Πάνω από 8.000 καινοτομίες της βιομηχανίας αξιολογήθηκαν από το Κέντρο Διοίκησης Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας. Οι 100 πιο ριζοσπαστικές ξεχώρισαν. Και το Toyota Mirai κατάφερε να κλέψει – δικαίως – την παράσταση και να θεωρηθεί ως η καλύτερη καινοτομία της περασμένης δεκαετίας!

Το όχημα κυψελών καυσίμου, που χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο το υδρογόνο, επικράτησε στην κορυφή της κατάταξης του Κέντρου Διοίκησης της Αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία με τις 100 σημαντικότερες καινοτομίες μηχανολογίας αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο.

Το υδρογονοκίνητο σεντάν μοντέλο μηδενικών ρύπων έχει ήδη ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες παραδίδονται τα πρώτα μοντέλα στους πελάτες τους.

Σημείο – κλειδί για την συγκεκριμένη διάκριση του είναι η κυψέλη καυσίμου που φουλάρει με υδρογόνο και που μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό. Η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι ιδιαίτερα αποδοτική και αγγίζει σε ισχύ τους 155 ίππους.

Στα συν των μοντέλων υδρογόνου είναι ότι εκπέμπουν μόνο νερό – πχ κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής – ενώ έχουν μεγάλη αυτονομία. Ο χρόνος εφοδιασμού τους είναι ίδιος με ενός βενζινοκίνητου μοντέλου.

Στην ίδια έρευνα διακρίθηκε και το Toyota Prius Plug-in Hybrid , που είναι το πρώτο plug-in ( επαναφορτιζόμενο) μοντέλο μαζικής παραγωγής που μπορεί να φορτίζεται από οποιαδήποτε συμβατική ηλεκτρική πρίζα. Στην κατάταξη των 100 σημαντικότερων καινοτομιών βρίσκεται στην 3η θέση. Χρησιμοποιεί μόλις 2.1 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. που αντιστοιχούν σε 49 γραμμάρια εκπομπών CO2 ανά χλμ.