Δείχνει μεγάλο, είναι εύκολο στην οδήγηση και δελεαστικό, ενώ αποτελεί ταυτόχρονα άριστο δάσκαλο σε χωμάτινες εξορμήσεις για κάθε ηλικίας… πιτσιρικάδες. Ο λόγος για το ποιοτικό on-off της ιταλικής Βeta
Με μακροχρόνια εξειδίκευση στις μικρές και ποιοτικές μοτοσυκλέτες χώματος και trial, η ιταλική Βeta έχει φροντίσει ώστε και το τετράχρονο εντούρο της των 125 κυβικών να διατηρεί στο ακέραιο αυτά τα χαρακτηριστικά. Αποτελεί το ενδιάμεσο μοντέλο από το «καθαρόαιμο χωματερό» RR 125 και το Urban 125 αφού, εκτός από την καθημερινή χρήση, έχει σαφώς και προσανατολισμό off-road.

Το RΕ διαθέτει σωληνωτό ατσάλινο – κλειστό στο κάτω μέρος τουπλαίσιο και χρησιμοποιεί τετράχρονο κινητήρα 125 κυβικών, ο οποίος είναι ο ίδιος που κινεί τα ΧΤ 125 της Υamaha και αποτελεί προϊόν ιταλοϊαπωνικής συνεργασίας, αφού κατασκευάζεται στην Ιταλία από τη Μinarelli. Στην έκδοση του Βeta δεν αναφέρεται η ιπποδύναμη, όμως οι επιδόσεις του RΕ βρίσκονται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και ο γραμμικός στη λειτουργία του κινητήρας κινεί με αρκετή ευεξία τα (πολύ λίγα) κιλά της μικρής μοτοσυκλέτας ακόμα και με την ύπαρξη συνεπιβάτη. Παρά το φίμωμα που έχει υποστεί κυρίως λόγω του εξαιρετικά ήσυχου τελικού της εξάτμισης, στο άνοιγμα του γκαζιού δείχνει αρκετή αμεσότητα, επιταχύνοντας σβέλτα μέχρι τα 80 χλμ. /ώρα, βοηθούμενος και από την κοντή τελική σχέση μετάδοσης και τις σοφά κλιμακούμενες σχέσεις του πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων. Τα πραγματικά 100 χρειάζονται λίγη υπομονή, ενώ η βελόνα του ταχύμετρου φθάνει και τα 110, με μια σχετική φασαρία από την κύλιση των πολύ καλών ενδιάμεσων on-off ελαστικών Sahara της Μetzeler στην άσφαλτο, που δείχνουν σε συνδυασμό με το υπόλοιπο σύνολο να ταιριάζουν εξαιρετικά στις άθλιες συνθήκες του ελληνικού οδοστρώματος. Οσο αρκείται κάποιος σε χαλαρούς ρυθμούς βόλτας, η ροπή είναι αρκετή ώστε να μη χρειάζεται σοβαρή ενασχόληση με το κιβώτιο, εάν όμως θέλει να κινηθεί σβέλτα, τότε το γκάζι είναι συνέχεια στο τέρμα.

Κατά γενική ομολογία όμως, το RΕ 125 αδικείται από τον μικρό κινητήρα, μιας και το συνολικό στήσιμό του σίγουρα σηκώνει και τη διπλάσια ιπποδύναμη. Στην οδήγηση δίνει την εντύπωση ενός άκαμπτου και καλοζυγισμένου συνόλου με αρκετά σφιχτές αναρτήσεις και καλό κράτημα. Η χρήση τροχών μεγάλων διαστάσεων, δηλαδή 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω με τα ημιτρακτερωτά λάστι χα, παραπέμπει μεν σε χρήση εκτός δρόμου, όμως η κύρια χρήση του RΕ είναι φυσικά μέσα στην πόλη, ως μέσον καθημερινής μετακίνησης. Χάρις όμως στους μεγάλους τροχούς το μικρό Βeta παραμένει απόλυτα σταθερό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ενώ η συμπεριφορά του δημιουργεί οικειότητα και δεν πρόκειται να φοβίσει ακόμα και τους πιο άπειρους αναβάτες. Τα φρένα, δύο μονοί δίσκοι 260 και 220 χιλ. εμπρός- πίσω αντίστοιχα, είναι πολύ αποτελεσματικά για τα μόλις 102 κιλά του RΕ, χωρίς να είναι απότομα στη λειτουργία τους, δημιουργώντας αίσθημα ασφάλειας στον αναβάτη.

Στους δρόμους της πόλης πάντως αποδείχθηκε τρομερά ευέλικτo και ευχάριστo στην οδήγηση, ενώ το ίδιο ευχάριστα εξελίσσεται κάποια κυριακάτικη περιήγηση στο βουνό μέσω ήπιας μορφής χωματόδρομων. Το μικρό ρεζερβουάρ των 6 λίτρων δείχνει λίγο, όμως η πραγματικά ελάχιστη κατανάλωση μακραίνει πολύ τον χρόνο ανάμεσα στους ανεφοδιασμούς.

Σε γενικές γραμμές αποτελεί έναν ιδανικό σύντροφο για καθημερινή μετακίνηση είτε για αρχάριους που δεν τους αρέσουν τα παπιά ή τα scooter είτε για εμπειρότερους που αναζητούν μια φθηνή και αξιόπιστη μοτοσυκλέτα. Στα παραπάνω προσθέστε τα παιχνίδια στο χώμα και την τιμή του, 3.140 ευρώ!

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Ελαφριά αίσθηση

● Ροπή από χαμηλά

● Ελάχιστη κατανάλωση

● Οδική συμπεριφορά

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η σκληρή σέλα

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Αερόψυκτος, τετράχρονος, μονοκύλινδρος 124 κ.ε. Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό Τροφοδοσία: καρμπυρατέρ Κιβώτιο: 5 ταχυτήτων Τροχοί: 90/90-21 μπροστά και 120/80-18 πίσω Φρένα: δίσκος 260 χλστ. μπροστά, με δαγκάνα 2 εμβόλων, δίσκος 220 χλστ. πίσω Ανάρτηση: Συμβατικό πιρούνι 38 χλστ., μονό αμορτισέρ πίσω με μοχλικό Βάρος: 101 κιλά Υψος σέλας: 890 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 6 λίτρα