Όταν η Ζέτα Δούκα κατήγγειλε τον Γιώργο Κιμούλη στον αέρα της εκπομπής της Δανάης Μπάρκα για βίαιη συμπεριφορά, με φόντο τις καταγγελίες που μόλις είχαν έρθει τότε στο φως της δημοσιότητας από τη Σοφία Μπεκατώρου, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί το ντόμινο αποκαλύψεων που θα ακολουθούσε κλονίζοντας συθέμελα το ελληνικό θέατρο!

Οι καταγγελίες έπεφταν σαν… μετεωρίτης με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) να δέχεται καθημερινά δεκάδες καταγγελίες ηθοποιών για λεκτική, εργασιακή και σεξουαλική κακοποίηση από συναδέρφους τους.

Ανάμεσα σε αυτές τις καταγγελίες, ήταν και αυτές τριών γνωστών ηθοποιών, της Λένας Δροσάκη, της Άννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους και της Πηνελόπης Αναστασοπούλου πρόκειται για τις γυναίκες που βοήθησαν ώστε να ξεκινήσει η καθίζηση του Πέτρου Φιλιππίδη.

Οι τρεις ηθοποιοί κατηγόρησαν τον Πέτρο Φιλιππίδη αναφέροντας συγκεκριμένα περιστατικά επί και εκτός σκηνής για ασελγείς πράξεις, λεκτική βία και προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας.

Το όνομα του άλλοτε κορυφαίου ηθοποιού έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία, αφού κανείς δεν περίμενε ότι ο ηθοποιός και σκηνοθέτης, κάποτε λαμπερός απόφοιτος του «Θεάτρου Τέχνης» που είχε ξεχωρίσει για την κωμική του στόφα ήδη από την παράσταση τα «Θεϊκά Λόγια» δίπλα στη Μάγια Λυμπεροπούλου όταν εμφανίστηκε στο θέατρο για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας του ’80, θα παρακολουθούσε μετά από 35 χρόνια μιας επιτυχημένης καριέρας, τη χιονοστιβάδα των καταγγελιών, από… κελί του. Είτε αυτό ήταν το σπίτι του, στο Ψυχικό, στο οποίο βρισκόταν κλειδωμένος εδώ και περίπου πέντε μήνες, είτε αυτό είναι στις φυλακές Τρίπολης, όπου κατά πάσα πιθανότητα θα βρεθεί από σήμερα…

Το εξώδικο…

Μετά τις καταγγελίες των τριών συναδέρφων του, ο Πέτρος Φιλιππίδης αποφάσισε πως η καλύτερη λύση θα ήταν, μέσω του δικηγόρου του, να στείλει προς τα ΜΜΕ ένα προληπτικό εξώδικο, καρφώνοντας μόνος του το όνομά του ακόμα και σε αυτούς που δεν ήξεραν ή δεν ήθελαν να υποψιαστούν.

Προφανώς ο ηθοποιός σε μια κίνηση για να προλάβει τις εξελίξεις και αφού όπως λέγεται ακόμα και οικεία του πρόσωπα έκαναν δεκάδες τηλεφωνήματα ακόμα και στο ΣΕΗ ώστε οι καταγγελίες να μη δημοσιοποιηθούν, ο ηθοποιός αποφάσισε και έστειλε το εξώδικο στο οποίο ανάμεσα σε άλλα αναγράφονται:

«Με λύπη παρατηρώ ότι τα τελευταία 24ωρα στήνονται ιδιότυπες τηλεδίκες.

Αρνούμαι να κατακρεουργηθώ σε τηλεοπτικά παράθυρα, όπου ο κάθε ομιλών θα εκφέρει μια άποψη χωρίς να είναι σε θέση να διασταυρώσει προηγουμένως την όποια αναφορά σε αρμόδια αρχή, με αποτέλεσμα τη σπίλωση του ονόματός μου και της προσωπικότητάς μου.

Σέβομαι οποιονδήποτε επιθυμεί να καταγγείλει μια συμπεριφορά, αλλά η Πολιτεία έχει θεσπίσει μια συγκεκριμένη διαδικασία για κάθε καταγγελία, και σίγουρα αυτή δεν είναι μέσω τηλεοπτικών εκπομπών, ιστοσελίδων μέσων κοινωνικής δικτύωσης» αναφέρει μεταξύ άλλων ο  Πέτρος Φιλιππίδης.

«Ξέρετε ποιος είμαι τα τελευταία 35 χρόνια. Ας μην καταδικάσουμε συλλήβδην όλο το θέατρο.

Παρακαλώ θερμώς να σεβαστείτε τη σύζυγό μου και το παιδί μας, καθώς με τηλεδικαστήρια δεν αποκαλύπτεται η αλήθεια, αλλά προοικονομείται υπαιτιότητα χωρίς νόμιμο έρεισμα.

Για όποιον δεν σεβαστεί αυτήν την ειλικρινή και αυθόρμητη τοποθέτησή μου, επιφυλάσσομαι ρητώς παντός εν γένει νομίμου δικαιώματός μου» καταλήγει η ανακοίνωση.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό αφού το όνομά του σε λίγη ώρα έγινε πρώτο trend στο Twitter και… έπαιζε πλέον παντού…

Το «χρυσό κλουβί» στο Ψυχικό

Σημειώνεται πως από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν αποκαλύφθηκαν οι βαρύτατες καταγγελίες εις βάρος του, ο ηθοποιός και θιασάρχης δεν είχε ξεμυτίσει από τη βίλα του στο Ψυχικό.

Στο «χρυσό κλουβί» του Ψυχικού, ο Φιλιππίδης έβλεπε μόνο τη σύζυγό του, Ελπίδα, και τον γιο του. Δεν είχε φύγει καθόλου από το σπίτι του, εκτός από το διάστημα που μεταφέρθηκε με κρίση στο νοσοκομείο «Υγεία», όπου και παρέμεινε τρεις μέρες. Οι μέρες για τον ηθοποιό περνούσαν βασανιστικά…

Η μοναδική εμφάνιση που πραγματοποίησε ήταν στις αρχές Ιουλίου, όταν ο φακός του YouWeekly τον εντόπισε στο κέντρο της Αθήνας σε μια… ινκόγκνιτο εμφάνιση: με μάσκα που κάλυπτε όλο το πρόσωπό του (αν και πλέον δεν είναι υποχρεωτική η χρήση της σε εξωτερικούς χώρους), γυαλιά ηλίου, καπέλο και φουλάρι στο λαιμό.

Πώς αποφάσισε να γίνει ηθοποιός

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στον Νίκο Χατζηνικολάου, ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε μιλήσει για την καριέρα του στην υποκριτική, τα πρώτα του βήματα αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, τη σχέση του με τα media και την «ρετσινιά του δύσκολου συνεργάτη».

«Είχα μια θεατρόφιλη μάνα, και επειδή δεν είχε παρέα να πάει στο θέατρο έπαιρνε εμένα. Πηγαίναμε και στο θέατρο και στο σινεμά, συχνά. Με πήγε στο καμαρίνι μια μέρα και γνώρισα τον μεγάλο ηθοποιό το Διαμαντόπουλο.

Στο σχολείο είχα μια καθηγήτρια που είχε φαγωθεί και μου έλεγε ότι πρέπει να γίνω ηθοποιός.

Δεν ήμουν καλός στα μαθήματα αλλά επειδή μου είπε αυτή τη φράση η καθηγήτρια ασχολήθηκα και έγινα καλός. Λίγο πριν τελειώσω το σχολείο, αποφάσισα να μη δώσω στο πανεπιστήμιο και να γίνω ηθοποιός.

Πήγα το ΄80 στη σχολή του Κουν, απροετοίμαστος δεν πέρασα και πήγα στη σχολή Σταυράκου για να μάθω σκηνοθεσία. Μετά από τρία χρόνια, έδωσα εξετάσεις στο Εθνικό και στου Κουν.

Πέρασα και στις δυο και επέλεξα τη σχολή του Κουν».

Η δύναμη και η εξουσία

Για πολλά χρόνια ο Πέτρος Φιλιππίδης αποτελούσε μια ισχυρή μονάδα στο ελληνικό θέατρο.

Από την εποχή του «Χάι Ροκ» και τις στενές σχέσεις που διατηρούσε και μετέπειτα με ισχυρούς παράγοντες των ραδιοτηλεοπτικών μέσων ο Φιλιππίδης έλυνε και έδενε, σε παραγωγές θεατρικές και τηλεοπτικές, προσλαμβάνοντας, απολύοντας αλλά ακόμα και τιμωρώντας όποιον και όποια δε του άρεσε.

Τα κασέ του ήταν πάντα πολύ ψηλά και ο ίδιος δεν έκρυβε τον πολυτελή και άνετο τρόπο ζωής του.

Όπως δεν έκρυβε ότι είναι ένας άνθρωπος με εξουσία, κάτι που δήλωνε με το καλημέρα σε κάθε συνομιλητή του σχετικά με το ποιος έχει το πάνω χέρι.

Όταν το 2013 μίλησε για οικονομικές δυσκολίες με την κρίση και τις τηλεοπτικές παραγωγές να έχουν παγώσει έκανε σε όλους εντύπωση η αποκάλυψη ότι είχε οικονομικές δυσκολίες.

«Ζούσαμε μια καλή ζωή και πληρωνόμασταν καλά. Από το θέατρο, βέβαια, για να το ξεκαθαρίσουμε, δεν γίνεται κανείς πλούσιος, η τηλεόραση έκανε τη διαφορά στα οικονομικά μας. Με δεδομένο ότι δεν είχαμε κάποια εικόνα αυτής της απότομης μεταστροφής του κλίματος, όσο καλό κουμάντο και να έκανες, αν δυο χρόνια μείνεις εκτός τηλεόρασης, τα έτοιμα έχουν φαγωθεί. Ένα σπίτι κι ένα αυτοκίνητο έχω όλο κι όλο. Αυτά προσπαθώ να διατηρήσω. Και το αυτοκίνητο μάλιστα όχι. Δεν με ενδιαφέρει. Θα το δώσω. Έχω καταθέσει πινακίδες» είχε πει ανάμεσα σε άλλα προκαλώντας, ενώ σε άλλη δήλωσή του είχε πει ότι εκείνος δε θα πήγαινε να δουλέψει για 800 ευρώ.

Όταν έλεγε «με αγαπάει το κοινό» και «πουλάω»

Οι συνάδελφοί του έχουν επανειλημμένα κάνει λόγο για έπαρση και αλαζονική συμπεριφορά, για έναν θιασάρχη που δεν τον τρόμαζε και δε τον ανησυχούσε τίποτα και δεν δίσταζε να στοχοποιήσει και να τρομοκρατήσει όποιον δε… συμφωνούσε πλήρως μαζί του.

Όταν ο συνάδελφος του Πέτρος Μπουσουλόπουλος «τόλμησε» να μην τον αναφέρει στους σπουδαιότερους έλληνες ηθοποιούς, παρόλο που διευκρίνισε ότι δεν αναφέρεται στους μεγαλύτερους που έχουν κριθεί από το κοινό, ο Πέτρος Φιλιππίδης του επιτέθηκε. «Πείτε στον κ. Μπουσουλόπουλο να είναι προσεκτικός. Γιατί ο Μπουσουλόπουλος έχει παίξει με δύο από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς, με τον κ. Μπέζο και τον κ. Φιλιππίδη» απάντησε σε σχετική ερώτηση.

Την αλλαγή αυτή και την έπαρση ή όπως το λέει χαρακτηριστικά ο λαός το γεγονός ότι «καβάλησε το καλάμι» δεν πέρασε απαρατήρητο από τον κοινό με αυτούς που τον αγαπούσαν και τον ακολουθούσαν πιστά να πληγώνονται περισσότερο.

Ενδεικτική είναι και η συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο στο ένθετο «Real Life». «Αν έρθει κάτι δυνατό, θα το κάνω με χαρά. Κάνω κουβέντες, αλλά για έναν περίεργο λόγο, ενώ οι σειρές που έχω κάνει έχουν σκίσει, άρα «πουλάω» που λένε, δεν με φωνάζουν όσο θα έπρεπε. Με αγαπάει το κοινό, αλλά όχι αυτοί που αποφασίζουν για την τηλεόραση. Δεν θέλουν, λέει, τους ίδιους και τους ίδιους! Μα άλλους… ίδιους βάζουν ξανά και ξανά. Δεν βλέπουν ότι κάνω νούμερα ακόμα κι όταν πάω καλεσμένος σε εκπομπές;»