Μπορεί ο ελληνικός τουρισμός να ανθίζει κάτι που αποτυπώνεται και στις διεθνείς αφίξεις, πλην όμως, η κατάσταση στα νησιά «σύμβολα» της Ελλάδας, Μύκονο και Σαντορίνη είναι κάπως διαφορετική.

Η κατάσταση στα δύο αυτά νησιά τείνει να αντιστραφεί. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η επισκεψιμότητα στους δύο κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς δείχνει να πέφτει αισθητά λόγω της ακρίβειας αλλά της τάσης που κυριαρχεί οι τουρίστες να ψάχνουν το λεγόμενο «value for money», δηλαδή μέρη που αξίζει να βρεθείς αλλά να μην χρειάζεται να αδειάσεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό.

Οι τουρίστες που αποθέωναν τα δύο εμβληματικά νησιά τα θεωρούν πλέον υπερεκτιμημένα καθώς οι τιμές σε φαγητό, διαμονή και διασκέδαση είναι κάτι παραπάνω από εξωφρενικές.

Ο τουρισμός και οι αφίξεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον Απρίλιο του 2023 οι διεθνείς αφίξεις κυμάνθηκαν στο +14,6% για το σύνολο της χώρας. Ωστόσο, η Μύκονος σημείωσε πτώση -29% και η Σαντορίνη -6.4%. Συνολικά τον Απρίλιο και τον Μάιο ο τζίρος έπεσε από -15 έως -20%. Την ίδια στιγμή, στα «πάνω» τους είναι η Ρόδος-με τις αφίξεις να «εκτοξεύονται» στο +31,2%- και η Θεσσαλονίκη στο +26,8%.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στον ΟΤ πώς παρά τις υψηλές προσδοκίες που έχουν καλλιεργηθεί για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, η κίνηση παραμένει «υποτονική». Μπορεί οι αφίξεις να κυμαίνονται στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, ωστόσο η δαπάνη είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που περίμεναν.

Εκτιμάται ότι σε δημοφιλή τουριστικά θέρετρα είναι μειωμένοι από 20% έως 30% σε σχέση με πέρυσι.

Ο Μάιος, λένε, δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και οι ελπίδες πλέον στρέφονται στους μήνες που θα κορυφωθεί η σεζόν, δηλαδή του μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.

Τι θα κάνουν οι Έλληνες

Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ, κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών (εξοχικά, ενοικιαζόμενα δωμάτια) για φέτος το καλοκαίρι. Η πλειοψηφία του κοινού επιλέγει τις εξοχικές κατοικίες, είτε φιλοξενία (26%), είτε διαμονή (22%). Το 20% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 9% διαμονή σε ξενοδοχεία (7% χωρίς διατροφή και 2% με πλήρη διατροφή). Τέλος το 6% επιλέγει camping και το 6% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό.

Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία πρόθεση του ελληνικού κοινού για οικονομικότερες λύσεις διακοπών προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για να μπορέσει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, είτε για να μπορέσει να επεκτείνει τη χρονική διάρκεια του.

πηγή: ot.gr