Μαρίνος Παράβαλος. Ανήγγειλε την εξαγορά της αλυσίδας στην οποία είναι

πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος

Από την τάση των εξαγορών και συγχωνεύσεων δεν ξεφεύγουν ούτε οι αλυσίδες

ηλεκτρικών ειδών. Χθες η εταιρεία Κωτσόβολος ανακοίνωσε ότι απέκτησε το 51%

της αλυσίδας Ράδιο-Αθήναι, με τίμημα 4 δισ. δρχ.Η εταιρεία Ράδιο-Αθήναι είναι

εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και είναι η τρίτη στον κλάδο με τζίρο 11,8 δισ.

δρχ., σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η εταιρεία Κωτσόβολος.

Η ανακοίνωση της εξαγοράς έγινε από τον ίδιο τον πρόεδρο και διευθύνοντα

σύμβουλο της εταιρείας Κωτσόβολος, Μαρίνο Παράβαλο, στα στελέχη και το

προσωπικό της εταιρείας. Ήταν η τελευταία κίνηση στο «σκάκι που παίζεται τα

τρία τελευταία χρόνια στον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών». Η εξαγορά έπεσε «ως

κεραυνός εν αιθρία» στην αγορά και στελέχη του κλάδου μιλούσαν «για το μεγάλο

μερίδιο αγοράς που αποκτά έτσι η εταιρεία Φουρλής».

Η αναφορά της εταιρείας Φουρλής δεν είναι τυχαία, καθώς η ίδια η αλυσίδα

Κωτσόβολος ανήκει κατά 51% στην εταιρεία Φουρλής και κατά 49% στον Μαρίνο

Παράβαλο. Η εταιρεία Φουρλής εισάγει ηλεκτρικές συσκευές και διαθέτει πολλές

γνωστές φίρμες στην ελληνική αγορά, όπως τις General Electric, Neff, Samsung,

Telefunken. Παράλληλα τα προϊόντα Fourlis Europa κατασκευάζονται για

λογαριασμό της σε εργοστάσια του εξωτερικού. Σημειωτέον ότι η εταιρεία Φουρλής

είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, ενώ δεν είναι η Κωτσόβολος που απέκτησε το Ράδιο-Αθήναι.

Της εξαγοράς του Ράδιο-Αθήναι είχαν προηγηθεί αρκετές ανακατατάξεις στον κλάδο

των ηλεκτρικών συσκευών. Το τελευταίο διάστημα μεγάλη δραστηριότητα είχε

δείξει ο άλλος μεγάλος παίκτης της αγοράς, η εταιρεία Ράδιο-Κορασίδης.

Πρόκειται για εταιρεία επίσης εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, η οποία αργότερα

ένωσε τους κλάδους των εισαγωγών και το εμπορικό κομμάτι. Η εταιρεία Κορασίδης

εισάγει μεταξύ άλλων στην Ελλάδα τις φίρμες Brandt, Thomson, μικροσυσκευές

Kenwood, Sharp και Amana, και έχει μεγάλο δίκτυο πώλησης.

Ο Κορασίδης είχε προχωρήσει πέρυσι στην εξαγορά του 51% της αλυσίδας Elephant,

που διαθέτει 13 καταστήματα. Παράλληλα η εταιρεία Κορασίδης διαθέτει και την

αλυσίδα Saxon με περιφερειακά, μικρότερα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών. Η

εταιρεία είχε αποκτήσει πρόσφατα και τη διάθεση των συσκευών Sharp.

Άλλος μεγάλος παίκτης της αγοράς είναι η αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών Ηλεκτρονική

Αθηνών που αύξησε τα καταστήματά της σε δέκα και παράλληλα «δίνει μάχη» για

την τρίτη θέση με το Ράδιο-Αθήναι ενώ, σύμφωνα με στοιχεία της αλυσίδας, στο

καθαρά εμπορικό μέρος χωρίς να υπολογισθούν οι εισαγωγές την ξεπερνά. Ως

γνωστόν το Ράδιο-Αθήναι εκτός από τις λιανικές πωλήσεις εισάγει και τις

συσκευές Candy και Loewe Opta.

Τέλος στην αγορά κυρίως της Βόρειας Ελλάδας δραστηριοποιείται η μεγάλη αλυσίδα

Ήχος και Εικόνα με τζίρο περίπου 8 δισ. δρχ. Οι υπόλοιποι παίκτες που

συγκεντρώνουν μαζί με τους προηγούμενους τα μεγαλύτερα μερίδια πωλήσεων είναι

οι συνεταιρισμοί καταστημάτων ΣΕΗΟΣ και Electronet, Expert και Magnet με

πωλήσεις από 7 ώς 14 δισ. δρχ. για κάθε εταιρεία.