Μέση εξοικονόμηση 390 ευρώ τον χρόνο μπορούν να πετύχουν τα νοικοκυριά αξιοποιώντας τις προσφορές των σουπερμάρκετ. Αυτό που οι καταναλωτές αποκαλούν έξυπνες αγορές μπορεί να βοηθήσει σημαντικά σε περιόδους ακρίβειας, όπως αυτή που βιώνει η αγορά το τελευταίο διάστημα, αφού σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ένα νοικοκυριό μπορεί επιλέγοντας σωστά να μειώσει έως 12,9% τις συνολικές δαπάνες στις αγορές από τα σουπερμάρκετ.

Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2023, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο Δεκέμβριος 2022 – Ιανουάριος 2023, δείχνουν ότι οι Ελληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερμάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη αφού κατορθώνουν να διατηρήσουν την πελατεία τους μιας και ο ανταγωνισμός έχει γίνει ιδιαίτερα σκληρός.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ η πολιτική των προσφορών που ακολουθείται από τις βιομηχανίες και τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις τροφίμων δεν είναι κάτι νέο. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε πάνω από 3.000 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία προσφορών που έχει δοθεί την τελευταία δεκαετία από τις επιχειρήσεις ξεπερνά τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η πλειοψηφία

Η μελέτη δείχνει ότι η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού – πάνω από πέντε στους δέκα – εξοικονομούν τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών τους, ενώ μόλις ένας στους δέκα δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα, και τρεις στους πέντε δηλώνουν ότι εξοικονομούν πάνω από 10% από τη συνολική αξία των αγορών τους.

Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν ότι το κέρδος  για τους καταναλωτές από τις προσφορές σε απορρυπαντικά και είδη υγιεινής είναι μεταξύ 25%-30% ανάλογα την κατηγορία και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15%-20%. Μάλιστα για το σύνολο των προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά και επιλέγονται από τους καταναλωτές το όφελος της εξοικονόμησης σε καμία περίπτωση δεν πέφτει κάτω του 5%.