Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 24,4 ίππους και το ηλεκτρικό μοτέρ άλλους 3,5 ίππους. Σύνολο 27,5 ίπποι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης
Μετά την παρουσίαση του υβριδικού ΜΡ3 125, η Ρiaggio επανήλθε στο «πράσινο σκηνικό» της αυτοκίνησης με την υβριδική έκδοση του ΜΡ3 300. Μάρκετινγκ ή πραγματική ανάγκη για οικονομία και επιδόσεις στην καθημερινή μετακίνηση, είναι το ερώτημα; Οπως και να ΄χει, η εξέλιξη του είδους είναι καλοδεχούμενη.

Η πρώτη «πράσινη» κίνηση έγινε πριν από έναν χρόνο από την Ρiaggio με την παρουσίαση του τρίτροχου ΜΡ3 125 ΗyS. Το 300άρι που παρουσιάζει τώρα έχει ακριβώς τον ίδιο τρόπο λειτουργίας, συνδυάζοντας έναν ηλεκτροκινητήρα και τον γνωστό κινητήρα εσωτερικής καύσης σε παράλληλη σύνδεση, όπου τη συνεισφορά του καθενός στην κίνηση του οχήματος καθορίζει μια προηγμένη ηλεκτρονική μονάδα, που η Ρiaggio αποκαλεί VΜS (Vehicle Μanagement System). Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 24,4 ίππους και το ηλεκτρικό μοτέρ άλλους 3,5 ίππους. Σύνολο 27,5 ίπποι που έρχονται αντιμέτωποι με 260 κιλά (εκτός του αναβάτη). Τέσσερις επιλογές διαχείρισης του υβριδικού συστήματος είναι διαθέσιμες. Οι δύο αφορούν αποκλειστικά την ηλεκτροκίνηση και οι άλλες δύο, τη συμμετοχή και του βενζινοκινητήρα. Η δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των mode λειτουργίας είναι παιχνίδι και αναλόγως και προσφερόμενες επιδόσεις. Ειδικά για τις τελευταίες, έχει υπολογιστεί πως η συνδυαζόμενη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και του θερμικού κινητήρα κατά ποσοστό 35/65 αντίστοιχα, προσφέρει αυξημένη απόδοση έως και 30%.

Τo ΜΡ3 300 ΗyS μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα (Εlectric mode), αλλά και να κάνει όπισθεν πάλι με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και μόνο (Εlectric Reverse). Οι ταχύτητες που επιτρέπει η χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα είναι σχετικά μικρές, ώστε να μην εξαντλείται σύντομα η χωρητικότητα των μπαταριών (σύμφωνα με τη Ρiaggio) και προσφέρεται κυρίως για χρήση σε χώρους όπου απαγορεύονται τα συμβατικά μηχανοκίνητα οχήματα (πεζόδρομοι κ.λπ.). Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, όμως το ΜΡ3 προσφέρει περίσσευμα χώρου και στο πίσω μέρος της σέλας. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αρκούν για περίπου 20 χλμ., ενώ η λειτουργία του θερμικού κινητήρα αρχίζει ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός μπουτόν. Οι μπαταρίες μπορούν παράλληλα να φορτιστούν πλήρως από οικιακό ρεύμα, ενώ μερικώς από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Η συνδυασμένη χρήση των δύο κινητήρων στο mode Ηybrid Ρower, όπου η συνεργασία μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα είναι στο 100% για μέγιστες επιδόσεις, ρίχνει την κατανάλωση στο 1 λίτρο/ 50 χλμ. και τους ρύπους CΟ2 στα 46 γρ./ χλμ. Η ουσία είναι πως αγοράζεις ένα scooter 300άρι και έχεις τα γκάζια ενός αντίστοιχου με μοτέρ 400 κ.εκ. Βέβαια, στην πράξη οι επιδόσεις είναι υποδεέστερες λόγω του πρόσθετου βάρους των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα σε σύγκριση με ένα συμβατικό ΜΡ3 LΤ 300, όμως στις επιταχύνσεις από στάση νιώθεις πως έχεις δύναμη από μεγαλύτερο κινητήρα. Τέλος, στο mode Ηybrid Charge, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί σταθερά σε συγκεκριμένες στροφές, φορτίζοντας τις μπαταρίες και συμβάλλοντας μερικώς στην κίνηση του οχήματος. Μετά την πρώτη της υβριδική προσπάθεια με τον κινητήρα των 125 κ.εκ, η Ρiaggio επανέρχεται στα μεσαίου κυβισμού scooter, προσφέροντας ένα εξαιρετικό όχημα καθημερινής μετακίνησης με ανώτερες επιδόσεις. Η διάθεσή του στην εγχώρια αγορά αναμένεται σύντομα με τιμή στα 8.600 ευρώ.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1 ΕΕΚ, 4βάλβιδος Κυβικά:

278 Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός Ισχύς:μέγιστη:

24,4 hp- 7.500

rpm,ισχύς ηλεκτροκινητήρα:

3,5 hp – 3.000 rpm Μέγιστη ροπή:

27,5 Νm- 3.500

rpm Συσσωρευτής υβριδικού συστήματος: Ιon-Lithium, 10 εν σειρά στοιχείων, 31 Αh Τροχοί:

3,00΄΄ x 12΄΄ x 2 μπροστά και 140/ 60-14” πίσω Φρένα:

2 Δίσκοι 240 χλστ. εμπρός/ 240 χλστ. πίσω Βάρος:

260 κιλά Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

12 λίτρα