«Σταθερή επιλογή της κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς,
όπως το τραμ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που πιστεύουμε ότι θα δώσουν
σημαντική ανάσα στην Αθήνα», δήλωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών
Χρ. Βερελής. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 1,65
τρισ. δραχμές, στο οποίο θα συμμετάσχουν κατά 50% το Ευρωπαϊκό Ταμείο
Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής.
Στρατηγικός στόχος του προγράμματος είναι η ολοκλήρωση της διπλής
σιδηροδρομικής γραμμής στους βασικούς άξονες Αθήνας – Θεσσαλονίκης και Αθήνας
– Πάτρας. Με την υλοποίηση των έργων, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα –
Θεσσαλονίκη θα είναι 3 ώρες και 50 λεπτά και της διαδρομής Αθήνα – Πάτρα δύο
ώρες.
Επίσης οριστικοποιήθηκε η χάραξη της νέας διπλής γραμμής στο τμήμα
Λιανοκλαδίου – Δομοκού, που αποτελεί το δυσκολότερο κομμάτι του όλου άξονα,
λόγω της διέλευσής του από τον ορεινό όγκο της Όθρυος. Με το σχέδιο που
προκρίθηκε, προϋπολογισμού 190 δισ. δρχ., διασφαλίζεται η ολοκλήρωση της νέας
γραμμής στα χρονικά και οικονομικά πλαίσια του προγράμματος, αποφεύγοντας τη
λύση της μεγάλης σήραγγας των 22 χιλιομέτρων.