Αυτή είναι πράγματι μια από εκείνες τις φορές που το σταματημένο ρολόι δείχνει σωστά την ώρα. Εχει όλο το δίκιο με το μέρος της η αντιπολίτευση στην υπόθεση της τέταρτης φρεγάτας Μπελαρά, για την οποία ο υπουργός Εθνικής Αμυνας δεν είπε τίποτα στην πρόσφατη ενημέρωση της Βουλής για το εξοπλιστικό πρόγραμμα. Ανακοίνωσε όμως την παραγγελία για τη ναυπήγησή της λίγες μέρες αργότερα, ως έκπληξη, με αφορμή την άφιξη στην Αθήνα του γάλλου ομολόγου του. (Ενδεχομένως και για να ελαφρύνει με τη χαρμόσυνη αυτή είδηση τη βαριά ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας…)

Κύκλοι του υπουργού – όχι ο ίδιος, βέβαια – τον δικαιολόγησαν υπενθυμίζοντας ότι ο κ. Δένδιας είχε επανειλημμένα μιλήσει δημοσίως για το ενδεχόμενο προμήθειας και τέταρτης φρεγάτας. Εχουν δίκιο οι κύκλοι. Αυτό όμως δεν είναι δικαιολογία. Αντιθέτως, είναι ένας ακόμη λόγος για να ενοχλείται η αντιπολίτευση. Γιατί, αφού τέλος πάντων δεν το είχαμε μυστικό ότι παίζει και τέταρτη φρεγάτα, αφού το έλεγε ο υπουργός σε συνεντεύξεις του, γιατί δεν το είπε και στους βουλευτές; Στο κάτω κάτω, πρωτοβουλία της κυβέρνησης ήταν η ενημέρωση των κομμάτων για το δωδεκαετές εξοπλιστικό. Αν το έλεγε όμως στους βουλευτές ο υπουργός, ως όφειλε, πώς θα είχαμε την ωραία έκπληξη; Με άλλα λόγια, ανάμεσα στον επικοινωνιακό εντυπωσιασμό και τον σεβασμό στους θεσμούς ο υπουργός προτίμησε τον πρώτο.

Σωστά θυμώνει η αντιπολίτευση λοιπόν, γιατί η συγκεκριμένη στάση είναι υποτιμητική για τον κοινοβουλευτισμό: τον αντιμετωπίζει ως κάτι υποδεέστερο των επικοινωνιακών σκοπιμοτήτων της κυβέρνησης. Ας έβρισκε ένα πρόσχημα να αναβάλει την ενημέρωση ο υπουργός, αφού δεν ήθελε να αποκαλύψει την απόφαση για την τέταρτη φρεγάτα. Από την ώρα όμως που αποφασίζεις να κάνεις κάτι θεσμικό, όπως η συγκεκριμένη ενημέρωση, κάνε το σωστά και όπως πρέπει. Διαφορετικά, μη το κάνεις καθόλου, γιατί το μειώνεις και το εξευτελίζεις.

Η ΧΑΜΑΣ ΣΤΟΝ ΣΤΡΕΦΗ

Για το ιδιότυπο άσυλο ανομίας και αναρχίας που υφίσταται στον λόφο του Στρέφη ευθύνεται προσωπικά ο δήμαρχος Αθηναίων και μάλιστα κατά δύο τρόπους. Ο πρώτος είναι αυτός που του καταλογίζουν σωστά όσοι τον αντιπολιτεύονται: η στρατηγική συμμαχία του με τις ποικίλες φατρίες της παλαβής Αριστεράς, οι οποίες κατά κανόνα έχουν τη βάση τους πέριξ της πλατείας Εξαρχείων. Το απέδειξε κιόλας συμπαριστάμενος στα πέντε δέντρα της πλατείας, που χρειάστηκε να μεταφερθούν αλλού (δεν τα έκοψαν), προκειμένου να προχωρήσουν οι εργασίες για τον σταθμό του μετρό.

Ευθύνεται όμως, ειδικά για τα επεισόδια του περασμένου Σαββάτου, για έναν ακόμη λόγο, τον οποίο κανείς δεν αναφέρει. Για ποιον λόγο έγινε η συναυλία από την οποία ξεκίνησαν οι καταστροφές; Για την Παλαιστίνη, δηλαδή, ας μην κρυβόμαστε, για τη Χαμάς. Ο ξένος ηγέτης που ύψωσε τη φωνή του υπέρ της Χαμάς περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον ήταν ο Ερντογάν. Ομως, ο κ. Δούκας, είτε με την παρουσία του στο συνέδριο του Λαϊκού Ρεπουμπλικανικού Κόμματος της Τουρκίας είτε με τη συμπαράστασή του στον φίλο Εκρέμ, στρέφεται κατά του Ερντογάν, του μόνου – ξαναλέω – που ύψωσε φωνή για τη Χαμάς! Πώς να μην τα παίρνουν μετά οι αναρχικοί; Ιδού λοιπόν το σημείο σύγκρουσης των συμφερόντων μεταξύ αναρχικών και δημάρχου.

Κατά τα λοιπά, εδώ στην πρωτεύουσα του Υπαρκτού Ελληνισμού, σας συμβουλεύω, αν βγαίνετε για βόλτα στις 7 το πρωί, να παρατηρήσετε κάτι τριχωτά πλάσματα που εμφανίζονται στα ρείθρα του δρόμου, συνήθως εκεί που είναι κοντά νεραντζιές και σχάρες αποχέτευσης. Δεν είναι γάτες, είναι ποντίκια. Προσωπικά, δεν έχω τίποτα εναντίον τους. Η παρουσία τους μάλιστα είναι ένα σημείο στο οποίο η Αθήνα μοιάζει με το Παρίσι. Το μοναδικό σημείο, δυστυχώς…

ΟΥΦΟ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Η πρωτοβουλία ήταν της αρραβωνιαστικιάς του Τζεφ Μπέζος, μιας γυναίκας πολύ αξιόλογης, της οποίας το φλογερό δημοκρατικό φρόνημα και το υψηλό αίσθημα κοινωνικής αλληλεγγύης διαπιστώνονται στην επιλογή της να ντύνεται σαν εργάτρια του σεξ, προφανώς για να δείξει τη συμπαράστασή της σε αυτόν τον κατατρεγμένο, πλην βασικότατο, κλάδο του τομέα υπηρεσιών. Αυτή η κυρία λοιπόν κάλεσε τρεις φίλες της από τον κόσμο των σελέμπριτι και για 11 λεπτά εκτοξεύτηκαν στο Διάστημα, με έναν πύραυλο μιας εταιρείας που ανήκει στον Μπέζος. Το γεγονός παρουσιάζεται ως υψηλού συμβολισμού για το γυναικείο κίνημα. Στην πραγματικότητα, είναι μια άσκηση δημοσίων σχέσεων: τέσσερις κοσμικές, τέσσερα ούφο δηλαδή, στο Διάστημα. Χαίρω πολύ! Γεμάτο είναι το Διάστημα από τέτοια…