Το τελευταίο επεισόδιο του «Πολέμου των Αστρων» δεν παίζεται στις κινηματογραφικές αίθουσες αλλά στις οθόνες των υπολογιστών. Μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες κυκλοφορίας του το βιντεοπαιχνίδι «Star Wars: Old Republic» ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο παίκτες. Και μάλιστα ιδιαίτερα φανατικούς, καθώς κατά μέσον όρο πέρασαν πέντε ώρες από τη ζωή τους καθημερινά μπροστά στον υπολογιστή τους.
Πλέον τα βιντεοπαιχνίδια αποδεικνύονται πιο δημοφιλή, αλλά και πιο επικερδή από τις κινηματογραφικές ταινίες κλέβοντας τη «μερίδα του λέοντος» τόσο στα έσοδα της βιομηχανίας θεάματος όσο και στις προτιμήσεις του κοινού.
Οι νέες κυκλοφορίες βιντεοπαιχνιδιών αποκτούν τεράστια δημοσιότητα, ακόμη μεγαλύτερη και από αυτές των ταινιών, ενώ ταυτόχρονα δημοφιλείς ηθοποιοί δίνουν τη φωνή ή και την εικόνα τους στους ήρωες των παιχνιδιών.
Οσο για τις πρεμιέρες και τις εκδηλώσεις που συνοδεύουν το λανσάρισμα των παιχνιδιών, οι προσκλήσεις είναι πλέον πιο σημαντικές και πιο δυσεύρετες ανάμεσα στον κόσμο της σοουμπίζ, ακόμη και σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του box office!
Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την τάση, δίνοντας το οικονομικό προβάδισμα στα παιχνίδια έναντι των ταινιών. Για παράδειγμα, το βιντεοπαιχνίδι «Call of Duty: Modern Warfare 3», που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2011, την πρώτη ημέρα που βγήκε στα καταστήματα ξεπέρασε τα 400 εκατ. δολάρια σε πωλήσεις! Πρόκειται για ποσό πολλαπλάσιο από τον τζίρο των πιο δημοφιλών ταινιών του Χόλιγουντ το πρώτο Σαββατοκύριακο της κυκλοφορίας τους στις αίθουσες παγκοσμίως. Χρειάστηκαν 16 ημέρες κυκλοφορίας για να «σπάσει» το παιχνίδι «Call of Duty: Modern Warfare 3» το φράγμα του 1 δισ. δολαρίων σε πωλήσεις, μία ημέρα λιγότερη από όσες χρειάστηκε η πολυθρύλητη ταινία «Avatar» για να φτάσει το ίδιο ποσό σε αξία εισιτηρίων.
Μερικά ακόμη οικονομικά στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το «παιχνίδι» έχει αλλάξει για τα καλά. Ο παγκόσμιος τζίρος για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά και για τις παιχνιδομηχανές ξεπερνά τα 55 δισ. δολάρια. Πρόκειται για ένα ποσό που δεν θεωρείται διόλου ευκαταφρόνητο τόσο για τις εταιρείες που αναπτύσσουν τα βιντεοπαιχνίδια όσο και για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών και πληροφορικής που τα διαθέτουν. Βασικός παράγοντας για την κατακόρυφη αύξηση του ενδιαφέροντος για τα βιντεοπαιχνίδια, αλλά και του τζίρου των εταιρειών που σχετίζονται με αυτά είναι το Διαδίκτυο.
Τα περισσότερα από τα νέα παιχνίδια επιτρέπουν πλέον τη συνεργασία ή την «κόντρα» με άλλους παίκτες μέσω του Διαδικτύου, γεγονός που τα κάνει περισσότερο κοινωνικά αλλά και εθιστικά. Ενδεικτικό είναι ότι το «World of Warcraft», το πιο δημοφιλές online παιχνίδι, έχει περισσότερους από 10 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες παγκοσμίως, ανάμεσα στους οποίους και δεκάδες χιλιάδες Ελληνες. Αντίστοιχα, το «Star Wars: Old Republic» φιλοδοξεί να γίνει το νέο e-χρυσωρυχείο, καθώς οι περίπου ένα εκατομμύριο παίκτες μεταφράζονται σε έσοδα τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ τον μήνα.
Παράλληλα, το online παιχνίδι έχει βοηθήσει τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν ένα βασικό πρόβλημα που είχαν στο παρελθόν, αυτό της πειρατείας. Για να παίξει πλέον κάποιος στο Διαδίκτυο θα πρέπει να έχει μόνο πρωτότυπο αντίτυπο του παιχνιδιού, μια και αυτό συνοδεύεται από μοναδικό κωδικό που είναι απαραίτητος για το online παιχνίδι. Ετσι, οι εταιρείες καταφέρνουν να σταματήσουν την «αιμορραγία» εσόδων από το παράνομο λογισμικό και κατ' επέκταση να επενδύσουν περισσότερα χρήματα στην ανάπτυξη, αλλά και στην προώθηση των νέων παιχνιδιών τους.
Παραδοσιακά μάλιστα το «θερμόμετρο» της αγοράς των βιντεοπαιχνιδιών ανεβαίνει το τελευταίο δίμηνο κάθε χρόνου. Οι αλυσίδες πραγματοποιούν σχεδόν το 50% του ετήσιου τζίρου τους, οι φανατικοί gamers αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους για να «λιώσουν» μπροστά στους υπολογιστές και στις παιχνιδομηχανές, ενώ οι εταιρείες βγάζουν τους κρυμμένους «άσους» που είχαν στο μανίκι τους όλη τη χρονιά με τη μορφή δημοφιλών τίτλων. Το «Call of Duty: Modern Warfare 3», το «Fifa 2012» και ο «αντίπαλός» του «Pro Evolution Soccer 12», το «Batman Arkham City», αλλά και το «Star Wars: The Old Republic» είναι κάποιοι από τους τίτλους που «έσπασαν τα ταμεία» και συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς τις εφετινές γιορτές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Μάλιστα, κάθε λανσάρισμα πλέον είναι και μια μικρή γιορτή, θυμίζοντας «νύχτες πρεμιέρας» διεθνούς βεληνεκούς.
Ακόμη και στην Ελλάδα μαζί με κάθε λανσάρισμα οι εταιρείες φροντίζουν να δελεάζουν τους υποψήφιους αγοραστές με κληρώσεις, δώρα και ειδικές εκδηλώσεις.
Χαρακτηριστική είναι αυτή που έγινε πρόσφατα σε εμπορικό κέντρο με την αφορμή της κυκλοφορίας του «Call of Duty: Modern Warfare 3». Για να βάλουν τον κόσμο στο «παιχνίδι» εναερίτες «κομάντος» έπεσαν από την οροφή του κτιρίου και, αφού «πολέμησαν» δίπλα στους ανυποψίαστους περαστικούς, έσπευσαν στα καταστήματα του εμπορικού κέντρου προκειμένου να προωθήσουν τις πωλήσεις. Στο εξωτερικό οι ουρές ξεκινούν μέρες πριν από την επίσημη κυκλοφορία, οι διαγωνισμοί για τους καλύτερους παίκτες δίνουν δώρα εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο και δεν είναι λίγοι οι επαγγελματίες gamers που βγάζουν τα προς το ζην παίζοντας τα αγαπημένα τους παιχνίδια.
Τα e-sports, όπως ονομάζονται, είναι η νέα μόδα και τρέλα στην ηλεκτρονική διασκέδαση. Είτε σε ατομικά «αθλήματα» είτε κατά ομάδες, οι φίλοι των παιχνιδιών συμμετέχουν σε τουρνουά διεκδικώντας όχι μόνο δώρα σημαντικής αξίας, αλλά και διόλου ευκαταφρόνητες χορηγίες από μεγάλες εταιρείες του χώρου. Τα ετήσια έσοδα τ ων πιο επιτυχημένων παικτών ξεπερνούν τα 100.000 δολάρια, ενώ το φαινόμενο των e-sports κάνει δειλά δειλά τα πρώτα του βήματα και στην Ελλάδα.
Παράλληλα, τα βιντεοπαιχνίδια αποδεικνύονται πιο δημοφιλή και πιο προσοδοφόρα από τις κινηματογραφικές ταινίες, αλλάζοντας άρδην τους κανόνες του παιχνιδιού στην παγκόσμια βιομηχανία του θεάματος.
Αυτό σημαίνει ότι οι εγχώριες αλυσίδες ηλεκτρονικών και πληροφορικής ποντάρουν στην ψηφιακή διασκέδαση, ενώ ο τζίρος των βιντεοπαιχνιδιών δεν αφήνει ασυγκίνητες ούτε τις εταιρείες που κατασκευάζουν τηλεοράσεις και ηχοσυστήματα. Πολλοί είναι εκείνοι που αποφασίζουν να αναβαθμίσουν τις τηλεοράσεις τους και τα ηχοσυστήματά τους όχι για να βλέπουν καλύτερα ταινίες, αλλά για να παίζουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια. Οσο για τους υπολογιστές, αν κανείς θέλει να ακολουθεί «σοβαρά» τις εξελίξεις στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, θα πρέπει να αναβαθμίζει το μηχάνημά του σε ετήσια βάση. Και βέβαια στο «παιχνίδι» έχουν μπει τα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες, που έχουν μετατραπεί σε πρώτης τάξεως φορητές παιχνιδομηχανές, επιτρέποντας στους κατόχους τους να παίρνουν μαζί τους τη διασκέδαση όπου και αν βρίσκονται. Αν σκεφτεί κανείς ότι τα πιο δημοφιλή παιχνίδια στο iPhone και στο iPad έχουν περισσότερα από 10 ή 15 εκατομμύρια «κατεβάσματα», ξεπερνώντας με διαφορά τις ταινίες, είναι εύκολο να καταλάβει γιατί οι μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου έχουν πάρει σοβαρά το ζήτημα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από