ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΗΝ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στο Παγκράτι, 14 Μαρτίου.

ΑΝΑΠΟΛΕΙ: Πολλά, αλλά κυρίως τους περιπάτους με τον πατέρα του.

ΕΚΝΕΥΡΙΖΕΤΑΙ: Από την υποκρισία και τη σκοπιμότητα.

ΘΑ ΚΑΛΟΥΣΕ ΣΕ ΓΕΥΜΑ: Τους φίλους του.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑ: Κάθε καλή μουσική. Κυρίως Μοοdy Blues, Beatles,

Fleetwood Mac κ.λπ.

ΕΛΠΙΖΕΙ: Στο φρέσκο που φέρνουν οι νέοι.

ΔΙΑΒΑΖΕΙ: Τώρα ιστορία, παλιότερα ποίηση.

Τη νύκτα της 28ης Φεβρουαρίου προς την 1η Μαρτίου του 2001 θα γίνει η

μεγαλύτερη μετακόμιση που έγινε ποτέ στη χώρα μας: το διεθνές αεροδρόμιο της

Αθήνας θα μεταφερθεί ­ μέσα σε μια νύκτα ­ από το Ελληνικό στα Σπάτα. Και ο

πρόεδρος της εταιρείας Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών Α.Ε. κ. Χάρης Σταματόπουλος,

που έζησε όλη την αγωνία της κατασκευής του νέου αεροδρομίου, πιστεύει πως όλα

θα πάνε καλά. Όπως όλα πήγαν καλά και τους 56 μήνες που χρειάστηκαν για να

γίνουν οι αμπελώνες των Σπάτων το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Ευρώπης…

ΕΡ.: Η Αθήνα έχει νέο αεροδρόμιο;

ΑΠ.: Μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές. Αρχές Οκτωβρίου και για πέντε μήνες θα

λειτουργεί δοκιμαστικά.

ΕΡ.: Η 1η Μαρτίου ισχύει ως ημερομηνία επίσημης λειτουργίας του;

ΑΠ.: Ο στόχος παραμένει ως έχει.

ΕΡ.: Επιτέλους ένα δημόσιο έργο χωρίς καθυστέρηση;

ΑΠ.: Για την ακρίβεια και νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις μας.

ΕΡ.: Πόσο μας κόστισε τελικά;

ΑΠ.: Μαζί με τα συμπληρωματικά έργα (ξενοδοχεία, cargo κ.λπ.) περίπου 850 δισ.

ΕΡ.: Είναι όντως το πλέον σύγχρονο της Ευρώπης;

ΑΠ.: Ασφαλώς!

ΕΡ.: Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που χρειάστηκε να ξεπεράσετε;

ΑΠ.: Να πείσουμε τον εαυτό μας και τους ενδιαφερόμενους φορείς ότι το έργο

μπορεί να γίνει σε 56 μήνες.

ΕΡ.: Πόσο βοήθησε στην έγκαιρη κατασκευή ο γνωστός γερμανικός προγραμματισμός;

ΑΠ.: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε τέτοια έργα η πείρα έχει καταλυτική συμβολή.

ΕΡ.: Οι Έλληνες κατασκευαστές τι αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο έργο;

ΑΠ.: Ίσως εμπειρία σε πολύ μεγάλα έργα και πειθαρχία στις προθεσμίες. Δεν

νομίζω ότι υστερούν σε τεχνικές γνώσεις.

ΕΡ.: Πιστεύετε ότι το μοντέλο της συγχρηματοδότησης είναι το καλύτερο για

τέτοια έργα;

ΑΠ.: Είναι χρησιμότατο για την υλοποίηση μεγάλων έργων, γιατί επιβάλλει

πειθαρχία στα κόστη κατασκευής και αποτελεσματική λειτουργία.

ΕΡ.: Αεροδρόμιο αποκτήσαμε, πελάτες για να το χρησιμοποιούν βρήκαμε;

ΑΠ.: Στη δοκιμαστική λειτουργία μετέχουν όλοι οι φορείς.

ΕΡ.: Η Ολυμπιακή θα προλάβει να έλθει;

ΑΠ.: Πιστεύω πως ναι.

ΕΡ.: Η τεχνική βάση θα είναι έτοιμη;

ΑΠ.: Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει όλες τις αναγκαίες υπηρεσίες.

ΕΡ.: Είμαστε στην 13η ερώτηση. Μήπως είστε προληπτικός;

ΑΠ.: Στο 13 όχι, αλλά ας πάμε παρακάτω…

ΕΡ.: Σας κατηγορούν ότι έχετε καθορίσει υψηλά τέλη για τη χρήση του νέου

αεροδρομίου…

ΑΠ.: Παρέχουμε ένα υπερσύγχρονο και απόλυτα ασφαλές αεροδρόμιο που θα

διευκολύνει αφίξεις και αναχωρήσεις, με ελάχιστο χρόνο αναμονής και σημαντική

εξοικονόμηση καυσίμων, χρόνου εργασίας πληρωμάτων κ.λπ. Αυτά δεν αξίζουν;

ΕΡ.: Και υψηλά ενοίκια για τα καταστήματα…

ΑΠ.: Ε, όχι. Τα ενοίκια καθορίστηκαν με καθαρά εμπορικούς όρους.

ΕΡ.: Επίσης και για το ότι το κτίριο θυμίζει περισσότερο Γερμανία, παρά

Ελλάδα.

ΑΠ.: Το κτίριο θυμίζει αυτό που είναι: ένα απόλυτα λειτουργικό, μοντέρνο και

ευχάριστο αεροδρόμιο.

ΕΡ.: Αεροδρόμιο έχουμε. Δρόμος για να φθάσουμε θα υπάρχει;

ΑΠ.: Πιστεύω πως θα έχουμε.

ΕΡ.: Το Μετρό πότε θα φθάσει στο αεροδρόμιο;

ΑΠ.: Ισχύει η ίδια απάντηση.

ΕΡ.: Τα πάρκνιγκ που έπρεπε να είναι υπόγεια, γιατί τελικά έγιναν υπαίθρια;

ΑΠ.: Έχουμε προσφύγει στη διαιτησία.

ΕΡ.: Διακοπές πήγατε ή περιμένατε πρώτα να τελειώσουν τα έργα;

ΑΠ.: Πήγα δύο εβδομάδες.

ΕΡ.: Θα είστε μέσα στο πρώτο αεροπλάνο που θα απογειωθεί από τα Σπάτα;

ΑΠ.: Δεν το έχω αποφασίσει ακόμη. Το σίγουρο είναι ότι στις 28 Φεβρουαρίου θα

έχουμε ολονυκτία. Θα είναι η μεγαλύτερη μετακόμιση στην ιστορία της χώρας.

ΕΡ.: Κατά τη διάρκεια του έργου χρειάστηκε να βάλετε νερό στο κρασί σας;

ΑΠ.: Οι συμβιβαστικές λύσεις πάντα χρειάζονται.

ΕΡ.: Ποιο βιβλίο που διαβάσατε τελευταία σας άρεσε;

ΑΠ.: Πάει καιρός. Νομίζω ήταν η αυτοβιογραφία του Συγγρού.

ΕΡ.: Παρακολουθείτε τους Ολυμπιακούς Αγώνες;

ΑΠ.: Όποτε μπορώ.

ΕΡ.: Θα μπορεί το νέο αεροδρόμιο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του 2004;

ΑΠ.: Απολύτως. Ήδη προετοιμαζόμαστε.