Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό περί αποκατάστασης της φήμης του ζωγράφου Πολιντόρο Καλντάρα ντα Καραβάτζιο (στη φωτογραφία το έργο του που απεικονίζει τον θεό Βάκχο), προγενέστερου κατά μερικές δεκαετίες μόνο του πολύ πιο διάσημου ομότεχνου και συντοπίτη του (και οι δύο πρόσθεσαν το «Καραβάτζιο» στο όνομά τους από τον ομώνυμο τόπο καταγωγής τους). Πιο πρόσφατη η περίπτωση του άρθρου του κριτικού τέχνης της εφημερίδας «Γκάρντιαν» Τζόναθαν Τζόουνς, το οποίο αρχίζει ως εξής: «Αν μιλούσες για τον Καραβάτζιο στη Βόρεια Ιταλία των αρχών του 16ου αιώνα, εννοούσες τον Πολιντόρο ντα Καραβάτζιο (1495-1543). Μετά εμφανίστηκε ο άλλος (Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζιο, 1571-1610) κι έτσι ένας σπουδαίος ζωγράφος ξεχάστηκε…». Οι ομοιότητες των δύο (όπως και οι ισόρροπες αντιθέσεις) δεν σταματούν εδώ. Είναι γνωστό ότι ο «διάσημος» Καραβάτζιο είχε σκοτώσει κάποτε έναν νεαρό σε καβγά, ενώ αντίθετα ο Πολιντόρο δολοφονήθηκε από τον βοηθό του με σκοπό την κλοπή.