Η Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Έρευνας (JAXA) και η Toyota αποκάλυψαν το σεληνιακό όχημα (rover) που εξελίσσουν από κοινού με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί κατά την επανδρωμένη αποστολή της Ιαπωνίας στη σελήνη η οποία έχει προγραμματιστεί για το 2030.

Σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις, η Toyota θα εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία της στην υδρογονοκίνηση και στις κυψέλες καυσίμου για να κατασκευάσει το κινητήριο σύνολο του σεληνιακού οχήματος με την προοπτική να του εξασφαλίσει τη δυνατότητα κίνησης για 10.000 χλμ. μέγεθος που, για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι αντιστοιχεί περίπου στην περίμετρο της Σελήνης (10.916 χλμ.).

Επίσης, σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις το εξάτροχο rover θα διαθέτει επίσης φωτοβολταϊκά στοιχεία για την αναπλήρωση μέρους της ενέργειας που απαιτείται για τις λειτουργίες του, ενώ θα είναι πλήρως αυτόνομο, καθώς, θα προσεληνωθεί πρώτο, περιμένοντας ουσιαστικά την επανδρωμένη αποστολή την οποία και θα συναντήσει στην επιφάνεια της σελήνης.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, με μήκος 6,096 και χωρητικότητα περίπου 13 κυβικών μέτρων, το rover θα μπορεί να φιλοξενήσει δύο αστροναύτες ή τέσσερις σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Όσο για την επιλογή της Toyota, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Hiroshi Yamakawa, πρόεδρος της Jaxa, «Τα επανδρωμένα rover με θαλάμους που προσομοιάζουν τις συνθήκες γήινης ατμοσφαιρικής πίεσης είναι πολύ σημαντικά για την πλήρη εξερεύνηση και την αξιοποίηση του σεληνιακού εδάφους. Για αυτό ακριβώς τον λόγο και επιστρατεύουμε τις εγνωσμένου κύρους τεχνολογικές δεξαμενές της χώρας μας. Εξ ου και επιλέξαμε την Toyota προσβλέποντας στην επιτάχυνση της έρευνας για την εξέλιξη του rover».