Είναι υβριδικό, μπορεί να μπει στην πρίζα, καίει μόλις 1.5 λτ βενζίνης /100χλμ και έχει επιδόσεις ενός σπορ μοντέλου με την άνεση ενός πολυτελούς μικρομεσαίου μοντέλου. Η πρώτη οδηγική εμπειρία μας με το νέο Audi A3 e-tron μας άφησε με πολλές και καλές εντυπώσεις. Είναι το πρώτο “επαναφορτιζόμενο” – plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας, που μπορεί να καλύψει έως και 50 χιλιόμετρα) σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Το μικρομεσαίο γερμανικό μοντέλο προσφέρεται ήδη στην ελληνική αγορά – τιμή κάτι παραπάνω από 40.000 ευρώ – και αποτελεί τη νέα πρόταση στις «πράσινες» προτάσεις με κύριο ανταγωνιστική την καθαρόαιμη ηλεκτρική BMW i3.

Η πρώτη μας οδηγική εμπειρία εστιάστηκε στο τεχνολογικό υπόβαθρο που κρύβεται κάτω από το καπό και συγκεκριμένα στο υβριδικό του σύνολο που αποτελείται από δύο μέρη: Τον κινητήρα βενζίνης 1.4 TFSi και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 75KW. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 350 Nm. Το πρώτο σημείο που σε ενθουσιάζει από τα αρχικά χιλιόμετρα της διαδρομής ( την οδηγική μας «γεύση» από το νέο Audi A3 e-tron την πήραμε στην πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση στο Ναύπλιο), είναι η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί να προσφέρει αυτονομία ( μόνο την χρήση του ηλεκτροκινητήρα) για τουλάχιστον 50 χιλιόμετρα ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει – χωρίς την παρέμβαση του βενζινοκινητήρα – τα 130 χλμ./ώρα.

Η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική, υιοθετώντας τα σπορ χαρακτηριστικά του βασικού A3. Ο οδηγός όταν χρησιμοποιεί την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία EV, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα Hybrid: Για κατανάλωση του υπόλοιπου της μπαταρίας αυτόματα, για φόρτιση της μπαταρίας ή για διατήρηση σταθερού ποσοστού φόρτισης.

Το Audi A3 e-tron παρότι δεν έχει πολύ μεγάλη χωρητικότητα μπαταριών σε κιλοβατώρες και καταφέρνει να κάνει πολύ καλή εκμετάλλευση της διαθέσιμης ενέργειας.

Στα θετικά του στοιχεία σημειώσαμε την γραμμική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και τις γρήγορες αλλαγές του DSG κιβωτίου που κάνουν πραγματικά αδιάκοπη την παροχή ισχύος. οι Συγκεκριμένα, η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός, τροποποιημένου για την περίσταση, κιβώτιου διπλού συμπλέκτη eS tronic 6 σχέσεων.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει – σε περίπτωση που δεν θελήσει να φορτίσει εν κινήσει τον ηλεκτροκινητήρα – τον βενζινοκινητήρα. Η Audi αναφέρει ότι η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου είναι στο 1,5 λίτρα/100χλμ! Οι εκπομπές CO2 είναι σχεδόν μηδαμινές (35 γρ./χλμ.), ενώ η αυτονομία φτάνει έως και τα 940 χιλιόμετρα. Προσφέρει τελική ταχύτητα 222χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα σε 7,6΄΄. Η συνολική αυτονομία του μοντέλου ξεπερνά τα 940χλμ/ώρα.

Το νέο Audi A3 e-tron κοστίζει 41.500 ευρώ.