Χωρίς τραμ εξαιτίας των Στύλων του Ολυμπίου Διός και της Πύλης του
Αδριανού… κινδυνεύει να μείνει η Αθήνα το καλοκαίρι του 2004! Εκ των
υστέρων, κι αφού έχει ήδη αναπτυχθεί το εργοτάξιο κατασκευής γραμμής του τραμ,
διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει η αναγκαία αντικραδασμική μελέτη του έργου και η
Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει παγώσει τις εργασίες.





Χωρίς μελέτη. Τα έργα για το τραμ προχώρησαν χωρίς να έχει προηγηθεί
αντικραδασμική μελέτη


Σε παζλ για δύσκολους λύτες μετατρέπεται η υλοποίηση του τραμ στην Αθήνα, ένα
έργο αναγκαίο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004, αλλά και οριακό χρονικά. Η
βιασύνη τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην κατασκευή του έχει ήδη δημιουργήσει
προβλήματα. Το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής, είναι ότι σχεδιάστηκε να περνάει
δίπλα ακριβώς από την Πύλη του Αδριανού και περίπου εκατό μέτρα από τους
Στύλους του Ολυμπίου Διός (οι Στύλοι είναι μνημείο συνομήλικο της Ακρόπολης),
χωρίς να έχει προηγηθεί μελέτη.


Η χρονική πίεση για να προχωρήσουν τα Ολυμπιακά έργα αλλά και η επίσκεψη του
Ντένις Όσβαλντ της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής πριν από δεκαπέντε ημέρες
στην Αθήνα επέσπευσαν την εγκατάσταση του εργοταξίου τραμ στη Λεωφόρο Αμαλίας.
Μάλιστα η έναρξη των εργασιών κατασκευής του τραμ δημιούργησε και ένα άνευ
προηγουμένου μποτιλιάρισμα στη Λ. Συγγρού, αφού έχουν περιοριστεί οι λωρίδες
κυκλοφορίας στη Λεωφόρο Αμαλίας.


Με τη… φόρα της τελευταίας στιγμής όμως, κάποιοι φαίνεται ότι ξέχασαν την
προστασία των μνημείων που υπάρχουν στην περιοχή: της Πύλης του Αδριανού και
των Στύλων του Ολυμπίου Διός. Όπως διαπιστώθηκε από τους αρμοδίους της
Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και του υπουργείου Πολιτισμού, το έργο ξεκίνησε χωρίς
να έχει μελετηθεί η αντοχή των μνημείων σ" αυτήν τη μελλοντική συμβίωση με το
τραμ.


Προ δεκαπέντε ημερών ζητήθηκε από την «Τραμ Α.Ε.» να συντάξει αντικραδασμική
μελέτη ώστε να διαπιστωθεί αν η διέλευση του τραμ σε απόσταση αναπνοής από
τους Στύλους του Ολυμπίου Διός και την Πύλη του Αδριανού έχει αρνητική
επίδραση. Σημειώνεται πως για κάθε παρέμβαση σε αρχαιολογικούς χώρους
απαιτείται ειδική μελέτη – πόσο μάλλον για τα εν λόγω μνημεία που, όπως και η
Ακρόπολη, χρειάζονται ειδική συντήρηση για να ξεπεράσουν τις επιδράσεις της
ατμοσφαιρικής ρύπανσης.


Μέχρις ότου γίνει η μελέτη, η Αρχαιολογική Υπηρεσία ζήτησε το πάγωμα των
εργασιών, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ανεξαρτήτως του τι θα δείξει η μελέτη,
η γραμμή του τραμ θα πρέπει να μετακινηθεί τουλάχιστον κατά μία λωρίδα
κυκλοφορίας μακριά από τα δύο μνημεία. Αν συμβεί αυτό βέβαια, το σημερινό
μποτιλιάρισμα στη Συγγρού μάλλον ήρθε για να μείνει.