Νέες φοροαπαλλαγές

Αυξήσεις από 2.500 δρχ. έως 22.500 δρχ. στις εκπτώσεις φόρου για κάθε παιδί
ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου σχεδιάζει το
υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της φορολογικής μεταρρύθμισης. Το σχέδιο
προβλέπει κλιμακωτές αυξήσεις στις φοροαπαλλαγές λόγω παιδιών, που φθάνουν
μέχρι και 50% για όσους έχουν περισσότερα από τρία παιδιά.
Ύστερα από αλλεπάλληλες συσκέψεις, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου
Οικονομικών αποφάσισε οι αυξήσεις στις εκπτώσεις φόρου για παιδιά να
κλιμακώνονται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών έτσι ώστε να υπάρξουν
μεγαλύτερες ελαφρύνσεις στους φορολογουμένους που έχουν τα μεγαλύτερα
οικογενειακά βάρη. Η πρόταση που έχουν υποβάλει αρμόδιοι υπηρεσιακοί
παράγοντες και εξετάζει σοβαρά η ηγεσία του υπουργείου προβλέπει.
– Αύξηση κατά 2.500 δρχ. στο ποσό της έκπτωσης φόρου για όσους έχουν ένα
παιδί. Αυτό σημαίνει ότι η μείωση του φόρου θα διαμορφωθεί στις 27.500 δρχ.
από 25.000 δρχ. που είναι σήμερα, δηλαδή θα αυξηθεί κατά 10%.
– Αύξηση κατά 5.000 δρχ. στην έκπτωση του φόρου για κάθε παιδί μέχρι δύο. Έτσι
το ποσό της μείωσης για κάθε παιδί θα φθάσει τις 30.000 δρχ. από 25.000 δρχ.
σήμερα και η συνολική μείωση φόρου θα είναι 60.000 δρχ. από 50.000 δρχ.
(αύξηση 20%).
– Αύξηση κατά 17.500 δρχ. για κάθε παιδί μέχρι τα τρία. Το ποσό της έκπτωσης
φόρου για κάθε παιδί θα ανέλθει στις 52.500 δρχ. από 35.000 δρχ. σήμερα και η
συνολική μείωση του φόρου στις 157.500 δρχ. από 105.000 δρχ. (αύξηση 50%).
– Αύξηση κατά 22.500 δρχ. για κάθε παιδί πάνω από τέσσερα. Έτσι το ποσό της
έκπτωσης για κάθε παιδί θα φθάσει τις 67.500 δρχ. από 45.000 δρχ. σήμερα και η
συνολική μείωση στις 270.000 δρχ. από 180.000 δρχ (αύξηση 50%).
Οι αυξήσεις αυτές θα περιλαμβάνονται στο πακέτο των φορολογικών ελαφρύνσεων
που αναμένεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση μετά τις ευρωεκλογές και το οποίο θα
προβλέπει παράλληλα σύνδεση του αφορολογήτου ορίου για την ιδιοκατοίκηση με
την οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου. Σύμφωνα με το επικρατέστερο
σενάριο που έχει επεξεργασθεί το υπουργείο Οικονομικών, το αφορολόγητο όριο
για το τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοκατοίκηση θα προσαυξάνεται κατά 25
τετραγωνικά μέτρα για κάθε παιδί ενώ σήμερα είναι 150 τ.μ. ανεξάρτητα από την
οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου. Έτσι για τετραμελή οικογένεια το
αφορολόγητο θα ανέβει στα 200 τ.μ.
Όπως έχουν γράψει «ΤΑ ΝΕΑ», το πακέτο των μέτρων θα προβλέπει ακόμη:
* Την αύξηση του αφορολογήτου ποσού στα 2 εκατ. δρχ. για τους μισθωτούς και
συνταξιούχους και στο 1,7 εκατ. δρχ. για τους υπόλοιπους φορολογουμένους.
* Την τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας από το 2000 και την προσθήκη
δύο νέων κλιμακίων στο τμήμα του εισοδήματος από 4 έως 10 εκατ. δρχ.
* Την κατάργηση του αφορολογήτου των 300.000 δρχ. για δαπάνες αγοράς
καταναλωτικών αγαθών και λήψης υπηρεσιών συνολικής αξίας μέχρι 1 εκατ. δρχ.
* Τη διατήρηση του ίδιου καθεστώτος με τις εκπτώσεις δαπανών από το
φορολογητέο εισόδημα, αν και υπηρεσιακοί παράγοντες προτείνουν την ομαδοποίηση
των δαπανών για ενοίκια, ασφάλιστρα και δίδακτρα και τη θέσπιση πλαφόν 30% επί
του εισοδήματος για το ποσό που θα αφαιρείται από τις δαπάνες αυτές.
* Τη μείωση του φορολογικού συντελεστή για τις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο
εταιρείες στο 34% από 35% που είναι σήμερα και για τις μη εισηγμένες στο 38%
από 40% για τη χρήση του 1999.
* Την κατάργηση του συντελεστή 35% και της επιχειρηματικής αμοιβής για τις
προσωπικές εταιρείες και τη φορολόγησή τους με βάση κλιμακωτούς συντελεστές
που θα κυμαίνονται από 15%-35% ανάλογα με το ύψος των κερδών.













