Η τέχνη των τατουάζ, το ανελέητο κάπνισμα, τα λερωμένα T-shirts και η επιβίωση μέσα σε ένα δερμάτινο μπουφάν με κουκούλα. Αυτό είναι το στυλ ενός μοναχικού κοριτσιού που μαθαίνει να είναι σκληρό, ατίθασο και βίαιο κυκλοφορώντας στους δρόμους μιας πόλης αφιλόξενης για συναισθηματικά τραυματισμένους.

Είναι το στυλ της Λίζμπεθ Σαλάντερ, του «Κοριτσιού με το τατουάζ», που υποδύεται η νεαρή ηθοποιός Ρούνεϊ Μάρα στην ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ η οποία θα προβάλλεται από την Πέμπτη στις αίθουσες.

Η Σαλάντερ, η ηρωίδα των μπεστ σέλερ βιβλίων του Στιγκ Λάρσον, είναι ήδη ένα σύγχρονο είδωλο για τα άγρια νιάτα του κυβερνοχώρου προτού την αγγίξουν τα χέρια της κορυφαίας μακιγιέζ των ντεφιλέ Πατ ΜακΓκραθ, που επιμελήθηκε το έντονο μακιγιάζ των ματιών της Μάρα συνδυασμένο με χλωμή επιδερμίδα και λευκά φρύδια.

Στη συνέχεια η ενδυματολόγος Τρις Σόμερβιλ ανέλαβε να φτιάξει την γκαρνταρόμπα της σύγχρονης κυβερνοπάνκ γυναίκας, η οποία καλύπτει το σώμα της για να μη δίνει δικαιώματα σε επίδοξους βιαστές που ελκύονται από γυναικεία σώματα με αγορίστικες αναλογίες. Μια σειρά από σκισμένες φανέλες, μαύρες ή -κατόπιν ειδικής επεξεργασίας για να δείχνουν γαριασμένες – λευκές, είναι η βάση του ντυσίματος ενός κοριτσιού που φορά τα τατουάζ της σαν κοσμήματα. Μια ανεξάρτητη ψυχή σαν της Λίζμπεθ Σαλάντερ μπορεί να νιώσει άνετα φορώντας ένα μαύρο ανδρικό στρατιωτικό πουλόβερ με χοντρή πλέξη, ένα ίσιο παντελόνι από χοντρό μάλλινο ύφασμα με χαμηλό καβάλο και μπότες μοτοσικλετιστή.

Το «Κορίτσι με το τατουάζ» δεν γίνεται να μη λατρεύει το ντιζάιν των ασημένιων κοσμημάτων: οι λεπτές δυναμικές καμπύλες και οι αιχμηρές επιφάνειες των δαχτυλιδιών ταιριάζουν με τις μαύρες φαρδιές λωρίδες από δέρμα και μεταλλική αγκράφα που τυλίγονται στους καρπούς της. Και τα μεταλλικά φερμουάρ στις τσέπες του στενού δερμάτινου μπουφάν της κλείνουν μέσα τους τη δύναμη και τον θυμό της νεαρής ύπαρξης που φτιάχνει τους δικούς της κανόνες.

Είναι αυτός ο τύπος γυναίκας που πρώτος και από τον συγγραφέα Στιγκ Λάρσον παρουσίασε στο κοινό ο αμερικανός σχεδιαστής Ρικ Οουενς, ξεκινώντας από το Λος Αντζελες για να κατακτήσει το Παρίσι το 2005. Είναι το ρεύμα που ακολουθεί η στενή σιλουέτα με τις αναλογίες όγκου και κοψίματος των συλλογών Ann Demeulemeester, A.F. Vandevorst, του Αγγλου Γκάρετ Πιου.

Ο Ρικ Οουενς δημιούργησε το ύφος των ρούχων που αντανακλούν τη σύγχρονη πραγματικότητα. «Με ελκύει η μελαγχολία σε κάτι που έχει υποστεί βλάβες, αλλά βρίσκω σε αυτό μια γήινη άνεση». Είναι η εξήγησή του για την παλέτα των θαμπών αποχρώσεων των συλλογών του, για τις ασύμμετρες πτυχές των στενών T-shirts από λεπτή κασμιρένια και βαμβακερή γάζα, τα δερμάτινα τζάκετ με τους στρογγυλούς περίτεχνους γιακάδες που γυρίζουν σαν κουκούλες και σκεπάζουν το κεφάλι.