Οι φωτογραφίες που τράβηξαν οι δορυφόροι το αποδεικνύουν: μία μεγάλη ζώνη στο

κέντρο του Παρισιού, από το Μαντλέν έως την Γκαρ Σεν Λαζάρ, έχει υποστεί

καθίζηση λόγω της διάνοιξης σήραγγας για μία νέα υπόγεια σιδηροδρομική γραμμή

που εγκαινιάστηκε το 1999. Οι φωτογραφίες των δορυφόρων δείχνουν ότι οι ζημιές

που προκάλεσαν τα έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής (που φέρει την

επωνυμία «Eole») είναι πολύ πιο εκτεταμένες από ό,τι είχε παραδεχθεί η

εταιρεία γαλλικών σιδηροδρόμων μετά τα φαινόμενα καθίζησης που είχαν σημειωθεί

στη διάρκεια των εκσκαφών, το 1995. Οι εικόνες δείχνουν ότι έχει δημιουργηθεί

ένα όρυγμα βάθους 1,5 εκατοστού κατά μήκος μιας περιοχής που περνά δίπλα από

την Όπερα και φτάνει μέχρι το κατώφλι του Προεδρικού Μεγάρου, στα Ηλύσια

Πεδία. Καθίζηση έχει υποστεί και η περιοχή γύρω από το Γκαρ ντε λ’Εστ καθώς

και γύρω από την ιστορική Πλας ντε Βικτουάρ, κοντά στο Λούβρο. Και μπορεί οι

Γάλλοι αξιωματούχοι να επιμένουν ότι δεν υπάρχει κανένας άμεσος κίνδυνος, αλλά

κάποιες ρωγμές έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους σε κτίρια, ιδίως

στα πέριξ των Γκαρ Σεν Λαζάρ και Γκαρ ντε λ’Εστ, όπου και έχουν κατασκευαστεί

νέοι υπόγειοι σταθμοί. Ποιος ευθύνεται για όλα αυτά; Οι ειδικοί υποστηρίζουν

ότι η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στον εταιρεία γαλλικών σιδηροδρόμων, η οποία,

παρ’ όλο που γνώριζε ότι το έδαφος στις περιοχές αυτές είναι σαθρό, άνοιξε τη

σήραγγα για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στα 25 μόλις μέτρα κάτω από τη γη.