Περισσότερες και μάλιστα πολλές πιθανότητες να εκδηλώσουν εθισμό στο μαύρισμα έχουν άνθρωποι με συγκεκριμένη γονιδιακή ποικιλομορφία, σύμφωνα με έρευνα που έκαναν ειδικοί από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστήμιου του Γέιλ.

Σύμφωνα με την ερευνήτρια Brenda Cartmel «το ποσοστό των ανθρώπων που έχουν εθιστεί στο μαύρισμα είναι πολύ μικρό. Ωστόσο η κατανόηση της αιτίας που ορισμένοι άνθρωποι παθαίνουν εξάρτηση είναι σημαντική για να ανακαλυφθούν θεραπείες».

Η Cartmel εξηγεί ότι καθώς τα γονίδια είναι γνωστό ότι αυξάνουν γενικά τον κίνδυνο εθισμού, η ομάδα θέλησε να διαπιστώσει αν υπάρχουν ποικιλομορφίες που να συνδέονται με τον εθισμό στο μαύρισμα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δείγματα σάλιου από 79 ανθρώπους με σημάδια εξάρτησης από το μαύρισμα και 213 που μαύριζαν αλλά δεν είχαν εθισμό.

Από το σημείο έναρξης 300.000 γονιδιακών ποικιλομορφιών, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μόνο ένα γονίδιο ξεχώριζε. Οι δύο ομάδες διέφεραν στις ποικιλομορφίες του γονιδίου PTCHD2.

Δεν γνωρίζουμε πώς δρα το γονίδιο, αλλά φαίνεται να επηρεάζει κυρίως στον εγκέφαλο, δήλωσαν οι ειδικοί. Η έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιστημονική επιθεώρηση Experimental Dermatology.