«Λίμνη των κύκνων» στο Μέγαρο απ' το Μπαλέτο του Κρεμλίνου με πλήθος εναλλασσόμενων γκεστ πρωταγωνιστών. «Καρυοθραύστης» απ' το Μπαλέτο του Κιέβου της Εθνικής Οπερας της Ουκρανίας στο Badminton. Τα δυο απ' τα τρία μεγάλα μπαλέτα του Τσαϊκόφσκι είδαμε στην Αθήνα φέτος τις μέρες των γιορτών. Και ήταν, σε γενικές γραμμές, πολύ καλού επιπέδου κλασικό μπαλέτο.
Μπορεί να μην πέτυχα τους καλύτερους πρωταγωνιστές στην «Λίμνη» αλλά το κορ ντε μπαλέ ήταν άψογο και δεύτερη και τέταρτη πράξεις - οι «λευκές» - υπέροχες. Στα μείον, ο πολύ μέτριος ήχος στην ηχογραφημένη μουσική - κέντημα του Τσαϊκόφσκι (φωτογραφία) - για κοίτα που το αποδεχόμαστε πια αδιαμαρτύρητα να χορεύουν Τσαϊκόφσκι χωρίς συνοδεία ορχήστρας και να συζητάμε μόνο για τον ήχο του πλέι μπακ...
Ακόμα καλύτερος ο εκ Κιέβου «Καρυοθραύστης» (όσο, τέλος πάντων, κατάφερα να τον δω από 'κεί ψηλά - 31η σειρά ήταν; + το διάζωμα - στο πάνω τμήμα του θεάτρου, άκρη άκρη, που μ' έβαλαν να καθήσω...). Πολύ πολύ καλή η χορογραφία του Βαλέρι Κοβτούν πάνω στα χνάρια της πρωτότυπης του Πετιπά, άψογο σύνολο, έξοχα σκηνικά και κοστούμια σε παλ χρώματα - νομίζω πως είναι ο καλύτερος «Καρυοθραύστης» που 'χω δει.

Παίρνω τηλέφωνο στο Θεατρικό Μουσείο, κλειστό - οι επί μήνες απλήρωτοι υπάλληλοι σταμάτησαν να πηγαίνουν ή παραιτούνται. Ανοίγω ν' ακούσω Τρίτο, «το πρόγραμμα τροποποιείται λόγω στάσης εργασίας του προσωπικού». Ανοίγω στις 3 ν' ακούσω ειδήσεις στην ΝΕΤ, απεργία. Ανοίγω τα μέιλ μου, δελτίο απόγνωσης «κλείνουν την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης». Ρωτάω στο Ελληνικό Φεστιβάλ αν υπάρχει κανένα νέο, δεν ξέρουν τίποτα για τον προϋπολογισμό τους ακόμα - θα γίνουν τα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου; Η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» - ο Νικηφόρος Παπανδρέου (φωτογραφία), ο καλλιτεχνικός διευθυντής της, το αποφάσισε - κλείνει, τέλος του μήνα, στην Θεσσαλονίκη. Στο ΚΘΒΕ ηθοποιοί και προσωπικό πληρώθηκαν μετά από μήνες και στο παρά τρίχα το Θέατρο απέφυγε τις απεργίες και το κλείσιμο αφού ακύρωσε προγραμματισμένες παραστάσεις. Finis Graecie. Αντε, τώρα, να λες Καλή Χρονιά...

Επειδή - υποτίθεται... - πρέπει πολύ πλέον να προσέχουμε πώς μοιράζουμε το δημόσιο χρήμα κι επειδή στη μικρή μας πόλη όλα μαθαίνονται, όπως, για παράδειγμα, οι, ενίοτε έως και σκανδαλώδεις, σχέσεις πολιτικών με ιδιωτικά συμφέροντα, αντιγράφω από καταγγελία του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών:
«Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (...) ανακοίνωσε ανοιχτή πρόσκληση στις 20/05/2011 για υποβολή προτάσεων στο επιχειρησιακό πρόγραμμα "ανθρώπινου δυναμικού" με τίτλο "Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση υψηλής εξειδίκευσης στις δραματουργικές σπουδές υποκριτικής τέχνης για ανέργους με την χρήση εκπαιδευτικού κουπονιού".
Στην κατάπτυστη πρόσκληση που απευθύνεται σε επιχειρηματίες (φωτογραφίζοντας μάλιστα συγκεκριμένο επιχειρηματία που έχει δραματικές σχολές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ροδόπη) προωθεί 2.000.000 - 3.500.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για να κάνουν σεμινάρια σε ανέργους και να τους εξειδικεύσουν ως ηθοποιούς δίνοντάς τους πέντε ευρώ την ώρα και βγάζοντάς τους πάλι ανέργους στο χώρο του θεάτρου (...). Το μόνο κέρδος; Το κέρδος του επιχειρηματία που θα έχει κάνει την "μπάζα" του από τα χρήματα των εργαζομένων στην Ελλάδα και στις χώρες της ΕΕ (...).
Η ανεργία στον χώρο των ηθοποιών έχει ξεπεράσει τα όρια εδώ και χρόνια και αυτό σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται σε "έλλειψη εξειδίκευσης" (πόσο μάλλον "υψηλής"!) του υπάρχοντος πολυάριθμου υποκριτικού δυναμικού. Οφείλεται αντικειμενικά στο ότι η "ιδιωτική πρωτοβουλία", έχοντας μοναδικό στόχο το επιχειρηματικό κέρδος, λυμαίνεται και τον χώρο της υποκριτικής τέχνης στην Ελλάδα, κεντρώνοντας μάλιστα το πεδίο του ανταγωνισμού της αποκλειστικά στο Κέντρο της πρωτεύουσας (...). Ολα αυτά αφήνουν εντελώς ακάλυπτες τις αυξημένες πολιτιστικές ανάγκες του ελληνικού λαού κρατώντας αναξιοποίητο τον τεράστιο αριθμό καλλιτεχνών που ο ίδιος ο λαός έχει γεννήσει.
Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών καταγγέλλει κάθε κυβερνητική παρέμβαση που στόχο έχει την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των μεγάλων επιχειρηματιών εις βάρος των μικρών τόσο στο χώρο της θεατρικής παιδείας όσο και παντού, που προωθεί την παραπλάνηση των υποψήφιων σπουδαστών υποκριτικής τέχνης στη βάση του "ποια σχολή μπορεί να με βοηθήσει να βρω δουλειά, ανεξάρτητα από την ποιότητα σπουδών που παρέχει" και που εκμεταλλεύεται περιπαικτικά την όλο και αυξανόμενη αδυναμία των υποψήφιων ηθοποιών να πληρώνουν δίδακτρα καλύπτοντας παράλληλα το σχετικό "κενό" των εσόδων των μεγαλοσχολαρχών με "ζεστά" χρήματα των λαών.
Η εμπειρία από την εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων στο παρελθόν, με το "στρίμωγμα" ανέργων νέων (και όχι ανέργων ηθοποιών) σε 30μελή τμήματα - μέσω του ΟΑΕΔ (όπως και θα ξαναγίνει) - όπου παρακολούθησαν επί χρονικό διάστημα δύο μόλις εξαμήνων μαθήματα με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα του Α' έτους των δραματικών σχολών (ποια "υψηλή" εξειδίκευση!!!) ενώ το κίνητρο συχνά δεν είχε καμία σχέση με την ανάγκη να γίνουν καλλιτέχνες ηθοποιοί αλλά απλά με την είσπραξη του ωρομίσθιου της "εκπαιδευτικής" αυτής διαδικασίας, δείχνει ότι όχι μόνο δεν λύθηκε αλλά και μεγάλωσε το πρόβλημα της ανεργίας στον κλάδο των ελλήνων ηθοποιών και, μάλιστα, χωρίς καν τη στοιχειώδη τριετή παιδεία (...)».

Του 'ριξαν σουτ. Απ' την Λυρική. Εξ όσων έμαθα από πηγές έγκυρες. Του ρώσου τενόρου Βίκτορ Αφανασένκο. Που 'χε μετακαλέσει η Λυρική να τραγουδήσει Γουσταύο Γ' / Ρικάρντο στον «Χορό μεταμφιεσμένων» του Βέρντι - διεύθυνση ορχήστρας Λουκάς Καρυτινός, σκηνοθεσία Δημήτρης Μαυρίκιος (φωτογραφία). Οπου, εκτός του ότι απεδείχθη για τα μπάζα - μετριότατος φωνητικά και ανεκδιήγητος υποκριτικά -, είχε το θράσος, όταν - δικαιότατα - τον έκραξαν, όπως σας έγραφα στο Τέταρτο Κουδούνι στις 5 Ιανουαρίου, να προτείνει τεταμένο το μεσαίο δάχτυλο προς το κοινό - τόση χυδαιότης απ' τον θεράποντα της λυρικής τέχνης! Οπότε τον έστειλαν από 'κεί που 'ρθε - πυξ - λάξ. Η Λυρική, δηλαδή, κάνοντας χρήση των όρων του συμβολαίου του, δεν τον πλήρωσε για τη συγκεκριμένη παράσταση, ούτε του επέτρεψε να πραγματοποιήσει την επόμενη και τελευταία προγραμματισμένη εμφάνισή του. Καλά του 'καναν.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από