Δεν έλειψαν οι κατασκευασμένες «ειδήσεις». Το τουρκικό κανάλι Ahaber, που ειδικεύεται στα fake news, έδειξε στο ρεπορτάζ φωτογραφία της Aτες με τον επιστήμονα στο Φράιμπουργκ, ερευνητή του Ισλάμ, Αμπντέλ-Χακίμ Ουργκί. Τον παρουσίασε όμως ως τον Ερκάν Καρακογούν που είναι ηγετικό στέλεχος του κινήματος Γκιουλέν στη Γερμανία. Ο Καρακογούν αποστασιοποιήθηκε δημόσια, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τις απειλές κατά της ζωής του. Το ρεπορτάζ του Αhaber για την «προδοσία» της Ατες αναπαρήγαγαν πολλά τουρκικά Mέσα, η «Σαμπάχ» έγραψε ότι η Aτες «ύμνησε» το Γκιουλέν, η «Star» έγραψε ότι στο τζαμί απαγορεύεται η είσοδος σε γυναίκες με μαντίλα, στα κοινωνικά δίκτυα η Ατες παρουσιάζεται ως «τρομοκράτης». Τίποτε από όλα αυτά, φυσικά, δεν ισχύει. «Είναι ανοησία του τουρκικού Τύπου του ψέματος» λέει η Ατες. Το τζαμί της είναι πρόκληση και για το κίνημα Γκιουλέν.
Στην Αίγυπτο εκδόθηκε φετφάς από την αρμόδια Αρχή Dar al-Ifta με το μήνυμα: «Οχι στην παραβίαση της θρησκευτικής βάσης – όχι στο φιλελεύθερο τέμενος. Δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως τζαμί επειδή προσκρούει στο ισλαμικό δίκαιο, π.χ. στην «εντολή» οι γυναίκες να φορούν μαντίλι στην προσευχή. Αυτή η παραβίαση καθιστά άκυρη την προσευχή» προειδοποιεί ο αιγυπτιακός φετφάς.
«Οι επιθέσεις είναι απαράδεκτες» σχολίασε ο Μάρτιν Σουλτς, υποψήφιος καγκελάριος του SPD. Το Ισλάμ έχει διαφορετικά ρεύματα, όπως και ο χριστιανισμός και ο ιουδαϊσμός. «Αυτό είναι αυτονόητο στη Γερμανία. Και θα έπρεπε να είναι και σε άλλες χώρες» είπε ο Σουλτς.
Τι λέει η Ατες για όλα αυτά; «Φαίνεται καθαρά από ποιες απόψεις εμφορούνται αυτές οι επίσημες Αρχές. Επιχειρηματολογούν από θέση ισχύος, όχι για το θρησκευτικό περιεχόμενο, διότι τότε θα έπρεπε να αντιπαρατεθούν επί της ουσίας του θέματος, ότι δηλαδή οι μουσουλμάνοι σήμερα αποζητούν και μια σύγχρονη θρησκευτικότητα». Οι συγκεκριμένες κρατικές Αρχές αποφεύγουν κάθε κριτική αντιπαράθεση με το Ισλαμικό Κράτος ή την Αλ Κάιντα. Τώρα, λέει η Ατες, «ο καθένας μπορεί να δει καθαρά τη θέση τους».