Το όνομα του Παναγιώτη Βλαχάκου φέρει από σήμερα η 7η πυραυλάκατος που ανήκει στο οπλοστάσιο του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στην σημερινή τελετή ονοματοδοσίας της πυραυλακάτου «Υποπλοίαρχος Βλαχάκος».

Ποιος ήταν ο Παναγιώτης Βλαχάκος

Η πυραυλάκατος «Βλαχάκος», είναι ένα ταχύ σκάφος με «βαρύ» όνομα, ενός εκ των ηρώων που έπεσαν στα Ίμια, του Παναγιώτη Βλαχάκου.

Ο πρωθυπουργός κατά την διάρκεια της σημερινής τελετής ονοματοδοσίας

Ο Παναγιώτης Βλαχάκος ήταν αξιωματικός του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, που έχασε τη ζωή του τον Ιανουάριο του 1996 κατά τη διάρκεια της κρίσης στα Ίμια, εκτελώντας διατεταγμένη αποστολή αναγνωρίσεως.

Ο Παναγιώτης Αντ. Βλαχάκος γεννήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου του 1964 στον Πειραιά όπου και κατοικούσε ενώ η καταγωγή του ήταν από τη Λάγια της Ανατολικής Μάνης.

O Παναγιώτης Βλαχάκος

Το 1982 εισήχθη στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και αποφοίτησε το 1986 με τον βαθμό του Σημαιοφόρου.

Τον Ιανουάριο του 1996 έφερε το βαθμό του υποπλοίαρχου όντας πιλότος ελικοπτέρου.

Στις 31 Ιανουαρίου 1996, κατά τη διάρκεια της κρίσης των Ιμίων, μετέβη ως συγκυβερνήτης στην περιοχή των βραχονησίδων με ελικόπτερο τύπου Agusta Bell 212 από την φρεγάτα «Ναυαρίνο», μαζί με τον ομόβαθμό του και κυβερνήτη Χριστόδουλο Καραθανάση και τον αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψό, προκειμένου να επιβεβαιώσουν την κατάληψη της Μικρής Ίμιας από Τούρκους στρατιώτες.

Το μοιραίο ελικόπτερο

Μετά την αναγνώριση και ενώ το ελικόπτερο ετοιμαζόταν να επιστρέψει στη βάση του, κατέπεσε, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν, τόσο ο, 31χρονος, Παναγιώτης Βλαχάκος όσο και οι έτεροι επιβαίνοντες.

Μετά την ανάσυρση των πτωμάτων, διενεργήθηκε νεκροψία που κατέληξε στο πόρισμα πως ο θάνατος του Βλαχάκου ήταν ακαριαίος.

Σήμερα υπάρχουν δύο ανδριάντες ως ελάχιστος φόρος τιμής στον Παναγιώτη Βλαχάκο. Ο πρώτος βρίσκεται στον Πειραιά (φωτογραφία) και συγκεκριμένα στην πλατεία Τερψιθέας, ενώ ο  δεύτερος ανδριάντας στήθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, Λάγια Λακωνίας.

H ανεπίσημη εκδοχή

Από το Πολεμικό Ναυτικό η επίσημη άποψη ήταν πως ότι το ελικόπτερο κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου (Vertigo).

Μάλιστα ο πρώην αρχηγός ΓΕΝ Αντώνης Αντωνιάδης είχε αναφέρει πως υπήρχε βοήθεια από τη Τουρκική πλευρά όσον αφορά την επικοινωνία με το ελικόπτερο που είχε χάσει την επικοινωνία η Ελληνική πλευρά.

Βέβαια η επικρατούσα άποψη στην Ελληνική κοινωνία ήταν πως καταρρίφθηκε από τη Τούρκικη πλευρά, αλλά ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε αυτό γιατί θα οδηγούσε σε πολεμική σύρραξη τους 2 γειτονικούς λαούς με άγνωστα αποτελέσματα.

Ο Παναγιώτης Βλαχάκος (τέταρτος από αριστερά) ανάμεσα σε άλλους αξιωματικούς

Βέβαια όταν ανασύρθηκε το ελικόπτερο δε βρέθηκαν κάποιες ενδείξεις που θα οδηγούσαν ασφαλώς στο συμπέρασμα της κατάρριψης.

Στις σορούς των 3 αξιωματικών δεν βρέθηκαν κακώσεις από έκρηξη, από ωστικό κύμα, ή από φλόγα, ενώ δεν βρέθηκαν ίχνη από βολίδες πυροβόλου όπλου.

Το πόρισμα έδειξε πως ο θάνατος και των 3 ήταν ακαριαίος.