Γιάννης Θεοτοκάς

Ενα στοίχημα από πορσελάνη

«Γεμίζοντας» τα φλιτζάνια και τα πιάτα Ιωνία με μοτίβα από τη φύση και τον πολιτισμό της Ελλάδας- εικόνες που είναι ακόμη νωπές στο μυαλό μας από τις καλοκαιρινές διακοπές – ο κ. Γιάννης Θεοτοκάς, διευθύνων σύμβουλος της ομώνυμης εταιρείας, βάζει ένα νέο στοίχημα: να διεισδύσει σε περισσότερα νοικοκυριά και να ανατρέψει τη ζημιογόνο πορεία της μοναδικής εταιρείας πορσελάνης που φέρει ακόμη ελληνική υπογραφή.

Η Ιωνία, γέννημα- θρέμμα του ομίλου Τιτάν, είναι κατά τον κ. Θεοτοκά από τις λίγες ελληνικές εταιρείες που διαθέτουν ισχυρό brand name. Αν το αξιοποιήσει κατάλληλα, υποστηρίζει, θα μπορούσε να επανέλθει στις πρώτες θέσεις της αγοράς πορσελάνης. Τα μοτίβα της νέας σειράς «Αγγιγμα Ελλάδας» ενδέχεται να βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια, αν και η εταιρεία έχει κάνει παρόμοιες κινήσεις και στο παρελθόν, με «ισχυρές» μάλιστα υπογραφές, όπως του Νίκου Χατζηκυριάκου- Γκίκα και του Αλέκου Φασιανού. Αυτή τη φορά βρίσκεται επιπλέον αντιμέτωπη με τη βουτιά των πωλήσεων στην αγορά οικιακού εξοπλισμού λόγω της κρίσης.

Το brand name, λοιπόν, οι αξίες που κρύβει η εταιρεία, σε συνδυασμό και με την «επιχειρηματική σοβαρότητα των μετόχων της» ήταν τα κίνητρα που έφεραν τον κ. Θεοτοκά στο τιμόνι της. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν πρόδωσε την Ιωνία όταν πριν από δυόμισι χρόνια τού προτάθηκε να αναλάβει τη διοίκηση του ΟΣΕ. Οπως λέει, είχε απορρίψει την πρόταση αυτή επειδή εκτιμούσε ότι δεν θα είχε τη δυνατότητα να διοικήσει τον Οργανισμό σύμφωνα με τις αρχές του ως μάνατζερ. Επικεφαλής πριν από μερικά χρόνια της Friesland Ελλάδος, της εν Ελλάδι θυγατρικής τού ολλανδικού συνεταιριστικού γαλακτοκομικού ομίλου με τα προϊόντα Νουνού, ο Χιώτης στην καταγωγή κ. Θεοτοκάς μυήθηκε σε διοικητικές τακτικές πολυεθνικών.

Οταν αποχώρησε από τη Friesland τού προτάθηκε να δουλέψει για λογαριασμό άλλου μεγάλου γαλακτοκομικού ομίλου, αλλά για λόγους αρχής – δεν θέλησε να βρεθεί απέναντι στην εταιρεία στην οποία δούλευε- αρνήθηκε την πρόταση. Ρόλο στις αποφάσεις αυτές έπαιξε και η φιλοδοξία του να μπει ο ίδιος στον επιχειρηματικό στίβο. Η πρώτη του προσπάθεια, η δημιουργία μιας επιχείρησης εμπορίας και τυποποίησης οπωροκηπευτικών, ναυάγησε. Ομως ο κ. Θεοτοκάς δεν το βάζει κάτω και φέρεται αποφασισμένος να ξαναδοκιμάσει. Θεωρεί ότι τα εφόδια που διαθέτει- επαγγελματική εμπειρία σε Coca-Cola 3Ε και Friesland καθώς και σπουδές στις ΗΠΑ στη διοίκηση επιχειρήσεων- αποτελούν καλό διαβατήριο για να βρει τα απαραίτητα κεφάλαια.

Προς το παρόν, πάντως, προτεραιότητα του 50χρονου μάνατζερ αποτελεί η Ιωνία. Ο τζίρος της εταιρείας έφτασε το 2009 τα 8 εκατ. ευρώ, αλλά τα αποτελέσματά της ήταν ζημιογόνα κατά 2 εκατ. ευρώ. Φέτος τα μεγέθη της δείχνουν τάσεις βελτίωσης, ενώ η γκάμα των προϊόντων της περιλαμβάνει εκτός από προϊόντα πορσελάνης, ποτήρια, μαχαιροπίρουνα και αξεσουάρ τραπεζιού.

Γενικός διευθυντής για την Ελλάδα και την Κύπρο στην Herbalife Ιnternational

Καθήκοντα γενικού διευθυντή για την Ελλάδα και την Κύπρο στην Ηerbalife Ιnternational ανέλαβε ο κ. Μανώλης Λεοντζάκος. Με εξαίρεση την πρόσφατη θητεία του στη βαριά βιομηχανία, έχει διατελέσει υψηλόβαθμο στέλεχος στο λιανεμπόριο (Carrefour Ηellas) και στα καταναλωτικά προϊόντα στην Ρrocter & Gamble. Η Ηerbalife Ιnternational είναι αμερικανική πολυεθνική και δραστηριοποιείται στις direct sales προϊόντων διατροφής, ελέγχου σωματικού βάρους, ευεξίας και εξειδικευμένων σειρών καλλυντικής περιποίησης.

«Μεταγραφή» στη διοικητική ομάδα της Ηellas Οn Line

Η διοικητική ομάδα της εταιρείας Ηellas Οn Line ενισχύεται με τον κ. Φώτη Κωνσταντέλλο, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα chief commercial officer μετά την ενοποίηση των πωλήσεων και του marketing. Ο κ. Κωνσταντέλλος είναι κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και έχει αναλάβει σημαντικές διευθυντικές θέσεις, με κυριότερους σταθμούς στην καριέρα του τη Vodafone, την Ιntralot και τη Wind-Τellas, όπου κατείχε μέχρι πρόσφατα τη θέση του chief network officer.