H Volvo, όντας από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο στον τομέα της ασφάλειας – πριν από 60 χρόνια λάνσαρε πρώτη τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων – και με γνώμονα ότι, μένει πιστή στην επίτευξη του οράματός της για την ασφάλεια (Vision 2020), που προβλέπει ότι, έως το 2020 δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα νέο Volvo, κάνει γνωστή την πρωτοβουλία E.V.A.  – που ουσιαστικά ενσωματώνει 60 χρόνια ερευνών γύρω από την ασφάλεια, τα αποτελέσματα των οποίων γίνονται πλέον διαθέσιμα σε όλους .

«Διαθέτουμε δεδομένα για δεκάδες χιλιάδες τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία μας βοήθησαν να κάνουμε τα αυτοκίνητά μας όσο το δυνατόν πιο ασφαλή απέναντι σε πραγματικούς κινδύνους», δηλώνει η Lotta Jakobsson, καθηγήτρια και ανώτερη τεχνικός στο Κέντρο Ασφάλειας της Volvo.

Παράλληλα, η Volvo ανακοινώνει σημαντικές δράσεις,  που προβλέπει ότι από το 2020 η σουηδική εταιρεία ανοίγει πρώτη τη συζήτηση για «σημαντικά κενά» στην ασφάλεια που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του οδηγού και ανακοινώνει ότι από το επόμενο έτος θα εφαρμόσει στα αυτοκίνητά της νέα συστήματα για την πρόληψη των ατυχημάτων που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα.

Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν τα συστήματα που θα εντοπίζουν πότε ο οδηγός είναι μεθυσμένος ή αφηρημένος και τότε, χάρη στο νέο σύστημα που θα λανσάρει στα μελλοντικά της μοντέλα  – με τη συνδρομή αισθητήρων και καμερών – θα μπλοκάρει την ενεργοποίηση του κινητήρα.

Ειδικότερα, η Volvo πιστεύει ότι η μέθη και η απόσπαση προσοχής μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω της εγκατάστασης καμερών και αισθητήρων στα οχήματα, που θα παρακολουθούν τις αντιδράσεις του οδηγού και θα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρεμβαίνει στην περίπτωση που ένας οδηγός έχει επηρεαστεί από ουσίες ή δεν δείχνει καθόλου προσοχή στο δρόμο, δεν ανταποκρίνεται σε προειδοποιητικά σήματα και κινδυνεύει να εμπλακεί σε ατύχημα που θα έχει ως αποτέλεσμα σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Πιο ευάλωτες οι γυναίκες σε περίπτωση σύγκρουσης

Βασισμένο στην έρευνα της Volvo και σε δεδομένα από πολλές άλλες μελέτες, το «project E.V.A.» εκφράζει το πώς οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν ορισμένους τραυματισμούς σε περίπτωση σύγκρουσης.

Για παράδειγμα, διαφορές στην ανατομία και την αντοχή του αυχένα ανάμεσα στο μέσο άνδρα και στη μέση γυναίκα συνεπάγονται ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από τραυματισμό του αυχένα τύπου «whiplash» σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης.

Αυτή η παρέμβαση θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον περιορισμό της ταχύτητας του αυτοκινήτου, την αποστολή σήματος στην υπηρεσία βοηθείας του Volvo on Call και, ως ύστατη δράση, την ενεργή επιβράδυνση και την ασφαλή στάθμευση του αυτοκινήτου.

Το λανσάρισμα των νέων συστημάτων θα αρχίσει από τα μοντέλα της Volvo που θα βασίζονται στην επόμενης γενιάς πλατφόρμα SPA2, στις αρχές της ερχόμενης δεκαετίας.

Η Volvo ανακοινώνει την εφαρμογή του Care Key στα νέα μοντέλα της

 Το Care Key, που θα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της Volvo από το 2020 (Model Year 2021), επιτρέπει στους οδηγούς Volvo να θέτουν περιορισμούς στην ανώτατη ταχύτητα του αυτοκινήτου τους πριν το δανείσουν σε άλλους: σε κάποιο μέλος της οικογένειάς τους, σε φίλους ή σε νεότερους οδηγούς χωρίς εμπειρία, που μόλις απέκτησαν άδεια οδήγησης.

Η σημερινή ανακοίνωση εντάσσεται στο πλαίσιο της απόφασης της Volvo να περιορίσει την ανώτατη ταχύτητα όλων των αυτοκινήτων της στα 180 km/h, αρχίζοντας το 2020 (Model Year 2021), με στόχο να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας.