Με την προσθήκη πέντε νέων αεροσκαφών στο στόλο της, τη διάθεση επιπλέον 800.000 θέσεων στα δρομολόγια εξωτερικού και το «άνοιγμα» 15 καινούργιων προορισμών στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, ετοιμάζεται να υποδεχτεί την επόμενη χρονιά η Aegean Airlines.

Με αφορμή την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Olympic Air, η διοίκηση της Aegean παρουσίασε την Πέμπτη τα σχέδιά της για την επόμενη μέρα στις εγχώριες αερομεταφορές, επισημαίνοντας ότι μόνο από την ενοποίηση των διοικητικών-υποστηρικτικών υπηρεσιών των δύο εταιρειών, θα προκύψουν σε ετήσια βάση συνέργιες ύψους περίπου 35 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean Eυτύχη Βασιλάκη, στο διάστημα των επόμενων 6-14 μηνών από την εξαγορά της Olympic Air θα προκύψουν ανάγκες για ενίσχυση του στόλου των αεροσκαφών και άμεση επέκταση του δικτύου εξωτερικού και εσωτερικού.

Το νέο σχήμα θα αποτελείται πλέον από 50 αεροπλάνα με δυο τύπους αεροσκαφών, ενώ και τα δύο brands (Olympic Air, Aegean) θα διατηρηθούν.

Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, η πλήρης εναρμόνιση των δύο αερομεταφορέων θα ολοκληρωθεί σε βάθος 14 μηνών και θα αφορά σε ενοποίηση διοικητικών υπηρεσιών, προσωπικού, facilities και συστημάτων αερομεταφοράς.

Πάντως, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η ενοποίηση υπηρεσιών θα οδηγήσει σε απώλεια θέσεων εργασίας, κυρίως από τους τομείς της διοίκησης και της υποστήριξης.

Στόχος σημείωσε, είναι το επόμενο καλοκαίρι η συνολική απασχόληση να είναι ίση ή ελαφρώς υψηλότερη από τα 2.090 άτομα που απασχολούν συνολικά οι δυο εταιρίες σήμερα.

Ειδικότερα, στα άμεσα σχέδια της Aegean για το 2014 περιλαμβάνεται η προσθήκη στο στόλο πέντε νέων αεροσκαφών τύπου τζετ (Airbus 320-321) και η δημιουργία μιας επιπλέον βάσης (της 8ης) στα Χανιά.

Συνολικά οι προσφερόμενες θέσεις εξωτερικού θα αυξηθούν κατά περίπου 800.000, γεγονός που σημαίνει ότι η επιβατική κίνηση από το εξωτερικό θα αυξηθεί τουλάχιστον κατά 650.000 επισκέπτες (+13% σε σχέση με φέτος).

Οσον αφορά τα οφέλη που θα προκύψουν για τους επιβάτες, η Aegean έχει ήδη ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση.

Πρόκειται για τους ναύλους GoLight και Flex, με τιμές που ξεκινούν από 24 ευρώ προς Αθήνα, οι οποίοι εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία και απεριόριστη ευελιξία, αντίστοιχα και θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από το Φεβρουάριο του 2014.

Επιπλέον, πρόσφατα σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας, η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του Δικτύου Γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας της Olympic Air (άγονες γραμμές), με την ένταξη και ενός δεύτερου χαμηλότερου ναύλου ύψους 39 ευρώ από/προς τις άγονες γραμμές για την ενίσχυση της ζήτησης και την εισαγωγή νέων χρεώσεων σύνδεσης των νησιών των άγονων γραμμών με το εξωτερικό.

Πρόκειται για ενέργειες που εξασφαλίζουν σημαντική μείωση στο κόστος ταξιδιού (έως και 140 ευρώ), ενώ παράλληλα αυξάνεται και η χωρητικότητα των αεροσκαφών των άγονων δρομολογίων κατά τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κράτους.

Για το 2014 η Aegean ανακοίνωσε την προσθήκη 15 νέων προορισμών που θα συνδέονται με την Αθήνα. Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν: το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στην Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στο Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και 4 επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Όσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία, το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία.

Συνολικά το 2014, προστίθενται 45-50 νέα δρομολόγια από τις οχτώ βάσεις της εταιρείας στην Αθήνα και την περιφέρεια (νέα βάση δημιουργείται στα Χανιά). Η Aegean και η Οlympic Αir από κοινού θα καλύπτουν συνολικά το 2014 ένα δίκτυο περισσότερων των 250 δρομολογίων, εκ των οποίων 205 και πλέον δρομολόγια εξωτερικού και 47 – 50 δρομολόγια εσωτερικού.

Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε η τοποθέτηση του κ. Βασιλάκη στο θέμα των αεροπορικών σχέσεων με την Τουρκία, μετά και τις διαμαρτυρίες φορέων της Θεσσαλονίκης για την απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) να απαντήσει αρνητικά στο αίτημα που διατύπωσαν οι Τουρκικές Αερογραμμές, για δρομολόγηση δεύτερης ημερήσιας πτήσης από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη και αντίστροφα.

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, ζήτησε ίση μεταχείριση από την Τουρκία η οποία όπως ανέφερε δεν διαθέτει χρονοθυρίδες (slots) στις ελληνικές εταιρείες ώστε να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όπως προβλέπουν οι διμερείς συμφωνίες των δυο χωρών.

Από το 2009, σημείωσε, η Turskish Airlines κατάφερε να τριπλασιάσει τις πτήσεις προς την Ελλάδα την ώρα που οι ελληνικές εταιρίες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν slots.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη για την οποία η Aegean από το 2009 έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα, ωστόσο η τουρκική πλευρά δεν δίνει το δικαίωμα (χρονοθυρίδα).

«Κάποια στιγμή πρέπει να δείξουν μια αμοιβαιότητα, τι σόι σχέση είναι αυτή μεταξύ χωρών όπου μόνο ο ένας δίνει», τόνισε με έμφαση