Η Ευρωπαϊκή επιτροπή θέλει έως το 2030 οι εκπομπές διοξειδίων του άνθρακα στα καινούργια ΙΧ να μειωθούν έως και 30%, σε σχέση με τον σημερινό μέσο όρο. Κοινώς, η ηλεκτροκίνηση πρέπει να ανεβάσει και άλλη ταχύτητα!

Έως και 30% αναμένεται να μειωθούν οι ρύποι τα επόμενα χρόνια σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Αυτό θα ισχύει για όλους τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Τι σημαίνει στην πράξη; Ότι, έως το 2021 οι μέσες εκπομπές CO2 θα πρέπει να …πέσουν στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρα, ενώ το 2025 – με γνώμονα τις νέες προτάσεις της Κομισιόν θα πρέπει να είναι στα 80 γραμμάρια/χλμ. Το 2030 αναμένεται και ακόμη πιο ισχυρή μείωση των ρύπων, που σύμφωνα με τους μελλοντικούς κανονισμούς, ο μέσος όρος των ρύπων στα μοντέλα μιας μάρκας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 66,5 CO2γραμμά/χλμ.

Oι προτάσεις της ΕΕ που παρουσιάστηκαν πριν από λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες ουσιαστικά επιταχύνουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ώστε, να καταφέρουν όσο πιο σύντομα γίνεται – και με δραστικό τρόπο – αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τον μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων CO2 στα μοντέλα τους.

Έτσι, οι νέοι κανόνες απαιτούν από κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να έχουν ένα μικρό αριθμό ηλεκτρικών ή και υβριδικών μοντέλων στον στόλο τους. Όπως είχε αναφέρει στο παρελθόν η Ευρωπαϊκή επιτροπή τα αυτοκίνητα ευθύνονται για περίπου το 12% όλων των εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα στην ΕΕ.

Σαφώς, το περιβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των ρύπων, φαίνεται ότι έχει πεισμώσει τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ετοιμάζουν μπαράζ «πράσινων» μοντέλων: ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες έχουν στους στόλους οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Στο ίδιο μήκος κύματος φαίνεται ότι θα κινηθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν φορτηγά. Η ΕΕ θέλει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και στα φορτηγά – την επόμενη δεκαετία – έως 30% με 35%.