Αλλη μία φορά οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι δείχνουν –τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο –το ενδιαφέρον τους για την ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Χθες, εννεαμελής αντιπροσωπεία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (με επικεφαλής τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή και τον υπεύθυνο των logistics) κάθησαν στο ίδιο τραπέζι με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να αντλήσουν στοιχεία για την ελληνική εταιρεία και την πορεία της.

Στη συνάντηση που έγινε σε καλό κλίμα, οι Ρώσοι άφησαν να διαφανεί ότι διατηρούν μεν το ενδιαφέρον τους για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά το συνδέουν με την απόκτηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με σκοπό τη δημιουργία ενός μεταφορικού άξονα προς την Ευρώπη.

Σφήνα στην COSCO

Συγκεκριμένα, από την ρωσική πλευρά διαρρέει ότι πιθανή απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διευκόλυνε το σχέδιό της για είσοδο στις ευρωπαϊκές εφοδιαστικές αλυσίδες. Αυτό, είναι πιθανό να οδηγήσει τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του οποίου η προθεσμία εκπνέει στις 22 Ιουνίου.

Πάντως, το όλο σχέδιο των Ρώσων εκ των πραγμάτων λειτουργεί ανταγωνιστικά προς την COSCO και το κινεζικό ενδιαφέρον για τους σιδηροδρόμους και τις συνδυασμένες μεταφορές. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι οικονομικές κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας όπως και το εμπάργκο των Ρώσων για τα ευρωπαϊκά προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση, η ώρα της αλήθειας απέχει μόλις 23 ημέρες!..

Ρωτούν για τις offshore

Επίκαιρη επερώτηση προς την ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης κατέθεσε χθες σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ με πρώτο υπογράφοντα τον Κυριάκο Μητσοτάκη και θέμα τη «σκανδαλώδη τροποποίηση» της νομοθεσίας πόθεν έσχες, που δίνει το δικαίωμα κατοχής offshore σε πολιτικά πρόσωπα.

Οι γαλάζιοι βουλευτές καταγγέλλουν ότι κυβερνητικές σκοπιμότητες κρύβονται πίσω από τα πολυνομοσχέδια των χιλιάδων σελίδων και υποστηρίζουν ότι αυτό φανερώνει το πραγματικό ήθος της κυβερνητικής πλειοψηφίας και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται την έννοια της διαφάνειας.

Η κατάργηση της διάταξης

Παραλλήλως ζητούν την κατάργηση της διάταξης, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου που δημιουργείται από τη δημοσίευσή της. «Είναι σαφές ότι θα ευνοήσει τα πολιτικά πρόσωπα εκείνα, που κατά παράβαση του νόμου, κατείχαν ή συμμετείχαν σε εξωχώριες εταιρείες» αναφέρουν μεταξύ άλλων.

Στην ερώτησή τους ζητούν εξηγήσεις από τον υπουργό και τον αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης σχετικά με το ποια είναι η σκοπιμότητα αυτής της ρύθμισης και ποιοι είναι οι κατεπείγοντες λόγοι που υποχρέωσαν την ένταξή της στο πολυνομοσχέδιο. Καλά όλα αυτά, αλλά οι νεοδημοκράτες θα μπορούσαν να διεκδικήσουν την κατάργησή της και με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας. Ασε που θα είχαν τη δυνατότητα με τις ομιλίες τους όλοι οι βουλευτές να αναπτύξουν τους λόγους για τους οποίους πρέπει να καταργηθεί. Εκτός κι αν κάνουν την έκπληξη αύριο, Τετάρτη, στην Ολομέλεια!

Φέρτε πίσω τα λεφτά

Στο ίδιο κλίμα και η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Ποταμιού αποφάσισε να καλέσει όλες τις υπόλοιπες ΚΟ –του δημοκρατικού τόξου φυσικά –να συνεννοηθούν προκειμένου να υπάρξει σύντομα νομοθετική πρωτοβουλία για όλες τις σχετικές διατάξεις, ζητώντας επιπρόσθετα τουλάχιστον όσοι είναι υπουργοί και βουλευτές να μην έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς στο εξωτερικό.

Προτείνουν, δηλαδή, να απαγορευθεί διά νόμου. Το επιχείρημά τους είναι ότι σε καιρό κρίσης οι πολιτικοί ταγοί πρέπει να δίνουν έμπρακτα το καλό παράδειγμα πριν ζητήσουν από τους πολίτες να γυρίσουν τα λεφτά τους στις τράπεζες προκειμένου να στηρίξουν το εγχώριο τραπεζικό σύστημα.

Τα «λάθη» στις ψηφοφορίες

Ομως «άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε όλοι σε τούτη τη ζωή». Το γνωστό λαϊκό άσμα θα μπορούσε να περιγράψει με ακρίβεια τη σχέση του Ποταμιού –παραλίγο και του ΠΑΣΟΚ –με το διαβόητο άρθρο 178 του νομοσχεδίου που αφορά τις offshore. Και αυτό επειδή μέσα στον πανικό της ψήφισής του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Γιώργος Αμυράς, φαίνεται πως το υπερψηφίζει. Το όνομά του δεν υπάρχει στο επίμαχο σημείο στα πρακτικά γιατί συμπεριλαμβάνεται γενικά σε αυτούς που το ψηφίζουν θετικά και όχι σε αυτούς που το καταψηφίζουν. Φαίνεται καθαρά όμως στο βίντεο. Τα λάθη είναι ανθρώπινα, και αυτό το ξέρουν στη Σεβαστουπόλεως οπότε δεν υπήρξαν μουρμούρες. Ο,τι έγινε, έγινε –λένε –το ζητούμενο είναι πλέον να καταργηθεί η διάταξη.