Στα ποτά και στα τρόφιμα φαίνεται πως το έχουν ρίξει οι έλληνες καταναλωτές τον Μάρτιο με τη χώρα να βρίσκεται σε καραντίνα λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας. Μελέτη του ΙΟΒΕ καταδεικνύει πως ο δείκτης οικονομικού κλίματος υποχώρησε στις 109,4 μονάδες, έναντι 113,2 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, ως συνέπεια βεβαίως των πρόσφατων εξελίξεων στην επιδημική έξαρση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, καταγράφεται επιδείνωση των προσδοκιών σε όλους τους τομείς. Εντονότερη είναι η υποχώρηση στις Υπηρεσίες και στο Λιανικό Εμπόριο, με εξαίρεση τα Τρόφιμα – Ποτά όπου καταγράφεται μικρή άνοδος. Ηπιότερη είναι η υποχώρηση στη Βιομηχανία και τις Κατασκευές.

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ. Στην καταναλωτική εμπιστοσύνη η απαισιοδοξία κλιμακώθηκε έντονα, με πολύ περισσότερους πολίτες να διατυπώνουν αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της οικονομίας και των οικονομικών του νοικοκυριού τους στους επόμενους 12 μήνες. Ως συνέπεια, ο σχετικός δείκτης διαμορφώθηκε στις -16,5 μονάδες τον Μάρτιο από -4,8 μονάδες έναν μήνα πριν, επιδείνωση που είναι η μεγαλύτερη διαχρονικά μεταξύ διαδοχικών μηνών. Η ένταση και η διάρκεια των επιπτώσεων της πανδημίας στις προσδοκίες για την πορεία της οικονομίας θα εξαρτηθεί και από τις επιδράσεις των διαδοχικών παρεμβάσεων πολιτικής σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η κρίση ενέχει δομικά και όχι μόνο συγκυριακά χαρακτηριστικά. Ο ΙΟΒΕ υπογραμμίζει πως αν ομαλοποιηθεί σταδιακά, οι επιπτώσεις της αναμένεται να εκταθούν σε βάθος χρόνου και στο σύνολο των τομέων της οικονομίας.