Ελλάδα

Ανοίγει ο δρόμος για την καθιέρωση του ελαστικού ωραρίου εργασίας

Ανοίγει ο δρόμος για την καθιέρωση του ελαστικού ωραρίου εργασίας
Σχόλια
3 λεπτά




ΜΕ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ διάταγμα, που έχει καταρτίσει το υπουργείο Εργασίας – Κοινωνικών
Ασφαλίσεων, ανοίγει ο δρόμος για την καθιέρωση του ελαστικού ωραρίου εργασίας.
Στο σχέδιο του προεδρικού διατάγματος, με το οποίο εναρμονίζεται η χώρα μας με
την οδηγία 93/104/ΕΚ, που αφορά στις ελάχιστες προδιαγραφές για την οργάνωση
του χρόνου εργασίας, παρέχεται η δυνατότητα να σημειωθούν παρεκκλίσεις από το
κανονικό ωράριο εργασίας. Ειδικότερα, επιτρέπονται παρεκκλίσεις στην οργάνωση
του χρόνου εργασίας μέσω της νομοθετικής, κανονιστικής ή διοικητικής οδού ή με
συλλογικές συμβάσεις ή με συμβάσεις μεταξύ κοινωνικών εταίρων, υπό τον όρο ότι
στους εργαζόμενους θα χορηγούνται ισοδύναμες περίοδοι αντισταθμιστικής
ανάπαυσης ή ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου είναι αντικειμενικώς αδύνατη
η χορήγηση ισοδύναμων περιόδων αντισταθμιστικής ανάπαυσης, θα παρέχεται
κατάλληλη προστασία στους εργαζομένους.


Πριν από την καθιέρωση του Π.Δ. εκτιμάται να έρθει στη Βουλή το νομοσχέδιο του
υπουργείου Εργασίας – Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τις εργασιακές σχέσεις και
ειδικότερα για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Στο νομοσχέδιο αυτό θα
ορίζεται ότι μια επιχείρηση η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα στη λειτουργία
της θα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει κατά 1 ή και 2 ώρες το ωράριο εργασίας
και έως 48 ώρες την εβδομάδα και να «επιστρέφει» αυτές τις ώρες με τη μορφή
μειωμένου ωραρίου ή αυξημένης αμειβομένης άδειας.


ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ


Τα βασικά σημεία του Π.Δ. προβλέπουν τα εξής:


* Όταν ο χρόνος ημερήσιας εργασίας υπερβαίνει τις 6 ώρες, θα πρέπει να
χορηγείται διάλειμμα τουλάχιστον 20 λεπτών κατά τη διάρκεια του οποίου οι
εργαζόμενοι δικαιούνται να απομακρυνθούν από τη θέση εργασίας τους. Τα
διαλείμματα αυτά δεν συσσωρεύονται ούτε είναι δυνατόν να συμψηφίζονται με την
έναρξη ή τη λήξη της ημερήσιας εργασίας.


* Στους εργαζόμενους εξασφαλίζεται ανά περίοδο 7 ημερών ελάχιστη περίοδος
συνεχούς ανάπαυσης 24 ωρών, η οποία συμπεριλαμβάνει κατ’ αρχήν την Κυριακή
ανάλογα με τις ισχύουσες για κάθε κατηγορία διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας.


* Ο χρόνος εβδομαδιαίας εργασίας των μισθωτών δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά
περίοδο το πολύ 4 μηνών τις 48 ώρες κατά μέσον όρο συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών.


* Στους εργαζόμενους ύστερα από συνεχή απασχόληση τουλάχιστον 12 μηνών
παρέχεται ετήσια άδεια μετ’ αποδοχών τουλάχιστον 4 εβδομάδων, σύμφωνα με τις
ισχύουσες διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας.


* Ο κανονικός χρόνος νυχτερινής εργασίας δεν πρέπει να υπερβαίνει κατά μέσον
όρο τις 8 ώρες ανά 24ωρο. Μπορεί να ορίζεται διαφορετική από αυτή την περίοδο
ύστερα από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους ή με συλλογικές συμβάσεις
εργασίας ή συμφωνίες που συνάπτονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο μεταξύ
κοινωνικών εταίρων.


* Ο εργοδότης υποχρεούται να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να
εξασφαλίζει την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων τη νύχτα και των
εργαζομένων σε βάρδιες ως προς όλες τις πτυχές της εργασίας, ανάλογα με τη
φύση αυτής της εργασίας.


* Σε κάθε εργαζόμενο μετά την πρόσληψή του και πριν αναλάβει εργασία κατά τη
νύχτα και στη συνέχεια κατά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να γίνονται οι
απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, προκειμένου να εξεταστεί η καταλληλότητά του
κατά την εργασία αυτή.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Κλήρωση Τζόκερ: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν ένα εκατομμύριο ευρώ
  2. Εθνική Αργεντινής: Ο Λιονέλ Σκαλόνι ανανέωσε μέχρι το 2030
  3. Ολυμπιακός: Ο Βεζένκοφ ξεπέρασε τον Σπανούλη και έγινε ο πρώτος σκόρερ των «ερυθρόλευκων» στην ιστορία της EuroLeague

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies