Στο ιδιαίτερα ελκυστικό ποσόν των 300 δισ. δραχμών εκτιμάται ότι ανέρχεται το

κομμάτι της αγοράς σταθερής τηλεφωνίας που επιδιώκουν να αποσπάσουν από τον

ΟΤΕ οι ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται ήδη στον τομέα αυτόν.

Άσχετα, όμως, από το μέγεθος των μεριδίων αγοράς που θα καταφέρουν να

αποσπάσουν τελικά από τον ΟΤΕ οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, η απελευθέρωση της

αγοράς τηλεπικοινωνιών σηματοδοτεί μια νέα εποχή, προς όφελος των χρηστών,

είτε πρόκειται για επιχειρήσεις είτε για φυσικά πρόσωπα.

Όπλο των ιδιωτικών επιχειρήσεων στη μάχη τους με τον μέχρι πριν από λίγο

αποκλειστικό νομέα της ελληνικής αγοράς σταθερής τηλεφωνίας, είναι τα

φθηνότερα τιμολόγια, που, όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποί τους, είναι

χαμηλότερα σε αρκετές περιπτώσεις κατά 30% σε σύγκριση με εκείνα του ΟΤΕ.

Πεδίο ανταγωνισμού ανάμεσα στις ιδιωτικές εταιρείες και στον, μέχρι στιγμής

τουλάχιστον, κρατικό τηλεπικοινωνιακό οργανισμό αποτελούν οι υπεραστικές

κλήσεις, οι κλήσεις εξωτερικού, οι κλήσεις από σταθερό σε κινητό τηλέφωνο,

αλλά και γενικότερα ο τομέας παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας για μεγάλες

αλλά και μικρές επιχειρήσεις.

Τα ελληνικά νοικοκυριά, στα οποία στηρίζεται το 70% περίπου της αγοράς

σταθερής τηλεφωνίας, το συνολικό ύψος της οποίας υπερβαίνει ήδη το 1 τρισ.

δρχ., φαίνεται ότι θα παραμείνουν προνομιακός χώρος για τον ΟΤΕ, αν και δεν

είναι λίγες οι ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες προσπαθούν να αντλήσουν πελάτες

και από τον χώρο αυτό.

Μάλιστα, ορισμένες από αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει να απευθύνονται και σε φυσικά

πρόσωπα προσφέροντας δελεαστικές τιμές για κλήσεις προς το εξωτερικό και για

κλήσεις από σταθερό σε κινητό τηλέφωνο.

Η απελευθερωμένη, στο σύνολό της πλέον, αγορά σταθερής τηλεφωνίας, έχει

προκαλέσει το ενδιαφέρον σημαντικού αριθμού Ελλήνων επιχειρηματιών οι οποίοι

έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους αυτό είτε συμμετέχοντας σε μία από τις

πέντε κοινοπραξίες που έχουν πάρει άδεια σταθερής ασύρματης τηλεφωνίας είτε

έχουν προχωρήσει στην ίδρυση άλλων εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών

υπηρεσιών.

Ο ανταγωνισμός

Όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών επιχειρήσεων που προσφέρουν

υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας, η ανταγωνιστικότητά τους έναντι του ΟΤΕ

συνίσταται στο γεγονός ότι οι πελάτες τους δεν χρεώνονται με πάγια τέλη, ενώ

τα τιμολόγιά τους είναι προς το παρόν τουλάχιστον φθηνότερα από αυτά του ΟΤΕ,

σε ό,τι αφορά πάντα τις υπεραστικές κλήσεις, τις κλήσεις εξωτερικού και αυτές

από σταθερό σε κινητό. Μεταξύ των εταιρειών που προσφέρουν ήδη υπηρεσίες

σταθερής τηλεφωνίας είναι και η Starcom, συμφερόντων του εφοπλιστικού ομίλου

Τσάκου, της οποίας ­ όπως αναφέρει στο ενημερωτικό της δελτίο ­ τα τιμολόγια

«μειώνουν το τηλεπικοινωνιακό κόστος 35% κατά μέσο όρο».

Παράλληλα η εταιρεία παρέχει τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες μέσω των λεγόμενων

Ιδεατών Ιδιωτικών Δικτύων Φωνής σε εταιρείες που διαθέτουν πολλά σημεία

παρουσίας σε μία ή και σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, ενώ αναλαμβάνει

και υλοποιεί εξ ολοκλήρου η ίδια την υπηρεσία VPN (επιλογή και παραγγελία

μισθωμένων κυκλωμάτων, επιλογή και εγκατάσταση κατάλληλου τερματικού

εξοπλισμού).

Στην αγορά παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας δραστηριοποιείται ήδη και η

εταιρεία Greek Telecom η οποία, όπως υποστηρίζει, έχει φθηνότερα τιμολόγια

κατά 25% έως 75% σε σχέση με αυτά του ΟΤΕ.

Ανάλογες τιμολογιακές πολιτικές ακολουθούν και άλλες ιδιωτικές εταιρείες,

μεταξύ των οποίων είναι η Grapes, η Lantec, η Net One και άλλες, οι οποίες

προσφέρουν ήδη υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας, κυρίως σε εταιρείες με μεγάλο

τηλεπικοινωνιακό κόστος.

Παράλληλα η εταιρεία, εκτός από την παρουσία της στην ελληνική αγορά όπου

δραστηριοποιείται με κόμβους στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη, Πάτρα,

Λάρισα, Ηράκλειο), επεκτείνεται και σε άλλες αγορές της Νοτιοανατολικής

Ευρώπης, διαθέτοντας κόμβους στη Σόφια, τα Σκόπια και το Βελιγράδι.

Η σύνδεση με τις ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας

γίνεται μέσω ενός προσωπικού κωδικού που διαθέτει ο πελάτης, ο οποίος μπορεί

από όπου και αν βρίσκεται (σπίτι, τηλεφωνικός θάλαμος ή ξενοδοχείο) να

συνδεθεί με το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο της εταιρείας με την οποία έχει

υπογράψει σχετική σύμβαση, χρεώνοντας ταυτόχρονα και τον λογαριασμό του, ο

οποίος εκδίδεται σε μηνιαία βάση.

Το σκηνικό στην ελληνική αγορά σταθερής τηλεφωνίας αναμένεται να αλλάξει ακόμη

περισσότερο όταν περί τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχουν ξεκινήσει τις

δραστηριότητές τους οι πρώτες από τις πέντε κοινοπραξίες που έχουν πάρει

άδειες σταθερής ασύρματης τηλεφωνίας.