Πράσινο φως «άναψε» η Περιφέρεια Αττικής για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου Γκάζι - Κηφισιά. Αποφάσισε - σύμφωνα με πληροφορίες - να εντάξει το έργο στον προϋπολογισμό της έτσι ώστε οι διαδικασίες για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου να ξεκινήσουν μέσα στο 2017.
Πρόκειται για τον ποδηλατόδρομο που αποτελεί συνέχεια του ποδηλατόδρομου Φάληρο - Γκάζι. Δηλαδή είναι το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο. Υπενθυμίζεται ότι ο ποδηλατόδρομος Φάληρο - Γκάζι (νότιο τμήμα) έχει ολοκληρωθεί από το τελος του 2015 και έτσι ο ποδηλατικός άξονας εδώ και ένα χρόνο έχει κοπεί στη μέση.
Τα παραπάνω θετικά νέα για την ένταξη του ποδηλατόδρομου στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης βόρειου τομέα  Αθηνών Γιώργος Καραμέρος σε συνάντηση που είχε τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου με συλλογικότητες - εκπροσώπους των φορέων και κινήσεων, «ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ», «ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα», «Φίλοι του Ποδηλάτου» και «ΠΟΛΕΙΣ για ΠΟΔΗΛΑΤΑ». Όπως είπε ο κ.Καραμέρος «ανοίγουμε δρόμο για το ποδήλατο από και προς τη Βόρεια Αθήνα. Για εμάς είναι οικολογικά αυτονόητο». Και πρόσθεσε: «διαμορφώνουμε μια ενιαία διαδρομή 27 χλμ. με προοπτική να συνδεθούν σ΄ αυτήν υφιστάμενες δημοτικές διαδρομές».
Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Δρ. Πολεοδόμος - Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μέλος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ Ευθύμιος ΜΠακογιάννης, η οποία έχει εκπονήσει τη μελέτη του ποδηλατικού άξονα. Ο κ.Μπακογιάννης εξήγησε στον κ.Καραμέρο πόσο σημαντική είναι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου καθώς αποτελεί κορμό πάνω στον οποίο θα «κουμπώσουν» δευτερεύοντες ποδηλατόδρομοι από τους γύρω δήμους.
Ο ποδηλατόδρομος - μήκους 16,7 χλμ. - είναι σημαντικός διότι θα περνάει και από το Κέντρο της Αθήνας αλλά και από πολλές γειτονιές της, από την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου, τη Αγ.Μελετίου, την Κυψέλη προτού καταλήξει στην Κηφισιά.
Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια ο ποδηλατόδρομος έχει προϋπολογισμό 10 εκατ. Ευρώ.

Δείτε τι είχαμε γράψει πριν από μερικές ημέρες για τους ποδηλατόδρομους που έχουν μείνει στο συρτάρι.


Πρόθυμη η Περιφέρεια να προχωρήσει κι άλλους ποδηλατόδρομους
Ένα ακόμη θετικό νέο από τη συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη κ.Καραμέρου με τους ποδηλατικούς συλλόγους είναι πως η Περιφέρεια - όπως σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης - είναι πρόθυμη να αναλάβει το κόστος κατασκευής ποδηλατόδρομων σε όσους δήμους έχουν έτοιμες - ώριμες μελέτες. Ακόμη, ο κ.Καραμέρος υπογράμμισε - σύμφωνα με πληροφορίες - πως η Περιφέρεια εξετάζει το ενδεχόμενο, αφού πρώτα κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος Γκάζι - Κηφισιά, να ασχοληθεί με την κατασκευή κάποιου άλλου ποδηλατικού άξονα που βρίσκεται σε δρόμο των αρμοδιοτήτων της. Αν μη τι άλλο πρόκειται για ενθαρρυντικά νέα αρκεί να επιβεβαιωθούν. Ίδωμεν.

Όλη η διαδρομή:


Κηφισιά: Τατοϊου, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Φαιστού. Μαρούσι: Θεσσαλονίκης, Ηροδότου, Βασιλέως Αλεξάνδρου, Βασιλίσσης Αμαλίας, Νερατζιωτίσσης. Νέο Ηράκλειο: Κηφισιάς, Μικροπούλου, Ελευθερίου Βενιζέλου, Νεότητος, Ρούμελης, Ερμού, Περικλέους. Νέα Ιωνία: Διονυσίου Σολωμού, Γυμνασίου, Παπαφλέσσα, Βυζαντινών Αυτοκρατόρων, Μακελαράκη. Αθήνα: Αβέρωφ, Ερμωνάσσης ή εναλλακτικά Πιτυούντος - Γάγγρας, Οφιούντος, Λάρνεως, Κρώμνης, Ολοφύτου, Μαρκορά, Χαλεπά, Αγίας Λαύρας, Ταϋγέτου, Μιστριώτου,Κιθαιρώνος, Κέας, Κιθαιρώνος, Αγίας Ζώνης,  Φωκίωνος Νέγρη, Αγίου Μελετίου, 3ης Σεπτεμβρίου, Αθηνάς, Ερμού.


Και ο χάρτης με τους δρόμους απ' όπου θα περνάει ο ποδηλατόδρομος

Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι - Κηφισιά με μία ματιά
-Aποτελεί το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.
-Έχει μήκος 16,7 χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του Ποδηλατικού Άξονα είναι 27 χιλιόμετρα
-Από τα 16,7 χλμ, τα 3,5 είναι πεζόδρομοι, τα 8,5 χλμ είναι δρόμοι δίπλα στον ΗΣΑΠ, τα 5,2 χλμ είναι κανονικές οδοί
-Θα περνάει από βασικές οδούς του Κέντρου της Αθήνας από την Αθηνάς, την Αγ.Μελετίου, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου αλλά και από γειτονιές της Κυψέλης και των Άνω Πατησίων, από την Αγ.Ζώνης, την Κιθαιρώνος, την Ταϋγέτου, την Αγίας Λαύρας.
-Θα διέρχεται από τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.
-Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική - Βικτώρια - Ομόνοια - Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ' Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.
-Θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από την καρδιά της Πρωτεύουσας (Από την Ερμού, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου).
-Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με μη προνομιακές περιοχές όπως αυτές της Κυψέλης, των Α. Πατησίων, της Γκράβας, του Περισσού, της Ν. Ιωνίας και των Κ. Πατησίων
-Αποτελεί γραμμή κορμού, κάθετα στην οποία μπορούν να αρθρώνονται τοπικά δίκτυα.
-Εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.
-Ο προϋπολογισμός του είναι 10 εκατομμύρια ευρώ

Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση 

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από