Η πίεση των ανατιμήσεων στις τιμές προϊόντων επηρεάζει ήδη τις καταναλωτικές συμπεριφορές στην αγορά, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) Λευτέρη Κιοσέ. Οπως εξηγεί ο ίδιος, ενώ πέρυσι την ίδια εποχή κυριαρχούσαν τα κριτήρια της ποιότητας, της ασφάλειας και της ευκολίας στη διαδικασία επιλογής προϊόντων από τους καταναλωτές, ήδη από το καλοκαίρι οι μετρήσεις δείχνουν ότι αυτή η τάση έχει αναστραφεί και οι καταναλωτές αναζητούν τα κριτήρια της τιμής, της αξίας και των προσφορών / εκπτώσεων, ενώ το τελευταίο δίμηνο φαίνεται να εντείνονται. Πρόκειται, όπως λέει, «για αγοραστικές συμπεριφορές που θυμίζουν μετρήσεις της προηγούμενης δεκαετίας». Την ίδια στιγμή, σε άλλη έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταγράφεται ότι στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων θεωρούν ότι προτεραιότητες του καταναλωτή είναι κυρίως οι τιμές και η δαπάνη του, προσπερνώντας άλλα κριτήρια σε σημασία. «Με βάση τις ενδείξεις αυτές και τις προβλέψεις για τους μακροοικονομικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές προκύπτει ότι τους επόμενους μήνες θα δούμε μια παγίωση αυτής της κατάστασης την οποία θα κληθούν να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις του κλάδου», σημειώνει κλείνοντας.







