«Σταθερή επιλογή της κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς,

όπως το τραμ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που πιστεύουμε ότι θα δώσουν

σημαντική ανάσα στην Αθήνα», δήλωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών

Χρ. Βερελής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 1,65

τρισ. δραχμές, στο οποίο θα συμμετάσχουν κατά 50% το Ευρωπαϊκό Ταμείο

Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής.

Στρατηγικός στόχος του προγράμματος είναι η ολοκλήρωση της διπλής

σιδηροδρομικής γραμμής στους βασικούς άξονες Αθήνας – Θεσσαλονίκης και Αθήνας

– Πάτρας. Με την υλοποίηση των έργων, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα –

Θεσσαλονίκη θα είναι 3 ώρες και 50 λεπτά και της διαδρομής Αθήνα – Πάτρα δύο

ώρες.

Επίσης οριστικοποιήθηκε η χάραξη της νέας διπλής γραμμής στο τμήμα

Λιανοκλαδίου – Δομοκού, που αποτελεί το δυσκολότερο κομμάτι του όλου άξονα,

λόγω της διέλευσής του από τον ορεινό όγκο της Όθρυος. Με το σχέδιο που

προκρίθηκε, προϋπολογισμού 190 δισ. δρχ., διασφαλίζεται η ολοκλήρωση της νέας

γραμμής στα χρονικά και οικονομικά πλαίσια του προγράμματος, αποφεύγοντας τη

λύση της μεγάλης σήραγγας των 22 χιλιομέτρων.