Δεξιότητες ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης εισάγονται από την επόμενη σχολική χρονιά στην καθημερινότητα των μαθητών του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου με τη νέα ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που εισηγήθηκε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ τα Αγγλικά εισάγονται στη μαθητική ζωή από το νηπιαγωγείο με παράλληλη ενίσχυσή τους συνολικά στο πρόγραμμα των σχολείων. Με τα νέα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εισάγονται στη σχολική ζωή χρήσιμα μαθήματα που αφορούν τομείς όπως η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή, η αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, η παροχή πρώτων βοηθειών κ.ο.κ.

Παράλληλα, όπως είναι ήδη γνωστό, η διδασκαλία των μαθημάτων κατά το σχολικό έτος που διανύουμε λήγει για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις 25 Ιουνίου και το διδακτικό έτος στις 30 Ιουνίου, ενώ για την ίδια περίοδο παρατείνονται οι σχετικές συμβάσεις εργασίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Τα παραπάνω προστέθηκαν σε πολυτροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή για ψήφιση.

Ξένες γλώσσες

Κατά τα άλλα και σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα των σχολείων, στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα κατανέμονται σε τρεις ώρες την εβδομάδα, μετά την ολοκλήρωση των υπολοίπων μαθημάτων, στις επόμενες δύο τάξεις σε δύο ώρες την εβδομάδα και μία ώρα την εβδομάδα θα είναι η διδασκαλία τους στις δύο τελευταίες τάξεις της βαθμίδας. Ακολούθως, στις δύο τελευταίες τάξεις της Ε’ και της Στ’ δημοτικού θα διδάσκεται από δύο ώρες εβδομαδιαίως και η δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά), με τα Αγγλικά να διδάσκονται τρεις ώρες εβδομαδιαίως στις τέσσερις τελευταίες τάξεις της βαθμίδας. Από μία ώρα εβδομαδιαίως σε όλο το δημοτικό θα διδάσκεται το μάθημα Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας.

Εξάλλου, το μάθημα της Γλώσσας θα συνεχίσει να διδάσκεται εννέα ώρες εβδομαδιαίως στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού, οκτώ στην Γ’ και Δ’ τάξη και επτά στην Ε’ και Στ’ τάξη. Αντίστοιχα, τα Μαθηματικά διδάσκονται πέντε ώρες την εβδομάδα στις δύο πρώτες τάξεις της βαθμίδας και τέσσερις σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις. Η Ιστορία διδάσκεται δύο ώρες εβδομαδιαίως από την Γ’ τάξη και για όλο το υπόλοιπο δημοτικό και η Φυσική τρεις ώρες την εβδομάδα στις δύο τελευταίες τάξεις.

Νέες θέσεις

Ακολούθως, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπεται η σύσταση 721 οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε Γαλλικά, Γερμανικά, Καλλιτεχνικά, Πληροφορική, Μουσική Επιστήμη, Θεατρικά και Δραματική Τέχνη. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθορίζονται οργανικές θέσεις στους κλάδους του εκπαιδευτικού προσωπικού όπως προέκυψαν το 2018 από την ενοποίηση των παλαιότερων κλάδων/ειδικοτήτων (Κοινωνικές Επιστήμες, Μουσική, Οικονομία, Πληροφορική κ.ά.) ενόψει των επικείμενων μόνιμων διορισμών στη γενική εκπαίδευση. Αυτές, ωστόσο, δεν αφορούν τη γενικότερη κατανομή των διορισμών στους διάφορους κλάδους και ειδικότητες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αναφέρονται αποκλειστικά: α) στον καθορισμό των οργανικών θέσεων των νέων κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προέκυψαν μετά την ενοποίησή τους το 2018, και β) στη σύσταση οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια για την κάλυψη πραγματικών αναγκών.

Μουσουλμάνοι

Αλλα άρθρα της πολυτροπολογίας επιδιώκουν την επίλυση ζητήματος που αφορά τις διαδικασίες ταφής των μουσουλμάνων πολιτών, και ιδίως αυτών που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, στους μουσουλμάνους της Ρόδου και της Κω και στους μουσουλμάνους (έλληνες και αλλοδαπούς) που κατοικούν στην Αττική.

Τέλος, το άρθρο 8 της πολυτροπολογίας αποσαφηνίζει ότι η απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που εγκρίνει τον κανονισμό λειτουργίας εκκλησιαστικών ιδρυμάτων αφορά αυτά που υπήρχαν προ της ημερομηνίας έναρξης ισχύος του νόμου (11.2.20214) και μη λυθέντα έως και την ημερομηνία αυτή, και όχι εκκλησιαστικά ιδρύματα που προϋπήρχαν, λειτούργησαν και λύθηκαν ήδη προ της έναρξης ισχύος του άρθρου αυτού.