Αλεξάνδρα Αϊδίνη
Τι είδα. Από το 2017 ξεχωρίζω την «Οπερέττα» του Νίκου Καραθάνου. Εχουν καρφωθεί στο μυαλό μου και στην καρδιά μου οι εικόνες της. Ενιωσα όταν την έβλεπα ότι έγινε μια ανακάλυψη κάποιου είδους θεατρικής πυρίτιδας. Ηταν σαν να μεταφέρθηκα σ’ έναν άλλον πλανήτη με καινούργια σχήματα, καινούργιες γλώσσες. Μια πρόταση ύπαρξης ποιητικής και πολύ πραγματικής, παρόλο που ήταν τόσο αλλούτερο όλο αυτό που έβλεπα. Αφορούσε για πάντα και από πάντα αυτήν την προβληματική του. Η μουσική, οι ερμηνείες, το θέμα της για το τι είναι το ορθό και τι είναι το λάθος και πώς το καινούργιο μπορεί να έρθει και πόσους κύκλους κάνουμε ξανά και ξανά προσπαθώντας να βρούμε έναν πυρήνα. Σκεφτόμουν το ποίημα του Ρεμπό, ότι κατάφερε να επινοήσει άλλα δράματα, άλλες γιορτές, καινούργια άστρα, καινούργια σώματα, καινούργιες γλώσσες. Και ότι προσπάθησε και το έκανε αυτή η παράσταση. Αυτό κουβαλάει μια μνήμη από το μέλλον, και μέσα από την ουσία, αυτό που διαπραγματεύεται το έργο του Γκομπρόβιτς, και μέσα από τη μορφή του έργου, τη σκηνοθεσία.
Τι θα δω. Για το 2018 ξέρω ποια θα δω πρώτη και την περιμένω, μιας κι έχει ανέβει πριν από λίγο καιρό, και θέλω πολύ να τη δω έτσι όπως την έχω ακούσει να βγαίνει και να έρχεται. Ηθελα πολύ να δω τον «Αληθινό» της Αργυρώς Χιώτη από την ομάδα των Vasistas. Μια ομάδα που παρακολουθώ και μ’ ενδιαφέρει πάντα τι έχει να καταθέσει και ειδικά τώρα που σε σχέση με το περιεχόμενο και τον τρόπο που γίνεται νομίζω ότι είναι μια μουσική αφήγηση. Πολύ απλά, μέσα από τέσσερις ερμηνεύτριες, περφόρμερ στη σκηνή, που φέρνουν ιστορίες από τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους. Κι αυτό μέσα από μια πολύ σύγχρονη αντιμετώπιση και μορφή. Θα ήθελα πάρα πολύ να τη δω και να μπω σ’ αυτόν τον κόσμο ξανά.
Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη παίζει στην παράσταση «7 χρόνια», σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, στο θέατρο Αποθήκη.
Λένα Παπαληγούρα
Τι είδα. Κρατάω πολλές παραστάσεις από το 2017, αλλά επιλέγω να μιλήσω για το «Relax… Mynotis» του Βασίλη Παπαβασιλείου που ανέβηκε στο Θέατρο Τέχνης. Αφενός λόγω του κειμένου και αφετέρου λόγω της ερμηνείας ή καλύτερα της ίδιας της ύπαρξης του Βασίλη Παπαβασιλείου πάνω στη σκηνή: ήταν κάτι σαν μάθημα. Η παράσταση με σημάδεψε και με αφορούσε και ως απλό θεατή αλλά και ως καλλιτέχνη, γιατί μέσα από την ιστορία ενός μεγάλου ηθοποιού που υπαγορεύει τη διαθήκη του σε έναν συμβολαιογράφο το έργο μίλησε με σατιρικό αλλά και με βαθιά συγκινητικό τρόπο τόσο για την ελληνική πραγματικότητα όσο και για τη ζωή του ηθοποιού.
Τι θα δω. Περιμένω μια παράσταση που ήθελα να τη δω καιρό πριν – αλλά δεν κατάφερα γιατί έπαιζα ταυτόχρονα – και που ευτυχώς θα ξαναπαιχτεί: είναι ο μονόλογος του Γεώργιου Βιζυηνού «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον», σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, με την Ιωάννα Παππά, που θα ανέβει στο θέατρο Τζένη Καρέζη. Εχω ακούσει πολλά καλά λόγια για την ερμηνεία της Ιωάννας, αλλά και για τον τρόπο που μετουσιώνεται σε θέατρο ένας τόσο ιδιαίτερος συγγραφέας.
Η Λένα Παπαληγούρα πρωταγωνιστεί στον «Γάμο της Μαρίας Μπράουν» στο θέατρο της Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» και στα «Παραμύθια του Χ.Κ. Αντερσεν» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.







