|
|
ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΗΣ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στην Αμφιλοχία.
ΜΕΓΑΛΩΣΕ: Στη Λευκάδα.
ΕΛΠΙΖΕΙ: Στη Μουσική και στο πείσμα του.
ΑΚΟΥΕΙ: Χωρίς προκαταλήψεις κάθε είδος «καλής» μουσικής.
ΠΙΣΤΕΥΕΙ: Στα κρυφά λόγια της ψυχής των ανθρώπων.
ΔΙΑΒΑΖΕΙ: Τους ποιητές του κόσμου.
ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ: Την κυανή απόχρωση των αστεριών.
Το 1964 συνόδευσε στο πιάνο τη Μαρία Κάλλας, στο πλαίσιο των Γιορτών Λόγου
και Τέχνης, στην Κεντρική Πλατεία της Λευκάδας.Ύστερα από 35 χρόνια επέστρεψε
ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Λευκάδας, ενός θεσμού με 44 ολόκληρα
χρόνια ζωής. Ο Κυριάκος Σφέτσας, γνωστός μουσικοσυνθέτης, πρώην διευθυντής του
Τρίτου Προγράμματος, επιχειρεί την αναγέννηση του Φεστιβάλ, κερδίζοντας από
την πρώτη στιγμή τα «μπράβο» των συμπατριωτών του.
ΕΡ.: Τι άλλαξε εφέτος στις πολιτιστικές εκδηλώσεις της Λευκάδας;
ΑΠ.: Ποιότητα, περιεχόμενα και διάρκεια.
ΕΡ.: Οι πρώτες σας εντυπώσεις από την αναβάθμιση του θεσμού;
ΑΠ.: Η ελπίδα, η χαρά και η πίστη ξαναφωλιάζουν στους Λευκαδίτες.
ΕΡ.: Σαράντα τέσσερα χρόνια Γιορτές Λόγου και Τέχνης στη Λευκάδα.
ΑΠ.: Ο παλαιότερος πολιτιστικός θεσμός (1955) της ελληνικής
περιφέρειας. Ίδια ηλικία με το Φεστιβάλ Αθηνών. Οι επιφανέστεροι των Ελλήνων
έχουν εμφανισθεί και συναντηθεί εδώ…
ΕΡ.: Η αντίδραση του κοινού της Λευκάδας στις αλλαγές που γίνονται;
ΑΠ.: Βαθιά συγκινητική και πέρα από τα αναμενόμενα.
ΕΡ.: Τι άλλο πρέπει να αλλάξει;
ΑΠ.: Να στηθεί μια σύγχρονη επαγγελματική υποδομή λειτουργίας, προβολής
και υποδοχής.
ΕΡ.: Ύστερα από 34 χρόνια δύο συμφωνικές ορχήστρες μαζί στη Λευκάδα;
ΑΠ.: Το άξιζαν πιστεύω ντόπιοι, αλλά και ξένοι επισκέπτες.
ΕΡ.: Η μεγάλη καινοτομία των φετινών εκδηλώσεων;
ΑΠ.: Η πολυσημία τους.
ΕΡ.: Τα σχέδιά σας για το μέλλον;
ΑΠ.: Να μπούμε δραστήρια, με ειδικά προγράμματα, στα σπίτια παιδιών και
νέων, δηλαδή στα σχολεία τους.
ΕΡ.: Μια σκηνή που σας εντυπωσίασε;
ΑΠ.: Το δάκρυ και τα λόγια συγκίνησης των Λευκαδίων.
ΕΡ.: Η ιστορική εμφάνιση της Μαρίας Κάλλας, το 1964, στη Λευκάδα;
ΑΠ.: Τιμή ξεχωριστή για μένα που τη συνόδευσα και μια ώθηση μεγάλων
ταχυτήτων να συνεχίσω τη μουσική.
ΕΡ.: Μόνιμος κάτοικος Λευκάδας;
ΑΠ.: Ναι, για μια ανθρώπινη καθημερινότητα, αλλά και περισυλλογή.
ΕΡ.: Η συνεργασία σας με την πολιτεία και τα πολιτιστικά σωματεία του νησιού;
ΑΠ.: Ελπιδοφόρα, γόνιμη και θετική μέχρι σήμερα. Με τον δήμαρχο
Παναγιώτη Σκληρό και τον νομάρχη Σπύρο Μαργέλη έχουμε συστήσει μια ισχυρή
«φιλική εταιρεία».
ΕΡ.: Η Λευκαδίτισσα μέτζο σοπράνο Αγνή Μπάλτσα θα εμφανιστεί μελλοντικά
στις Γιορτές;
ΑΠ.: Η παρουσία της, ειδικά την 1η Αυγούστου, που παίχτηκε το «Ο άνεμος
της άγνωστης ψυχής μου», έργο μου πρόσφατο, αφιερωμένο στη Λευκάδα, δρομολογεί
κάτι τέτοιο.
ΕΡ.: Η μουσική παιδεία στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Φονικά ανύπαρκτη. Λίγες ελπίδες…
ΕΡ.: Το ελληνικό τραγούδι;
ΑΠ.: Υπάρχουν ευτυχώς νέοι άνθρωποι. Λίγοι, αλλά υποσχόμενοι.
ΕΡ.: Η δημοτική μουσική;
ΑΠ.: Όσοι τη μελετούν επίπονα, μυστικά και σοβαρά ωφελούνται τα μέγιστα.
ΕΡ.: Αγαπημένο μουσικό όργανο;
ΑΠ.: Κάθε γυναίκα έχει ομορφιές και χάρες.
ΕΡ.: Έλληνας αγαπημένος στιχουργός;
ΑΠ.: Μιχάλης Γκανάς.
ΕΡ.: Κλαρίνο σε συμφωνική ορχήστρα;
ΑΠ.: Ρημάζει η καρδιά μου για τον χαμό του φίλου και συνεργάτη Βασίλη
Σούκα. Βλέπω στον Θανάση Ζέρβα τη μετεμψύχωσή του. Θα συνεχίσω…
ΕΡ.: Το λαϊκό τραγούδι;
ΑΠ.: Νομίζω ότι έπαψε να υπάρχει.
ΕΡ.: Η εμπειρία σας από το Τρίτο Πρόγραμμα;
ΑΠ.: Το ραδιόφωνο πλάτυνε την κοινωνική μου συνείδηση και σε
περιπτώσεις την αισθητική της γραφής μου.
ΕΡ.: Αγαπημένος συνθέτης;
ΑΠ.: Μπέλα Μπάρτοκ.
ΕΡ.: Ένα κλασικό κομμάτι που λατρεύετε;
ΑΠ.: Την αξεπέραστη Ενάτη του Μπετόβεν.
ΕΡ.: Η επέμβαση της τεχνολογίας στη μουσική;
ΑΠ.: Άκρως θετική για τους εγγράμματους.
ΕΡ.: Τηλεόραση και μουσική;
ΑΠ.: Ναι, όταν σενάριο – σκηνοθέτης – μουσικός ταυτίζονται ονειρικά.
ΕΡ.: Ο Έλληνας ακούει;
ΑΠ.: Οι εμπειρίες μου λένε όχι.
ΕΡ.: Το ρεμπέτικο τραγούδι;
ΑΠ.: Μια άλλη μεγάλη του γένους σχολή που ουδείς μπόρεσε να προεκτείνει.
ΕΡ.: Ένα λάθος που δεν συγχωρείτε στον εαυτό σας;
ΑΠ.: Τον αθεράπευτο ενθουσιασμό μου.
ΕΡ.: Το μεγάλο σας πάθος;
ΑΠ.: Να μη στέκω και να δουλεύω.
ΕΡ.: Ένα ιδανικό Σαββατοκύριακο;
ΑΠ.: Ένας κρυφός όρμος στο Μεγανήσι Λευκάδος.








