Η Amazon θέλει τώρα να μπει και στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων και για τον λόγο αυτόν έχει προχωρήσει σε συμφωνία με τη Hyundai για να αρχίσει να πουλά οχήματά της στις ΗΠΑ από το νέο έτος.

Ο γίγαντας του λιανεμπορίου έχει ανακοινώσει ήδη ότι οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν από τον επόμενο χρόνο – που βρίσκεται προ των πυλών – να χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες του για να αναζητήσουν μοντέλα οχημάτων, να ενημερωθούν για χρηματοδοτήσεις και να ολοκληρώσουν την αγορά οχημάτων της Hyundai στο Amazon.com. Στη συνέχεια οι αγοραστές θα χρειάζεται μόνο να επισκεφτούν αντιπροσωπεία της επιλογής τους για να παραλάβουν το αυτοκίνητό τους. Τώρα η εταιρεία προχωρά στις τελευταίες ρυθμίσεις για να γίνουν εφικτές τέτοιες διαδικτυακές αγορές που υπόσχονται να επιφέρουν μια ακόμη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν όχημα.

Εάν πετύχει το πείραμα αυτό με τις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων διαφόρων εταιρειών, η Amazon φέρεται ότι θα ήθελε να μπει στη συνέχεια και στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή των πωλήσεων οχημάτων μέσω ανταλλαγών. Επίσης εάν πετύχει το πείραμα αυτό στις ΗΠΑ μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για αντίστοιχες πωλήσεις οχημάτων ηλεκτρονικά και σε άλλες ηπείρους, όπως για παράδειγμα στην Ευρώπη.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αποτελούν το επόμενο στοίχημα της Amazon στην προσπάθεια για κυριαρχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο και παρουσιάζονται πλέον στους καταναλωτές αφότου η πανδημία Covid-19 έκανε τις ηλεκτρονικές αγορές ακόμη πιο δημοφιλείς. Τα στελέχη της Amazon θέλουν να κάνουν την αγορά οχημάτων μέσω του ιστότοπού της τόσο απλή όσο η αγορά χαρτιού υγείας ή τροφής για σκύλους και η εταιρεία επιδιώκει να συνάψει ευρείες συνεργασίες με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, σχολίαζε σχετικά με την προσπάθεια αυτή η«Wall Street Journal».

Οπως ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες, από το 2024 οι ντίλερ αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα μπορούν για πρώτη φορά να πουλούν οχήματα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon.com – και πως μοντέλα της Hyundai θα είναι τα πρώτα διαθέσιμα για τέτοιες αγορές από πελάτες του λιανεμπόρου.

Οι δύο εταιρείες σε κοινή τους ανακοίνωση έκαναν λόγο για «νέα εμπειρία ψηφιακών αγορών που θα διευκολύνει τους πελάτες να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο στο Διαδίκτυο και, στη συνέχεια, να το παραλάβουν από την τοπική αντιπροσωπεία». Αναφέρεται επίσης ότι οι πελάτες θα μπορούν να αναζητούν στην Amazon όλα τα διαθέσιμα οχήματα στην περιοχή τους βάσει σειράς προτιμήσεων, όπως μοντέλο, εσωτερική επένδυση, χρώμα και άλλα χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια θα μπορούν να το αποκτούν με τις επιλογές πληρωμής και χρηματοδότησης που θα έχουν επιλέξει.

Προκλήσεις

Οι προκλήσεις πάντως δεν θα είναι λίγες, αφού η αγορά αυτοκινήτου συνήθως είναι πιο σύνθετη από αγορές άλλων καταναλωτικών αγαθών. Για παράδειγμα, μένει να φανεί πώς θα αντιδράσουν οι κατά τόπους αντιπροσωπείες οι οποίες παραμένουν παραδοσιακά στο επίκεντρο των περισσότερων πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων – και εξαρτώνται για τα έσοδά τους από τις υπηρεσίες που προσφέρουν και τα προγράμματα ανταμοιβών που τους προσφέρουν οι κατασκευαστές όταν κάνουν πωλήσεις πάνω από κάποιο στόχο.

Επίσης οι αγορές στην Amazon αφορούν συνήθως πιο προσιτά αντικείμενα από ένα αυτοκίνητο. Ο ιντερνετικός γίγαντας θα πρέπει τώρα να πείσει τους πελάτες αυτούς ότι θα πρέπει να κάνουν διαδικτυακά μία από τις μεγαλύτερες αγορές της ζωής τους, ανέφεραν παράγοντες της αγοράς στην «WSJ». Η Amazon θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει διαφορετικούς κανονισμούς που ισχύσουν από πολιτεία σε πολιτεία.