Ο Ροΐδης κάποτε έγραψε πως η ελληνορθόδοξη Εκκλησία δεν πρόκειται ποτέ να ασχοληθεί με τη θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου για τον απλούστατο λόγο ότι αυτή δεν αφορά κανέναν από τους κανόνες της Ιεράς Συνόδου της Νικαίας (325 μ.Χ. επί Κωνσταντίνου Α’). Θα μπορούσε βέβαια κανείς να υποστηρίξει πως η προσήλωση στο γράμμα του δόγματος που επισημαίνει ο Ροΐδης ταιριάζει περισσότερο στο ΚΚΕ που απείχε από το συνέδριο «Εκκλησία και Αριστερά» στη Θεσσαλονίκη παρά στον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΔΗΜΑΡ που συμμετείχαν εκπροσωπούμενοι από επιφανείς διανοητές, μεταξύ άλλων τον κ. Κουράκη και τον κ. Παπαθεοδώρου. Ο λόγος δε για τον οποίον απείχε το ΚΚΕ αφορούσε στη διαφωνία του για τη χρήση του επιθετικού προσδιορισμού «αριστερός» από τα άλλα δύο κόμματα. Εχει και αυτό τους δικούς του κανόνες των δικών του ιερών συνόδων. Εκτός από το ΚΚΕ, απουσίασε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, λόγω φόρτου εργασίας, και ο κ. Τσίπρας, ο οποίος παρακολουθεί εντατικά μαθήματα άσκησης εξωτερικής πολιτικής σε απευθείας μετάφραση. Κατά τα άλλα, οφείλω να παρατηρήσω πως τουλάχιστον στις πρώτες συνεδρίες κυριάρχησε η ατμόσφαιρα της ερωτικής πόλης. Οι ομιλητές διατήρησαν τη σοβαρότητά τους και κατέβαλαν κάθε προσπάθεια για να αποδείξουν πως αυτά που τους ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν. Ο Μητροπολίτης Ανθιμος αγκάλιασε το ποίμνιο της Αριστεράς παραθέτοντας στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το 95% των αριστερών είναι πιστοί χριστιανοί, επιχειρηματολογώντας δε πως δεν τον νοιάζει τι ψηφίζουν όσοι κάνουν τον σταυρό τους αρκεί να κάνουν τον σταυρό τους (σε ελεύθερη απόδοση). Δεν είχε βέβαια το γνωστό μπρίο του κυριακάτικου κηρύγματος από τη συχνότητα της ΕΤ3, όμως, ως γνωστόν, ό,τι χάνει το μπρίο το κερδίζει η φιλοσοφία. Ο κ. Κουράκης από την άλλη, ενώ αναφέρθηκε σε εντελώς πεζά ζητήματα, διατήρησε τη γνωστή ποιητικότητα που εντέλει σου επέτρεπε να τον ακούς αδιαφορώντας για ό,τι έλεγε. Ηταν μειλίχιος και τραβούσε τα φωνήεντα στο τέλος της λέξης ανεβάζοντας όλο και περισσότερο το ύφος του μέλους. Παρότι μίλησε για μισθοδοσίες, περιουσιακά στοιχεία της Εκκλησίας, ειδική φορολόγηση των ορθοδόξων χριστιανών, οικολογία και σεβασμό στη διαφορετικότητα, ήταν προφανές πως θα μπορούσε κάλλιστα να σταδιοδρομήσει ως αναγνώστης σε κάποια ανδρική μονή. Τον κ. Παπαθεοδώρου δεν τον άκουσα γιατί βαρέθηκα. Περιμένω πάντως τα πρακτικά του συνεδρίου και τα συμπεράσματα μετά την ολοκλήρωση των εργασιών για να έχω πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Οφείλω πάντως να παραδεχθώ πως οι εργασίες διεξήχθησαν σε πολιτισμένη ατμόσφαιρα, τόσο πολιτισμένη που θα τη χαρακτήριζες ωραία. Οπου και η Εκκλησία και η Αριστερά απέδειξαν πως μπορούν να συνυπάρξουν στη μεγάλη και γενναιόδωρη κοινότητα της πολιτικής ορθότητας. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι προτιμώ τον κ. Ανθιμο όταν απειλεί ότι θα τα κάνει γυαλιά καρφιά στον ραδιοφωνικό σταθμό των «Βαρδαραίων» και τον κ. Κουράκη όταν βασανίζει στίχους και τρυφερές υπάρξεις. Εχει και η κενολογία τους δικούς της κανόνες και τη δική της γνησιότητα.