Η είδηση του θανάτου της εικονογραφήθηκε κυρίως με δυο ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Εκείνη δίπλα στην Τζάκι Κένεντι, και την άλλη στο πλευρό του Κωνσταντίνου Καραμανλή σε ένα ανοιχτό αυτοκίνητο. Οι νεκρολογίες εστίασαν πρωτίστως σε δυο της χαρακτηριστικά. Την κομψότητα των ρούχων της και τη διακριτικότητα με την οποία συνόδευσε τον ιδρυτή της ΝΔ στην πολιτική του καριέρα ενώ ζούσαν μαζί, κι αφού χώρισαν. «Δεν ασχολούμαι με τη δουλειά του άνδρα μου γιατί την κάνει καλά», είχε πει στους αμερικανούς δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης στον Λευκό Οίκο το 1961. Δήλωση που οι περισσότεροι έσπευσαν να θυμίσουν προκειμένου να υπογραμμίσουν την αξιοπρέπεια μιας αστής η οποία στα χρόνια που συνυπήρξε με τον «εθνάρχη» «έμεινε στη σκιά του». Το πρόβλημα με τα παραπάνω δεν είναι μόνο ότι η Αμαλία Μεγαπάνου δεν ήταν απλά αυτά – όπως λένε όσοι τη συναναστράφηκαν. Το πρόβλημα είναι και ο τρόπος – τον αποδεικνύει η μαζική επιλογή ίδιων φωτογραφικών στιγμιότυπων και σχολίων –  με τον οποίο συνεχίζουμε να βλέπουμε τις πρώτες κυρίες.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ