Πρεμιέρα στους δρόμους της Αθήνας κάνουν την επόμενη εβδομάδα τα λεωφορεία

φυσικού αερίου. Πρόκειται για λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα

κινούνται με πεπιεσμένο φυσικό αέριο και θα αντικαταστήσουν παλαιά οχήματα

ηλικίας 20 ετών (τύπου Ikarus και Magirus).

Τα πρώτα δρομολόγια των «καθαρών» λεωφορείων αναμένεται να πραγματοποιηθούν

στις 18 του μηνός σε γραμμές των δυτικών προαστίων, αφού ο σταθμός

ανεφοδιασμού φυσικού αερίου βρίσκεται στο αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων.

Τα λεωφορεία φυσικού αερίου επρόκειτο να κυκλοφορήσουν τον Οκτώβριο αλλά η

δρομολόγησή τους καθυστέρησε καθώς δεν είχε δοθεί η έγκριση κυκλοφορίας τους.

Στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ στα Άνω Λιόσια βρίσκονται περίπου 36 τέτοια οχήματα.

Ο ΟΑΣΑ παραλαμβάνει καθημερινά οχήματα φυσικού αερίου, ενώ συνεχίζεται η

εκπαίδευση των οδηγών. Υπολογίζεται ότι έως τον Ιούνιο το αμαξοστάσιο των Άνω

Λιοσίων θα διαθέτει 295 νέα οχήματα.

Τα πρώτα λεωφορεία φυσικού αερίου «θα μπουν» στις γραμμές Β8 Πολυτεχνείο – Ν.

Φιλαδέλφεια – Μεταμόρφωση, Γ9 Χαλκοκονδύλη – Κόκκινος Μύλος – Αχαρναί, 732

Χαλκοκονδύλη – Αγ. Φανούριος, όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο ταμίας του συνδικάτου

εργαζομένων του ΟΑΣΑ και εργαζόμενος στο αμαξοστάσιο Άνω Λιοσίων, κ. Διομήδης

Καρακωνσταντής που είχε ταξιδέψει στη Γαλλία και είχε δει τα λεωφορεία στον

τόπο κατασκευής τους.

Στη συνέχεια «οχήματα φυσικού αερίου θα μπαίνουν σταδιακά και στις υπόλοιπες

γραμμές των δυτικών προαστίων, τα λεωφορεία των οποίων σταθμεύουν στο

αμαξοστάσιο Άνω Λιοσίων.

Δηλαδή θα κυκλοφορούν στις περιοχές Άνω Λιοσίων, Μενιδίου, Ιλίου, Πετρουπόλεως

και ίσως και στο Περιστέρι», προσθέτει ο κ. Καρακωνσταντής.

Πάντως τα νέα οχήματα θα δρομολογηθούν σε γραμμές που θα καταλήγουν στην Αθήνα

και όχι σε τοπικές γραμμές.

Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα των νέων λεωφορείων είναι ότι θα

επιβαρύνουν ελάχιστα με ρύπους την ατμόσφαιρα.

«Ακόμα και με πετρέλαιο να λειτουργούσαν θα εξέπεμπαν λιγότερους ρύπους σε

σχέση με τα παλαιά, γιατί είναι νέας τεχνολογίας λεωφορεία. Φανταστείτε όμως

πόσο λιγότερο θα ρυπαίνουν, αφού θα κινούνται με φυσικό αέριο», λέει ο κ.

Καρακωνσταντής.

Τα καύσιμα των λεωφορείων φυσικού αερίου θα επαρκούν για μία απόσταση 350

χιλιομέτρων, ενώ τα καύσιμα των οχημάτων που χρησιμοποιούν πετρέλαιο επαρκούν

για να καλύψουν μία απόσταση 250 χιλιομέτρων.

«Οι φιάλες φυσικού αερίου θα βρίσκονται στην οροφή και ακόμα και αν το

λεωφορείο συγκρουστεί με άλλο όχημα δεν υπάρχει κίνδυνος για τους επιβάτες,

ενώ σε περίπτωση διαρροής αερίου οι φιάλες διαθέτουν βαλβίδες ασφαλείας που

κλείνουν αμέσως», επισημαίνει ο ταμίας του συνδικάτου.

Όμως, και το κόστος κυκλοφορίας των νέων οχημάτων υπολογίζεται περίπου στο

μισό του κόστους κυκλοφορίας των παλαιών λεωφορείων.

Επίσης, βελτιώνονται σημαντικά και οι συνθήκες μετακίνησης για τους επιβάτες.

Τα «καθαρά» λεωφορεία θα διαθέτουν κλιματισμό, ορισμένα από αυτά ράμπες για τα

άτομα με ειδικές ανάγκες, και θα μπορούν να χαμηλώνουν στο πλάι για να

επιβιβάζονται με ασφάλεια ηλικιωμένοι και άτομα με κινητικές δυσκολίες.

Ακόμα, τα λεωφορεία έχουν τις προδιαγραφές για να εφαρμόσουν το σύστημα

τηλεματικής, όταν αυτό ξεκινήσει να λειτουργεί από τον ΟΑΣΑ. Ένα άλλο

χαρακτηριστικό τους είναι ότι δεν θα υπάρχει επικοινωνία οδηγού – επιβάτη.

Ο οδηγός θα βρίσκεται σε ειδική καμπίνα, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του

από την οδήγηση.

Διαφορετικό εξάλλου θα είναι και το χρώμα τους – κίτρινες και πράσινες βούλες

πάνω σε λευκό – το οποίο θα συμβαδίζει με το σεβασμό τους προς το περιβάλλον.