|
|
Πάρκο και χώρος πρασίνου θα γίνει το τμήμα του εθνικού δρόμου Αθήνας –
Κορίνθου στην περιοχή του Κόμβου Σκαραμαγκά! «Και με τον δρόμο τι θα γίνει;»
θα αναρωτηθείτε.
Στην περιοχή λοιπόν σχεδιάζεται, από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας
και Δημοσίων Έργων, μεγάλη παρέμβαση που θα αλλάξει την όψη της, θα
διευκολύνει την κίνηση από την Αθήνα προς την Κόρινθο και αντίστροφα, καθώς
και από και προς Σχιστό – Πειραιά – Ελευσίνα – Άνω Λιόσια και θα συνδέει τον
εθνικό δρόμο με την υπό κατασκευή Αττική Οδό. Πώς θα γίνει αυτό;
* Το τμήμα του εθνικού δρόμου Αθήνας – Κορίνθου στη στροφή του Σκαραμαγκά θα
καταργηθεί, μια και θεωρείται επικίνδυνο, δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων
ταχυτήτων (λόγω της κλειστής στροφής που υπάρχει εκεί) και προκαλεί σημαντική
όχληση στην περιοχή. Έτσι λίγο μετά το ψυχιατρείο στο Δαφνί θα κατασκευαστούν
δύο σήραγγες μήκους 205 και 260 μέτρων οι οποίες θα διέρχονται κάτω από τον
λόφο που υπάρχει και θα καταλήγουν στον εθνικό δρόμο λίγο πριν από τη λίμνη
Κουμουνδούρου. Από τις δύο αυτές σήραγγες θα διέρχεται η κυκλοφορία από και
προς την Κόρινθο, ενώ θα κατασκευαστεί και μία τρίτη μικρότερη σήραγγα από την
οποία θα διέρχεται η κυκλοφορία από την Αθήνα προς την Αττική Οδό και τα Άνω
Λιόσια.
* Η κίνηση από τον Πειραιά προς τα Άνω Λιόσια και την Αττική Οδό θα γίνεται
από δρόμο που θα κατασκευαστεί δίπλα και πάνω από τις τρεις σήραγγες, ενώ η
κίνηση από Πειραιά – Σχιστό προς την Κόρινθο θα γίνεται ισόπεδα, όπως και η
αντίστροφη κίνηση.
Ο χώρος που θα ελευθερωθεί στην στροφή του Σκαραμαγκά θα δοθεί στους δήμους
της περιοχής για μετατροπή του σε χώρο πρασίνου, πάρκων κ.λπ. Ο ελεύθερος
αυτός χώρος αυξάνεται σημαντικά λόγω της κατασκευής των σηράγγων, αφού το
παραλιακό τμήμα ενοποιείται με τον λόφο και θα μπορεί να γίνει πολύ καλύτερα η
αξιοποίησή του. Κυκλοφοριακά τα νέα έργα εκτός του ότι θα συνδέσουν την Αττική
Οδό με τον εθνικό δρόμο Αθήνας – Κορίνθου θα διευκολύνουν σημαντικά την κίνηση
των αυτοκινήτων που έρχονται από τις περιοχές της Νότιας Αθήνας και
κατευθύνονται προς την Πελοπόννησο μέσω της παραλιακής οδού από το Φάληρο και
το Σχιστό.
Τα έργα έχουν προϋπολογισμό 4,5 δισεκατομμύρια δραχμές και αναμένεται να
δημοπρατηθούν σύντομα (μόλις ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις) και ο χρόνος
ολοκλήρωσής τους υπολογίζεται σε δύο χρόνια.








