Δεκατέσσερις γνωστοί και αγαπημένοι τραγουδιστές, συγγραφείς και ηθοποιοί φόρεσαν το χαρακτηριστικό κόκκινο γιλέκο πωλητή του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» (www.shedia.gr) και έγιναν πωλητές για μία ώρα. Αυτή η ξεχωριστή και συγκινητική δράση αγάπης και αλληλεγγύης προς τον διπλανό μας πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου σε πλατείες και πολυσύχναστα σημεία της Αθήνας.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη, ο Φοίβος Δεληβοριάς, η Μαριέττα Φαφούτη, ο Αύγουστος Κορτώ, ο Μάρκος Κούμαρης, η Νατάσα Μποφίλιου, ο Βασίλης Αλεξάκης, ο Μανώλης Μαυροματάκης, η Γιολάντα Μπαλαούρα, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, η Γιούλικα Σκαφιδά, ο Φώτης Σπύρος , η Ελευθερία Αρβανιτάκη, η Λιζέτα Καλημέρη, ο Πάνος Μουζουράκης έδωσαν δυναμικό «παρών» στις γειτονιές του Κέντρου.
Για μία ώρα, από τις 12 το μεσημέρι έως τη 1, πωλούσαν το περιοδικό «Σχεδία». Δίπλα τους είχαν τους διαπιστευμένους πωλητές της «Σχεδίας» για να τους βοηθούν και να τους κατευθύνουν.

Αμέσως μετά, τη σκυτάλη και τα περιοδικά από τους ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων πήραν ισάριθμοι πολίτες. Έγιναν κι εκείνοι πωλητές για μία ώρα. Και όλοι μαζί έστειλαν ένα δυνατό μήνυμα κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Άλλωστε αυτός ήταν και ο στόχος της δράσης. Να καταλάβει ο κόσμος ότι οι πωλητές της «Σχεδίας» είναι άνθρωποι άνεργοι, άστεγοι που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και η πώληση του περιοδικού τους βοηθάει να έχουν ένα μικρό εισόδημα και να ορθοποδήσουν.

Τα χαμογελαστά πρόσωπα των καλλιτεχνών –όση ώρα ήταν στα πόστα τους ως…πωλητές της «Σχεδίας» – μαρτυρούν με πόση διάθεση και ευχαρίστηση πρόσφεραν λίγο από το χρόνο τους. Ενθουσιάστηκαν από την ξεχωριστή εμπειρία, όπως έλεγαν, να γίνουν πωλητές και να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους. Αλλά ταυτόχρονα πρόσθεταν πως κατάλαβαν πόσο δύσκολο είναι να πουλάς το περιοδικό στο δρόμο και πολλές φορές να περνάς απαρατήρητος. Να είσαι δηλαδή σαν αόρατος αφού πολλοί είναι οι πολίτες που δεν σου δίνουν καν σημασία.
Όλοι τους μάλιστα προσπάθησαν να πουν μία κουβέντα στήριξης στους διαπιστευμένους πωλητές οι οποίοι πουλώντας τη «Σχεδία» εξασφαλίζουν με αξιοπρέπεια ένα μικρό εισόδημα. «Δύναμη. Σιγά σιγά τα προβλήματα θα ξεπεραστούν. Μην το βάζετε κάτω. Συνεχίστε» τους έλεγαν. Από την άλλη, οι πολίτες της Αθήνας είχαν μία μοναδική ευκαιρία να αγοράσουν το περιοδικό από τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες. Κάποιοι μάλιστα εξασφάλισαν και το…απαραίτητο αυτόγραφο.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου (International Vendor Week), στις οποίες συμμετέχει το μοναδικό ελληνικό περιοδικό δρόμου «Σχεδία. Αξίζει ένα μεγάλο «Μπράβο» στους υπευθύνους του περιοδικού για την πρωτοβουλία.

Την επόμενη φορά που θα περάσετε δίπλα από έναν πωλητή της «Σχεδίας» θυμηθείτε:

*Οι πωλητές προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικά πληθυσμιακές ομάδες: άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

*Το 50%, δηλαδή το 1,50 ευρώ , από την τιμή πώλησης του περιοδικού, 3,00 ευρώ, πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή. Αποτελεί μια ευκαιρία να εξασφαλίσουν ένα ελάχιστο, αξιοπρεπές εισόδημα, μέσο απεγκλωβισμού από την κοινωνική απομόνωση και επιπλέον κίνητρο να ξαναχτίσουν τις ζωές τους.
*Στις 14.000 υπολογίζεται ο αριθμός των πωλητών περιοδικών δρόμου ανά τον κόσμο. Εκτιμάται ότι από το 1989, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο περιοδικό δρόμου στον κόσμο (το «Street News» στη Νέα Υόρκη), πάνω από 250.000 άνθρωποι έχουν φορέσει το χαρακτηριστικό γιλέκο των πωλητών περιοδικών δρόμου.
*122 περιοδικά δρόμου σε 41 χώρες κυκλοφορούν σήμερα