Ένας στους έξι Έλληνες είναι κάτοχος κινητού τηλεφώνου, όπως προκύπτει από τον

αριθμό των χρηστών κινητών τηλεφώνων στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των τριών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα,

το 2000 οι πελάτες της κινητής τηλεφωνίας έφτασαν, έως και τις 31 Δεκεμβρίου,

τους 5.932.403. Και οι τρεις εταιρείες αύξησαν την πελατειακή τους βάση, με

πιο σημαντική αύξηση αυτή της Cosmote η οποία ­ όπως ανακοίνωσε η εταιρεία ­

ήταν της τάξεως του 96,6%. Πρόκειται για μία ανατροπή στις συνθήκες τις

αγοράς, που έβαλε τις δυο άλλες εταιρείες, Panafon και Telestet, στη

διαδικασία αναθεώρησης των εμπορικών τους πολιτικών.

Έτσι, οι Panafon Vodafone και Telestet αποφάσισαν την επαναφορά των

επιδοτήσεων των συσκευών αλλά και των χρηματοδοτήσεων των συνδέσεων, κάτι που

είχαν διακόψει τέσσερις μήνες πριν.

Τον Οκτώβριο οι δύο εταιρείες είχαν αποφασίσει τη διατήρηση της επιδότησης των

συσκευών μόνο για τις τηλεφωνικές συσκευές εταιρικών συνδέσεων, κάτι που η

τρίτη εταιρεία του κλάδου, η Cosmote, δεν ακολούθησε.

Η διαφορετική αυτή πολιτική της Cosmote φαίνεται ότι ήταν ένας σημαντικός

παράγοντας που οδήγησε στη μεγάλη αύξηση της πελατειακής βάσης της εταιρείας,

η οποία έκλεισε το 2000 έχοντας καταγράψει 1.012.659 νέες συνδέσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, οι περισσότερες συνδέσεις πραγματοποιήθηκαν

το τελευταίο τρίμηνο του 2000, κάτι που αποδεικνύει ότι η υιοθέτηση

διαφορετικής πολιτικής από την Cosmote οδήγησε στο να αυξήσει η εταιρεία

σημαντικά την πελατειακή της βάση σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Σύμφωνα

με τη διοίκηση της εταιρείας, σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η

θεαματική αύξηση της πελατειακής βάσης της Cosmote σημειώθηκε παρά το γεγονός

ότι η εταιρεία προχώρησε σε σταδιακή μείωση των επιδοτήσεων κατά 40% στη

διάρκεια του 2000.

Από την πλευρά τους, οι εταιρείες Panafon Vodafone και Telestet, παρά το

γεγονός ότι στο τέλος του 2000 είχαν αυξήσει την πελατειακή τους βάση κατά 34%

και 39,1%, αντίστοιχα, αναθεωρούν την πολιτική τους και ήδη ανακοίνωσαν νέα

πακέτα προσφορών. Στόχος είναι, τόσο οι πελάτες που έχουν σύνδεση συμβολαίου

όσο και οι χρήστες καρτοκινητής τηλεφωνίας.

Η Panafon Vodafone

Η Panafon Vodafone ξεκίνησε τις επιδοτήσεις των συσκευών για νέες συνδέσεις.

Το ποσό της επιδότησης εξαρτάται από το πακέτο της σύνδεσης και το κόστος της

συσκευής. Επίσης, σε περίπτωση που η σύνδεση γίνεται με πιστωτική κάρτα,

υπάρχει επιδότηση.

Όπως έχει ανακοινώσει η διοίκηση της εταιρείας, στα άμεσα σχέδια είναι η

δημιουργία ιδιόκτητης αλυσίδας καταστημάτων με την ονομασία Panafon Vodafone

και η συγχώνευση με τους εμπορικούς συνεργάτες της. Μάλιστα, η εταιρεία

ολοκλήρωσε με επιτυχία την τεχνική της προετοιμασία για την εκμετάλλευση του

δικτύου τεχνολογίας GPRS στη Ελλάδα, το οποίο επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερες

ταχύτητες στη μεταφορά δεδομένων μέσω κινητού.

Η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2001, και

στην εμπορική εκμετάλλευση του Δικτύου. Η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες

ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες ο όμιλος Vodafone θα ξεκινήσει την εμπορική

εκμετάλλευση του Δικτύου.

Η Telestet

Όσο για την Telestet, ανακοίνωσε νέα οικονομικά πακέτα, στο πρόγραμμα Telestet

Professional, για τους συνδρομητές της που έχουν σύνδεση με συμβόλαιο. Η

εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση των ήδη υπαρχόντων πακέτων αυξάνοντας τον

δωρεάν χρόνο ομιλίας και μειώνοντας την χρέωση των κλήσεων.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην απλοποίηση της διαδικασίας ακρόασης των

μηνυμάτων του τηλεφωνητή από τον χρήστη που βρίσκεται στο εξωτερικό.

Όπως τόνισε σε ανακοίνωσή του ο Chief Operating Officer της εταιρείας Telestet

κ. Λουτσιάνο Φρασκά, «η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας παρέμεινε ιδιαίτερα

ανταγωνιστική το 2000.

Η εταιρεία διαφοροποίησε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της δίνοντας έμφαση

στην πρωτοπορία και την ποιότητα. Η στρατηγική μας να προσφέρουμε την καλύτερη

τηλεπικοινωνιακή λύση για κάθε τμήμα της αγοράς, μας δίνει ένα σημαντικό

ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, γιατί καλύπτουμε τις ανάγκες των εταιρειών με τις

οικονομικές προσφορές και τις εξειδικευμένες υπηρεσίες του Β BEST. Παράλληλα

με την αγορά των επιχειρήσεων απευθυνόμαστε στην αγορά των καταναλωτών, με

ανταγωνιστικά οικονομικά πακέτα και με μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης

αξίας».