Λιγότερο από ένα δωδεκάμηνο χρειάστηκε η Toyota για να ξεπεράσει την καταστροφή στη Φουκουσίμα. Πέρυσι τέτοια εποχή αναγκαζόταν να διακόψει τη λειτουργία εργοστασίων της σε όλον τον κόσμο λόγω αδυναμίας εισαγωγής εξαρτημάτων από την Ιαπωνία, η οποία πάσχιζε να συνέλθει από τη θεομηνία και την πυρηνική κρίση που ακολούθησε. Φέτος η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατέκτησε πάλι την κορυφή και σε παγκόσμιο επίπεδο. Το πρώτο εξάμηνο του έτους πούλησε σχεδόν πέντε εκατομμύρια οχήματα, αριθμός ρεκόρ που της επέτρεψε να προσπεράσει την General Motors και τη Volkswagen, και να ξαναγίνει η μεγαλύτερη σε πωλήσεις κατασκευάστρια αυτοκινήτων στον κόσμο.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 33,7% το εξάμηνο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2012 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι και έφθασαν στα 4,97 εκατ. οχήματα. «Είναι μεγάλο το άλμα που καταφέραμε, το 2011 όμως ήταν μία χρονιά ιδιαίτερη» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο εκπρόσωπος της Toyota στην Ευρώπη Ντιόν Κορμπέτ. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας δεν εξήγησε τις ιδιαιτερότητες της χρονιάς. Πρέπει όμως να σημειώσει κανείς ότι δεν ήταν μόνο ο σεισμός και οι συνεπακόλουθες καταστροφές που έπληξαν πέρυσι την Toyota. Ηταν και οι δεκάδες ανακλήσεις αυτοκινήτων που, όπως αποδεικνύεται φέτος, όμως δεν αμαύρωσαν την καλή φήμη των προϊόντων της επιχείρησης. Και εν πάση περιπτώσει, η Toyota σε κλίμακα εξαμήνου κατάφερε να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα από κάθε άλλη φορά - το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 4,82 εκατ. πωλήσεις που είχε καταφέρει το 2008, προτού δηλαδή ξεσπάσει η παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση.
Με την ανέλπιστα καλή επίδοσή της, η ιαπωνική εταιρεία ξεπέρασε την αμερικανική General Motors που πούλησε το πρώτο εξάμηνο 4,67 εκατ. αυτοκίνητα και καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση παγκοσμίως και τη γερμανική Volkswagen που καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 4,45 εκατ. πωλήσεις. Σημειωτέον ότι οι πωλήσεις της General Motors και της VW αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 3% και 8,9%, αντιστοίχως.

Πάει καλά και η VW. Εντύπωση προκαλεί η πολύ καλή επίδοση της VW τόσο σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις όσο και την κερδοφορία της, με δεδομένη την κρίση που βαθαίνει και εξαπλώνεται σε όλο και περισσότερες χώρες της ΕΕ, η οποία είναι (ακόμη) η καλύτερη αγορά της εταιρείας. Οπως ανακοίνωσε χθες η γερμανική εταιρεία, η κερδοφορία της εκτινάχθηκε 36% υψηλότερα το πρώτο εξάμηνο του 2012 και έφθασε στα 8,83 δισ. ευρώ. Η τεράστια σε ποσοστό αύξηση κερδών οφείλεται στην εξαγορά της εταιρείας κατασκευής φορτηγών ΜΑΝ τον Νοέμβριο του 2011.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η οικονομική πορεία του ομίλου Volkswagen βρίσκεται σε κραυγαλέα αντίθεση συγκρινόμενη με την πορεία άλλων ευρωπαίων κατασκευαστών, όπως η γαλλική PSA Peugeot-Citroën που μόλις προχθές ανακοίνωσε αναπάντεχα μεγάλες ζημιές και επιβεβαίωσε την απόφασή της να κλείσει μια κομβική μονάδα παραγωγής στη Γαλλία και να απολύσει 8.000 εργαζομένους. Μεγάλα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει η γερμανική Opel ενώ η επίσης γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων Daimler την περασμένη Τετάρτη ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του έτους κάμψη της κερδοφορίας της κατά 11% στα 1,52 δισ. ευρώ. Η Volkswagen κατασκευάζει αυτοκίνητα με την επωνυμία αυτή και με άλλες εννέα επωνυμίες. Σύντομα θα προστεθεί και η Porsche ως 11η συνολικά φίρμα του ομίλου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από