Φθηνότερη απασχόλησηοικιακών βοηθών

ΚΑΤΑ 50% μειώνονται από αύριο τα ασφάλιστρα τόσο των οικιακών βοηθών όσο και
των εργοδοτών που απασχολούν οικιακές βοηθούς. Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στο
νομοσχέδιο για τις εργασιακές σχέσεις το οποίο δημοσιεύεται αύριο στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με τη ρύθμιση η οποία εφαρμόζεται ώστε να δοθούν
κίνητρα για την ασφάλιση των οικιακών βοηθών το συνολικό ασφάλιστρο
μειώνεται στις 28.700 δρχ. (εργοδότης και εργαζόμενος) από 58.100 δρχ. που
ήταν μέχρι τώρα. Δηλαδή η συνολική μείωση του ασφαλίστρου είναι 30.000 δρχ.
περίπου. Εφεξής ο εργοδότης που απασχολεί οικιακή βοηθό (Ελληνίδα ή αλλοδαπή)
θα καταβάλλει ασφάλιστρο 18.000 δρχ. το μήνα (από 36.375 δρχ.) και ο
ασφαλισμένος θα καταβάλλει ασφάλιστρο 10.700 δρχ. από 21.671 που ήταν μέχρι τώρα.
Επίσης με άλλη διάταξη στο ίδιο νομοσχέδιο καθιερώνεται νέος λειτουργικός
τρόπος ασφάλισης για τους εργαζομένους των κατηγοριών που έχουν δύο ή
περισσότερους εργοδότες την εβδομάδα ή το μήνα. Έτσι η ασφάλισή τους στο ΙΚΑ
θα είναι υποχρεωτική, το δε σύνολο των εισφορών του εργοδότη και του
εργαζομένου για τους κλάδους σύνταξης, ασθένειας, ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και ΟΕΚ (Οργανισμός
Εργατικής Κατοικίας) θα καταβάλλεται από τον ίδιο τον εργαζόμενο. Οι εισφορές
για κάθε ημέρα ασφάλισης θα υπολογίζονται επί των πραγματικών αποδοχών τους με
κατώτατο όριο το ήμισυ του ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη, έτσι ώστε η
ασφάλιση να υλοποιείται χωρίς υπέρμετρη οικονομική τους επιβάρυνση. Οι
αποδοχές καθώς και οι ημέρες εργασίας θα προκύπτουν από τα δελτία παροχής
υπηρεσιών που θα προσκομίζει στο ΙΚΑ ο εργαζόμενος και ο αριθμός των ημερών
ασφάλισης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 25 κατά μήνα.













