«Φουντώνει» ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελίας φαγητού. Η ανάπτυξη που παρουσιάζουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις και κυρίως οι προοπτικές τής κατ’ οίκον διανομής φαγητού οδηγούν παλιούς και νέους παίκτες να αναλάβουν πρωτοβουλίες, προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Είναι ενδεικτικό πως σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ τέσσερις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου παραγγέλνουν ήδη ηλεκτρονικά το φαγητό τους, όταν πριν από μόλις μία δεκαετία δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Υπολογίζεται πως σήμερα ο τζίρος του online delivery φαγητού – όπως έχει επικρατήσει να λέγεται η συγκεκριμένη αγορά – προσεγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ από 500 εκατ. ευρώ πριν από την πανδημία καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές «υποκύπτουν» στην ευκολία και στην ποικιλία που προσφέρει.

Την πρόσληψη 4.000 νέων διανομέων επιδιώκει να προχωρήσει το επόμενο διάστημα η e-food, η οποία συνεργάζεται ήδη με 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της χώρας μας. Η εταιρεία, η οποία ανήκει στη γερμανική Delivery Hero από το 2015, επιχειρεί δυναμικό άνοιγμα, προφανώς διαβλέποντας τα περιθώρια που υπάρχουν. Οι νέοι διανομείς θα έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν είτε με εξαρτημένη σχέση εργασίας, με τον καθιερωμένο τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η εταιρεία μέχρι τώρα, είτε ως ανεξάρτητοι συνεργάτες – διανομείς. Η e-food έχει εντάξει στην πλατφόρμα της και την υπηρεσία e-food market, μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να παραγγείλουν και είδη παντοπωλείου.

Εξίσου επιθετικά κινείται και η Wolt, η οποία πριν από μερικές ημέρες ανακοίνωσε την επέκτασή της στο Ηράκλειο Κρήτης. Πρόκειται για την τέταρτη πόλη στην οποία εγκαινίασε τη λειτουργία της από τις αρχές του τρέχοντος έτους. Είχαν προηγηθεί η Λάρισα, η Πάτρα και ο Βόλος. Η φινλανδική εταιρεία εισήλθε και στην αγορά της μικρής λιανικής, μέσω του Wolt Market, διαθέτοντας περισσότερα από 2.000 προϊόντα. Εντονη κινητικότητα επιδεικνύει και η BOX, η οποία συνεργάζεται ήδη με πάνω από 6.500 καταστήματα σε περίπου 50 πόλεις. Η πλατφόρμα online delivery της Cosmote μέσα σε σύντομο διάστημα απορρόφησε τη Skroutz Food και «έδωσε τα χέρια» με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ Μασούτης και Κρητικός για τη διανομή ειδών σουπερμάρκετ.

 

Νέος παίκτης

«Λάδι στη φωτιά» του ανταγωνισμού έρχεται να ρίξει η είσοδος ενός ακόμη πολυεθνικού παίκτη που ανακοινώθηκε χθες. Πρόκειται για την εταιρεία Rocket, η οποία ιδρύθηκε το 2018 στην Ουκρανία και δραστηριοποιείται ήδη σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία. Το «εναρκτήριο λάκτισμα» δόθηκε στην περιοχή του Χαλανδρίου, το οποίο επιλέχθηκε γιατί διαθέτει πολλά καταστήματα εστίασης και εστιατόρια. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη και στο κέντρο της Αθήνας. Η διευθύντρια Marketing Ευρώπης της Rocket, Clementine Joly, δήλωσε πως η Αθήνα βάσει διαφόρων κριτηρίων αναδείχθηκε ως ευκαιρία και επεσήμανε πως στόχος της εταιρείας είναι να παρέχει φρεσκομαγειρεμένο φαγητό γρήγορα, οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Σύμφωνα με την ίδια, η Rocket, προκειμένου να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους επαγγελματίες, σκοπεύει να προσφέρει χαμηλότερες προμήθειες, καθώς επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες marketing και προώθησης στα social media και επαγγελματική φωτογράφιση γευμάτων και πιάτων. Το online delivery φαγητού γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και την επιβολή των lockdown που άλλαξαν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.