Ενώ το σκάνδαλο Volkswagen επεκτείνεται και απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα, η βρετανική εφημερίδα Observer αποκάλυψε ότι η βρετανική κυβέρνηση επιχείρησε να μπλοκάρει ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα ανάγκαζε τα κράτη-μέλη να πραγματοποιούν αυστηρότερους ελέγχους καυσαερίων σε οχήματα.

Συγκεκριμένα, έγγραφο του υπουργείου Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων, το οποίο επικαλείται η εφημερίδα, αναφέρει ότι το υπουργείο συμβούλευε βρετανούς βουλευτές να ψηφίσουν κατά νομοθεσίας που θα ανάγκαζε τα κράτη-μέλη της ΕΕ να διενεργούν «ελέγχους ρουτίνας και αιφνίδιους ελέγχους» στις «πραγματικές» εκπομπές καυσαερίων οχημάτων.

Η αποκάλυψη αυτή αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις.

Την ίδια στιγμή, και μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen, ευρωπαίοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι η ΕΕ ενδέχεται να εγκρίνει αυστηρότερους ελέγχους στις εκπομπές καυσαερίων.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό για να παραποιεί τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων σε οχήματά της. Η εταιρεία παραδέχθηκε ότι το εν λόγω λογισμικό έχει τοποθετηθεί σε 11 εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Φρανς Τίμερμανς είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει πλήρης διαφάνεια για τις πρακτικές της Volkswagen.

«Πρέπει να σταματήσουμε την απάτη» σημείωσε, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung, σημειώνοντας ότι η ΕΕ μπορεί να αλλάξει τους κανόνες για να εισάγει πιο αυστηρούς ελέγχους.

Την ίδια ώρα, η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας Μπάρμπαρα Χέντρικς δήλωνε και αυτή ότι η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη εξετάζουν αυστηρότερα μέτρα.

«Εργαζόμαστε πάνω σε νέες, ειλικρινείς μεθόδους μέτρησης στις Βρυξέλλες» είπε η γερμανίδα υπουργός, μιλώντας στην εφημερίδα Handelsblatt, τονίζοντας ότι δεν γίνεται να στηριχθούν μόνο στα τεστ που γίνονται στο εργαστήριο.

Επιστροφή χρημάτων από επιδοτήσεις στη Seat εξετάζει η Ισπανία

Παράλληλα, η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα ντίζελ που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους και τα οποία πουλήθηκαν στο πλαίσιο της εκστρατείας προώθησης αποδοτικότερων αυτοκινήτων.

«Στο μέτρο κατά το οποίο τα αυτοκίνητα αυτά πουλήθηκαν χάρη στις επιδοτήσεις που δίνονταν στα αποδοτικότερα οχήματα, λογικά θα προτείνουμε την επιστροφή» του ποσού, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας Χοσέ Μανουέλ Σορία.

Ο Σορία είπε ότι αναμένει από τη Seat να δημοσιοποιήσει τον αριθμό των οχημάτων που φέρουν το επίμαχο λογισμικό, εντός αλλά και εκτός της Ισπανίας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα El Pais η Seat έχει τοποθετήσει περισσότερους από 500.000 τέτοιους κινητήρες στα οχήματά της από το 2009 και μετά. «Η Seat εφοδίασε ορισμένα από τα οχήματά της με τους κινητήρες ΕΑ189 της Volkswagen» παραδέχτηκε την Πέμπτη εκπρόσωπος της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένους αριθμούς.

Το Σάββατο η γερμανική Πόρσε ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει 1,5% των μετοχών της Volkswagen από τη Suzuki, σε μία προσπάθεια να αυξήσει την εμπιστοσύνη προς την εταιρεία που πλήττεται.