Εκβράζει ακόμη πτώματα, στις ακτές της Πάρου, η μανιασμένη θάλασσα κι άδεια

σωσίβια στην Αντίπαρο, στη Φολέγανδρο και στην Ίο. Και ποιος ξέρει για πόσες

ημέρες ακόμη.

Δεν έχει τελειωμό τούτη η ναυτική τραγωδία, τι κι αν ο σπαραγμός των πρώτων

ωρών έχει γίνει βουβό κλάμα. Ο πόνος δεν συνηθίζεται και η πικρή αλήθεια για

τους συγγενείς άγνωστου ακόμη αριθμού αγνοουμένων δεν γίνεται αποδεκτή όσο τα

πτώματα των δικών τους ανθρώπων δεν έχουν βρεθεί ακόμη.

Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία αλλά η αλήθεια πρώτη, με βάση τις συνθήκες

ναυαγίου του «Σαμίνα». Μπορεί οι έρευνες, για τυχόν ανεύρεση ναυαγών, παρά τις

συνεχιζόμενες αντίξοες καιρικές συνθήκες, τυπικά να συνεχίζονται αλλά κανείς

δεν πιστεύει ότι μπορεί να βρεθεί κάποιος ζωντανός 60 ώρες μετά την προσάραξη

του πλοίου στις βραχονησίδες Πόρτες.

Αντίθετα, όλο και μεγαλώνουν οι φόβοι πως ο αριθμός των θυμάτων της ναυτικής

τραγωδίας θα αυξηθεί τις επόμενες ημέρες και πως οι νεκροί ξεπερνούν κατά πολύ

τους 65 που είχαν δοθεί επίσημα μέχρι χθες το βράδυ. Στις ακτές της Πούντας,

χθες, σε μικρή απόσταση από το σημείο του ναυαγίου, εντοπίστηκαν και

περισυνελέγησαν άλλα δύο πτώματα Παριανών ­ των Γ. Τσαντάνη (70 χρόνων) και Θ.

Παντελέου.

Πασχάλης Μπόλιας. Ο μικρός σώθηκε, ήταν από τους τυχερούς του πολύνεκρου

ναυαγίου

Παράλληλα, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας στο Λιμεναρχείο της Πάρου

συνεχίζονταν οι αναφορές για αγνοουμένους, για επιβάτες του «Σαμίνα» που δεν

αναφέρονται σε κανέναν κατάλογο επιβατών. Ανώτεροι λιμενικοί δεν έκρυβαν χθες

την ανησυχία τους ότι ο αριθμός των επιβατών του μοιραίου πλοίου ήταν

μεγαλύτερος από τους 524 που επίσημα δίνει η εταιρεία. Κι αυτό γιατί εκτός από

τα παιδιά που δεν αναγράφονται, αρκετοί επιβάτες ανέβηκαν στο πλοίο την

τελευταία στιγμή, χωρίς να υπολογίζονται και κάποιοι που ­ για διάφορους

λόγους ­ ταξιδεύουν κάθε φορά τζάμπα.

Προσπάθειες διάσωσης. Λέμβοι διάσωσης βρέθηκαν πολύ μακριά από το ναυάγιο

λόγω των ισχυρών ανέμων, γι’ αυτό και τα σωστικά συνεργεία ψάχνουν όλες τις

ακτές, μήπως βρουν διασωθέντες. Όμως και οι δύτες είναι σε επιφυλακή,

αναμένοντας να κοπάσουν οι άνεμοι για να καταδυθούν

Οι έρευνες στην περιοχή του ναυαγίου αλλά και νοτιότερα, στο πέρασμα μεταξύ

Πάρου και Αντίπαρου, συνεχίστηκαν και χθες, χωρίς όμως κάποιο θετικό

αποτέλεσμα. Οι θυελλώδεις άνεμοι 9 Μπωφόρ και η θαλασσοταραχή έκαναν δύσκολο

το έργο των ανδρών της ΕΜΑΚ που μέχρι και χθες αργά το απόγευμα συνέχιζαν τις

προσπάθειές τους στις βραχονησίδες και στις απόκρημνες ακτές. Παράλληλα με το

έργο των ανδρών της ΕΜΑΚ άνδρες του Λιμενικού ερευνούσαν την περιοχή της

Φανερωμένης στην Αντίπαρο, όπου υπήρχε η εκτίμηση ότι θα πρέπει να έχουν

«φωλιάσει» λόγω των ισχυρών ρευμάτων ναυαγοί.

Τα πολύ ισχυρά ρεύματα στην περιοχή του ναυαγίου εμπόδισαν και χθες τους 15

άνδρες της Ομάδας Υποβρυχίων Δραστηριοτήτων του Λιμενικού και άλλους 5 δύτες

ιδιωτικού συνεργείου να καταδυθούν και να ερευνήσουν το βυθισμένο «Σαμίνα» για

τον εντοπισμό εγκλωβισμένων. Οι δύτες περιμένουν να «πέσει» ο καιρός και να

επαναλάβουν την προσπάθειά τους σήμερα.

Κατηγορώ

Και χθες, έξω από το Λιμεναρχείο της Πάρου, ακούγονταν από στόματα ναυαγών οι

ίδιες καταγγελίες για τις συνθήκες του ναυαγίου και ότι την ώρα της σύγκρουσης

στο πηδάλιο βρισκόταν μόνο ο ναύτης Παναγ. Κάσδαγλης ενώ οι αξιωματικοί

παρακολουθούσαν στο σαλόνι από την τηλεόραση τον αγώνα του Παναθηναϊκού με το

Αμβούργο.

Φως για τις συνθήκες του ναυαγίου αλλά και για το τι συνέβη και το «Σαμίνα»

καρφώθηκε στις Πόρτες ίσως ριχτεί όταν βρεθεί από τους δύτες σήμερα ο χάρτης

με τη χαραγμένη πορεία που ακολουθούσε το πλοίο και τα στίγματα που είχαν

αποτυπωθεί στον χάρτη. Ένα είναι βέβαιο. Ότι εκτός από τον αξιωματικό βάρδιας,

τον υποπλοίαρχο Αναστ. Ψυχογιό, που ήταν υποχρεωμένος να βρίσκεται στη θέση

του, υποχρεωμένος να βρίσκεται στη γέφυρα την ώρα της πρόσκρουσης ήταν και ο

πλοίαρχος Βασ. Γιαννακής. Και τούτο αφού υπήρχε διαδικασία «σταντμπάι», το

πλοίο πλησίαζε στο λιμάνι και υπήρχε παράκαμψη επικίνδυνων σημείων, στη

συγκεκριμένη περίπτωση βραχονησίδων. Αυτά λένε οι κανονισμοί, όμως ο πλοίαρχος

αναπαυόταν…

Σε ανθρώπινο λάθος και σε σφάλμα της Γέφυρας αποδίδει την τραγωδία και ο

πρώτος μηχανικός του «Σαμίνα» Βασ. Χαραλάμπης, που ήταν βάρδια στις μηχανές

την ώρα της πρόσκρουσης. Μας λέει:

«Μόνο σε ανθρώπινο λάθος μπορεί να αποδώσει κανείς το πώς βρεθήκαμε πάνω στα

βράχια. Έγιναν σφάλματα στη Γέφυρα αλλά δεν μπορώ να ξέρω τι ακριβώς συνέβη.

Εγώ ήμουν στο μηχανοστάσιο μαζί με τον πρώτο μηχανικό και τον πρωτοδεύτερο. Με

το που βρήκαμε στις Πόρτες, δημιουργήθηκαν μεγάλα ρήγματα και το μηχανοστάσιο

άρχισε να πλημμυρίζει. Βγήκαμε πάνω στο κατάστρωμα και πέσαμε στη θάλασσα από

τους τελευταίους. Ευτυχώς που σωθήκαμε».

Την πολύτιμη προσφορά των κατοίκων της Πάρου τις ώρες του ναυαγίου

επαναλάμβαναν και χθες πολλοί διασωθέντες, επισημαίνοντας ότι ο αριθμός των

νεκρών θα ήταν τουλάχιστον διπλάσιος, αν δεν έσπευδαν για τη διάσωσή τους

αμέσως με τα καΐκια οι Παριανοί.

Κηδεύτηκε ο υπολιμενάρχης

Χθες, στις 12.30 μ.μ., έγινε στην Παροικιά της Πάρου η κηδεία του άτυχου

υπολιμενάρχη Δημ. Μάλαμα, ο οποίος, όπως είναι γνωστό υπέστη καρδιακή προσβολή

καθώς συντόνιζε το έργο διάσωσης των ναυαγών του «Σαμίνα». Στη νεκρώσιμη

ακολουθία ήταν παρούσα η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος και την πομπή ακολούθησε

πλήθος κόσμου.