Ο αρχικός προγραμματισμός το 2017 έλεγε πως η ιστορία θα ολοκληρωνόταν σε επτά επεισόδια. Θα είχε ως θεματική τις συγκρούσεις, τα μυστικά και τις προδοσίες που θέτουν σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη ανάμεσα σε γονείς και παιδιά και κλονίζουν τις συζυγικές αλλά και τις φιλικές σχέσεις. Ολα αυτά μέσα από τα μάτια τριών μητέρων στο Μοντερέι της Καλιφόρνιας. Δύο χρόνια αργότερα και ύστερα από 8 βραβεία Emmy και 4 Χρυσές Σφαίρες, το ΗΒΟ φέρνει και δεύτερο κύκλο εξαιτίας της μεγάλης επιτυχίας της μίνι σειράς του. Eτσι, το «Big Little Lies» επιστρέφει από τις 9 Ιουνίου για ακόμα επτά επεισόδια στη μικρή οθόνη (στη χώρα μας θα προβληθεί από τη Nova), ζωντανεύοντας ξανά το σύμπαν της παραθαλάσσιας πόλης.

Η σειρά περιγράφεται ως ένα ανατρεπτικό, σκοτεινά κωμικό δράμα που υφαίνει μια ιστορία δολοφονίας κάτω από τη φαινομενική τελειότητα και τις αντιφάσεις που υπάρχουν πίσω από την εξιδανικευμένη αντίληψη της κοινωνίας για τον γάμο, τις σχέσεις, την ανατροφή των παιδιών και τη φιλία. Σ’ αυτή τη δεύτερη σεζόν, δίπλα στους Ρις Γουίδερσπουν, Νικόλ Κίντμαν, Σεϊλίν Γούντλεϊ, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Λόρα Ντερν, Ανταμ Σκοτ και Ζόε Κράβιτς, θα εμφανιστεί η μεγάλη Μέριλ Στριπ. Μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων, «ΤΑ ΝΕΑ» ήταν το μοναδικό ελληνικό Μέσο που βρέθηκε στη Νέα Υόρκη για μια αποκλειστική συνέντευξη με την εκ των πρωταγωνιστριών Σεϊλίν Γούντλεϊ, την τηλεοπτική Τζέιν Τσάπμαν.

Τι να περιμένουμε από τον χαρακτήρα σας στη νέα σεζόν; Πώς θα εξελιχθεί, χωρίς να αποκαλύπτουμε πολλά;

Το καλύτερο στοιχείο με την Τζέιν στη νέα σεζόν είναι πως θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε μια γυναίκα που «δουλεύει» την επούλωση των πληγών της και επανεφευρίσκει τον τρόπο με τον οποίο βλέπει τον εαυτό της και τη ζωή της από δω και πέρα.

Αν και αρχικά η σειρά θα είχε μία μόνο σεζόν, τώρα έρχεται δεύτερη ύστερα από δύο χρόνια και μεγάλη επιτυχία. Τι προκλήσεις αντιμετωπίζετε πλέον;

Υπάρχουν αρκετές. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να βεβαιωθούμε ότι η εξέλιξη της ιστορίας θα είχε αναφορές στην πρώτη σεζόν αλλά θα ήταν και μοναδική με τον δικό της τρόπο. Βεβαίως ότι θα δημιουργούσε τη δική της ενέργεια και θα ήταν ελκυστική. Είχαμε ακόμη κατά νου τι ήθελε το κοινό αλλά και τι χρειαζόταν ο κάθε χαρακτήρας.

Αν και στη σειρά οι ιστορίες της Νικόλ Κίντμαν και της Ρις Γουίδερσπουν είναι κεντρικές, στην πραγματικότητα η δική σας είναι εκείνη που προωθεί την πλοκή. Συμφωνείτε;

Δεν είμαι σίγουρη ότι προωθεί την πλοκή αλλά νομίζω ότι η Τζέιν κρατάει πολύ θυμό και μελαγχολία μέσα της. Νομίζω ότι το κοινό ταυτίζεται μαζί της γιατί σε μια παρέα υπάρχει πάντα ένας φωνακλάς, ένας ζόρικος. Η Τζέιν νομίζω ότι υπηρετεί αυτή τη μελαγχολία μ’ έναν συγκεκριμένο ειλικρινή τρόπο κι αυθεντικό τρόπο. Είναι η ξένη στην παρέα, μία από τους διαφορετικούς.

Είναι αλήθεια ότι η σειρά ασχολείται με θέματα, όπως η ενδοοικογενειακή βία, ο σχολικός εκφοβισμός, η σεξουαλική κακοποίηση, η κοινωνική πραγματικότητα. Για εσάς, ποιο από όλα είναι το πιο σημαντικό;

Δεν ξέρω αν υπάρχει ένα που να είναι το πιο σημαντικό. Είναι όλα σημαντικά. Ο,τι προκαλεί πόνο και ταλαιπωρία σε κάποιον, είναι ένας σημαντικός σκοπός στον οποίο πρέπει να δώσουμε σημασία. Αυτός ο κάποιος μπορεί να είναι άνθρωπος, δέντρο, ζώο. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν και νομίζω ότι το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι να ξεκινήσουμε να μιλάμε για τα μικρά στοιχεία που μας κάνουν να αισθανόμαστε πλέον άβολα και να κατανοήσουμε πώς μπορούμε ν’ αλλάξουμε τις ατομικές μας ζωές για να κάνουμε τη διαφορά στον μικρόκοσμό μας. Τότε θα φέρουμε θετική αλλαγή στην κοινότητα, την οικογένεια, τους φίλους μας. Και τελικά από εκεί θα επηρεάσουμε την κοινωνία.

Η πρεμιέρα της σειράς συνέπεσε με την ανάδειξη του κινήματος #metoo. Δεδομένου ότι η ιστορία της επίσης αναφέρεται στη σεξουαλική κακοποίηση του χαρακτήρα σας, νομίζετε ότι την κάνει πιο σύγχρονη;

Αυτά τα πράγματα πάντα συνέβαιναν. Η παρενόχληση δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι κάτι που τώρα συζητιέται ανοιχτά στην κοινωνία, μ’ έναν τρόπο που δεν το έκαναν στο παρελθόν. Και νομίζω ότι αυτό είναι μεγάλο, γιγαντιαίο βήμα. Ελπίζω ότι όχι μόνο αλλάζουμε τα παραδείγματα σχετικά με την ενδοοικογενειακή και τη σεξουαλική βία αλλά δίνουμε χώρο σε συζητήσεις που έχουν αντίκτυπο στα παιδιά που μεγαλώνουμε. Επηρεάζουμε επίσης το δικαστικό σύστημα σε χώρες όλου του κόσμου και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε από την επόμενη ημέρα παρόμοιες υποθέσεις.

Νομίζετε ότι η ιστορία σας στη σειρά βοήθησε το κίνημα #metoo;

Δεν ξέρω αν βοήθησε καθόλου αλλά τα κινήματα είναι σαν τις άγριες φωτιές που δεν ξέρεις πραγματικά τι τις προκάλεσε. Κάτι το έκανε όμως και τώρα πια φούντωσαν. Δεν ξέρω αν η Τζέιν βοήθησε το κίνημα. Σίγουρα βοήθησε πολλά άτομα στα σπίτια τους που ήταν πιθανώς κομμάτια του κινήματος. Γιατί αυτά είχαν ιστορίες σχετικές με της Τζέιν. Οπότε μάλλον έγινε η ηχώ αυτών των ατόμων παρά ολόκληρου του κινήματος.

Στη σειρά βλέπουμε όλη την ιστορία να εξελίσσεται μέσα από τα μάτια των γυναικών. Είναι κι αυτό ένα σχόλιο για τη βιομηχανία του θεάματος που ανδροκρατείται;

Νομίζω πως σίγουρα είναι μια φεμινιστική προσέγγιση αλλά δεν έγινε για να φαίνεται ως φεμινιστικό. Τα διάφορα θέματα προσεγγίστηκαν αλλιώς επειδή υπήρχε διχόνοια και ανισσοροπία ανάμεσα στον τρόπο που άνδρες και γυναίκες αντιμετωπίζονται σ’ αυτήν τη βιομηχανία και σε όλες τις βιομηχανίες. Κι αυτό είναι προφανώς κάτι για το οποίο έχουμε μεγάλο πάθος. Η Ρις με πολλούς τρόπους είναι στην πρώτη γραμμή του Χόλιγουντ. Αυτή η σειρά δεν έγινε για να είναι μια φεμινιστική πολιτική δήλωση. Εγινε ως παράδειγμα για το πώς μπορεί να μοιάζει κάτι όταν υπάρχει ποιότητα στον χώρο εργασίας κι επίσης στην ιστορία.

Θεωρείτε πως σειρές με αυτήν την προσέγγιση είναι και το μέλλον της τηλεόρασης;

Νομίζω πως ναι, αλλά όχι μόνο της τηλεόρασης. Η ευχή μου αφορά το μέλλον της ανθρωπότητας. Δεν έχει να κάνει τόσο με την αντικατάσταση ανδρών από γυναίκες αλλά με το να βρεις μια ισορροπία μέσα στο πατριαρχικό σύστημα. Μια ισορροπία ανάμεσα στο θηλυκό και το αρσενικό. Ελπίζω κι εύχομαι πως θα συνεχίσουμε να κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση.

Τι μάθατε δίπλα σε γνωστές ηθοποιούς, όπως η Κίντμαν ή η Μέριλ Στριπ;

Πολλά! Ολες πραγματικά νοιαζόμαστε η μία για την άλλη και βρίσκουμε παρηγοριά και αλληλεγγύη μεταξύ μας. Εμαθα πολλά πράγματα. Τη συνείδηση, πολλή σοφία και προοπτική που πριν δουλέψω μαζί τους δεν είχα. Ηταν πολύ ξεχωριστό να ξέρω πως όταν είσαι στην πρώτη γραμμή είτε είναι στο Χόλιγουντ, είτε στο κόκκινο χαλί, είτε στην κάμερα έχεις αυτή την ομάδα γυναικών δίπλα, πίσω και μπροστά σου. Πως είναι τόσο ευάλωτες, παθιασμένες, ενδυναμωμένες ή φοβισμένες όπως εσύ. Υπάρχει ένα δίχτυ προστασίας κι αυτό δεν συμβαίνει συνήθως.

Η σειρά είναι ένα καλό παράδειγμα του πώς οι τηλεοπτικές παραγωγές σήμερα έχουν αρχίζει να προσεγγίζουν τα στάνταρ του κινηματογράφου. Πιστεύετε ότι θα συνεχίσει αυτή η ανάπτυξη;

Η κατάσταση δεν είναι ξεκάθαρη τη δεδομένη στιγμή μεταξύ του streaming της τηλεόρασης. Νιώθω πως όλο αυτό είναι σαν τον κινηματογράφο. Η ανάπτυξη θα συνεχιστεί γιατί είναι αυτό που απαιτεί το κοινό κι επομένως με πολλούς τρόπους η δουλειά μας υπαγορεύεται από τους τηλεθεατές. Αφηγούμαστε ιστορίες σε αυτούς κι ελπίζουμε ότι θα έχουν επίδραση πάνω τους. Οποια κι αν είναι η απαίτηση, είμαι σίγουρη πως θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τις φόρμες και να είμαστε ευέλικτοι.

Προτιμάτε να δουλεύετε για τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση;

Εμένα μου μοιάζουν κάπως ίδια όλα αφού στο «Big Little Lies» είχαμε έναν σκηνοθέτη κι έναν σεναριογράφο κι ένιωθα σαν να κάνω ταινία. Δεν ένιωθα πως ήταν τηλεοπτική σειρά. Πλέον ειλικρινά δεν βλέπω διαφορά μεταξύ τηλεόρασης και κινηματογράφου ειδικότερα όταν μπορείς να δεις όλη τη σεζόν της σειράς σε μία ημέρα. Είναι σαν να βλέπεις μια ταινία που τραβάει σε μάκρος. Παλιότερα έπρεπε να περιμένεις βδομάδα τη βδομάδα για να δεις τα επεισόδια και τώρα είναι όλα διαθέσιμα ταυτόχρονα οπότε όντως νιώθεις σαν να βλέπεις ταινία.

Πέρα από το «Big Little Lies», τι άλλο έχετε στα σκαριά;

Εκανα μια ταινία πέρυσι με τον σκηνοθέτη Ντρέικ Ντορέμους που ελπίζουμε πως θα πάει στα φεστιβάλ φέτος, ένα μικρό ανεξάρτητο φιλμ. Και κάποια άλλα πρότζεκτ κινηματογραφικά που ακόμα δεν μπορώ να αποκαλύψω.

Θέλετε να δουλέψετε με κάποιον συγκεκριμένο σκηνοθέτη ή ηθοποιό στο μέλλον;

Είναι τόσοι πολλοί, εξαιρετικά ταλαντούχοι και μοναδικοί. O βρετανός σκηνοθέτης Τζόναθαν Εντουϊστλ με το «End of the fucking world» στο Netflix, είναι εξαιρετικός και κάνει πρωτοποριακά πράγματα. Το ίδιο και ο Τζέρεμι Τζάσπερ που έκανε αυτή την ταινία, το «Patti Cake». Υπάρχουν πολλοί σκηνοθέτες που είναι δημιουργικοί με τρόπους που νομίζω πως έρχονται σε αντίθεση με όλες αυτές τις μηχανές των μεγάλων φιλμ κι αυτό με κάνει να ενθουσιάζομαι.

info

Ο δεύτερος κύκλος της σειράς «Big Little Lies» κάνει πρεμιέρα την Κυριακή 9/6 στις 4 μετά τα μεσάνυχτα ταυτόχρονα με την Αμερική και σε Prime Time τη Δευτέρα 10/6 στις 22:00, σε Novacinema4HD και Nova On Demand