Κοστίζει 50 δισ λιγότερο. Είναι 2,4 χιλιόμετρα μικρότερο. Εξυπηρετεί

περισσότερους. Και προβλέπει την κατασκευή λιγότερων σταθμών.

Για όλους αυτούς τους λόγους, αν η Αθήνα αποφασίσει, λόγω πιέσεων από τη

Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, να επισπεύσει την κατασκευή μιας νέας γραμμής Μετρό

προς τα βόρεια προάστια, αυτή θα είναι η γραμμή Νομισματοκοπείο – ΟΑΚΑ!

Πρόκειται για μία καινούργια γραμμή του Μετρό, η οποία θα ξεκινάει από το

Νομισματοκοπείο και σε πρώτη φάση θα καταλήγει εξπρές (χωρίς ενδιάμεσες

στάσεις δηλαδή) σε ΟΑΚΑ και Νερατζιώτισσα. Η στάση στο Νομισματοκοπείο είναι η

επόμενη της γραμμής «3», η οποία έχει προγραμματιστεί να καταλήγει στον

Σταυρό. Μετά το 2004 όμως προβλέπεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή στάσεων στην

εν λόγω γραμμή, η οποία θα διασχίζει το Χαλάνδρι και έχει υπολογιστεί ότι θα

εξυπηρετεί 492.000 κατοίκους.

Όταν τον περασμένο Νοέμβριο ο Ζακ Ρογκ, πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής

της ΔΟΕ που έχει την ευθύνη για την προετοιμασία της Αθήνας, ζητούσε από τον

Κώστα Λαλιώτη τη σύνδεση του Ολυμπιακού Σταδίου με το Μετρό, εξασφάλισε την

υπόσχεση, «θα το δούμε σε τρεις μήνες».

Δύο εναλλακτικές προτάσεις

Εκπνέοντας η προθεσμία και λίγες ημέρες πριν ο κ. Ρογκ βρεθεί ξανά στην Αθήνα,

η Οργανωτική Επιτροπή ελπίζει ότι μελέτη ­ που βρίσκεται ήδη στα συρτάρια και

του Αττικό Μετρό ­ για τις δύο νέες επεκτάσεις του Μετρό θα «οδηγήσει» στην

υλοποίηση της μίας.

Οι εναλλακτικές προτάσεις που εξετάζονται είναι δύο: η επέκταση από την

Πανόρμου μέχρι το ΟΑΚΑ μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας, είναι η μία. Η δεύτερη

είναι από το Νομισματοκοπείο.

Η πρώτη λύση, σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ», κοστίζει

220 δισ. δρχ. (με τιμές 1998), ενώ η δεύτερη 150 δισ. δρχ.

Για την πρώτη λύση στη μελέτη αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Τόσο η λύση του

συνδυασμένου έργου με την αναβάθμιση της Λεωφόρου Κηφισίας όσο και η λύση του

ανεξάρτητου υπέργειου έργου σε κολόνες ουσιαστικά αποκλείονται, καθώς

εμπλέκονται σοβαρά με τη λεωφόρο, η οποία αποτελεί ζωτικό τμήμα του Ολυμπιακού

Δακτυλίου και δεν υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια για την ασφαλή ολοκλήρωση του

έργου πριν από το 2004.

Ρεαλιστική η 2η λύση

Παραμένει επομένως ως εξεταστέα για την εξυπηρέτηση του ΟΑΚΑ μέχρι το 2004 η

λύση της υπόγειας κατασκευής του έργου με απεξάρτηση από τη Λεωφ. Κηφισίας».

Η δεύτερη λύση θεωρείται περισσότερο ρεαλιστική. Και εξαιτίας της διαφοράς

κόστους, αλλά και της καλύτερης εξυπηρέτησης των χιλιάδων επισκεπτών που θα

μετακινηθούν μαζικά τον Αύγουστο του 2004 προς τις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ. Η

απόσταση του σταθμού από τις αθλητικές εγκαταστάσεις είναι περίπου 170 μέτρα

έναντι 700 μέτρων της λύσης «Πανόρμου»!