Εύκολο, εύχρηστο και οικονομικό, το μικρό on- off της Βeta θα ικανοποιήσει απόλυτα όσους χρειάζονται κάτι μεγαλύτερο και δεν έχουν το αντίστοιχο δίπλωμα, αλλά και αυτούς που θέλουν στην καθημερινή τους μετακίνηση να προσθέσουν και λίγη διασκέδαση!
Mε τη θέσπιση της κατηγορίας διπλωμάτων Α1, οι μικρές μοτοσυκλέτες των 125 κυβικών κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην αγορά, αποσπώντας αγοραστές τόσο από τα scooter όσο και από τα παπιά. Αλλωστε ο προσανατολισμός τους είναι εξαιρετικά ευρύς, ξεκινώντας κυρίως από την ευκολία στην καθημερινή χρήση και τελειώνοντας σαν εργαλείο διακοπών σε κοντινές αποστάσεις χωρίς να δυσανασχετούν άμα προκύψει και κάποιος χωματόδρομος.

Το μικρό on- off της Βeta προορίζεται ακριβώς γι΄ αυτές τις δουλειές, έχοντας φυσικά κατασκευαστεί με γνώμονα το χαμηλό κόστος, χωρίς όμως να υστερεί σε ποιότητα αλλά και λειτουργικότητα. Αλλωστε το παν στις on- off μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας είναι η ευχρηστία σε καθημερινή βάση, καλύπτοντας όλες τις πιθανές χρήσεις, κυρίως για τους κατόχους διπλωμάτων Α1, που πρέπει να περιμένουν μέχρι να πάρουν κάτι μεγαλύτερο.

Ο μονοκύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας του ουσιαστικά είναι ίδιος με τον αντίστοιχο ιταλικό της Υamaha (κατασκευής Μinarelli) και παρότι το ιταλικό εργοστάσιο δεν αναφέρει πουθενά την ιπποδύναμή του, αυτή είναι υπεραρκετή για τη μετακίνηση σπίτιδουλειά, αλλά και για μικρές εκδρομές του Σαββατοκύριακου. Τελική ταχύτητα κοντά στα 100 χιλιόμετρα και αρκετή ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές δεν θα προβληματίσουν στο παραμικρό τον αναβάτη του Urban, όσο όμως είναι μόνος του πάνω στην αρκετά στενή και σκληρή σέλα. Η ύπαρξη συνεπιβάτη και ειδικά σε παρατεταμένα ανηφορικά κομμάτια απαιτεί αρκετή δραστηριότητα στο μαλακό πεντάρι κιβώτιο και στροφές στον κινητήρα για αξιοπρεπή μετακίνηση.

Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Στον δρόμο παρουσιάζει πολύ καλή και ασφαλή οδική συμπεριφορά σε αντιστοιχία με τις προσφερόμενες επιδόσεις, ενώ κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ευελιξία. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και αρκετά χαμηλή για μοτοσυκλέτα οn- off, προσφέροντας αίσθημα ασφάλειας στους λιγότερο έμπειρους. Η μεγάλη διάμετρος του εμπρός τροχού (19 ίντσες) και οι πολύ καλά σεταρισμένες ποιοτικές αναρτήσεις καταπίνουν σχεδόν όλες τις ανωμαλίες με αρκετή άνεση, ενώ δεν δυσανασχετούν σε ομαλούς χωματόδρομους. Πίσω έχει επιλεγεί διάμετρος τροχού στις 16 ίντσες, με αρκετά φαρδύ- για την κατηγορία- ελαστικό. Φυσικά οι αναρτήσεις είναι εντελώς συμβατικές, διαθέτοντας ως μόνη ρύθμιση την προφόρτιση ελατηρίου στο μονό πίσω αμορτισέρ, που διαθέτει όμως μοχλικό σύστημα και τα καταφέρνει πολύ καλά ακόμα και όταν το Urban κυκλοφορεί με δύο άτομα. Ικανοποιητικά και απροβλημάτιστα τα φρένα, διαθέτουν και καλή αίσθηση, αλλά και περισσή αποτελεσματικότητα χάρις στα μόλις 101 κιλά που ζυγίζει το Urban.

Υστερα από λίγα χιλιόμετρα το Urban όχι μόνο αποδεικνύεται λειτουργικό, αλλά και εξαιρετικά διασκεδαστικό στην οδήγησή του. Το μικρό ρεζερβουάρ των 6 λίτρων δείχνει λίγο, όμως η πραγματικά ελάχιστη κατανάλωση μακραίνει πολύ τον χρόνο ανάμεσα στους ανεφοδιασμούς.

Συνολικά το Urban αποτελεί μια αξιόλογη και ποιοτική πρόταση για καθημερινή απροβλημάτιστη αλλά και διασκεδαστική μετακίνηση χωρίς άγχος και σκοτούρες, αποτελώντας κυρίως ένα «εργαλείο πόλης» ακόμα και για κάποιον που δεν ανήκει στη «μικρή» κατηγορία διπλωμάτων και ζητάει μοτοσυκλέτα και όχι σκούτερ ή παπί, πληρώνοντας φυσικά και το αντίστοιχο τίμημα, που με 3.390 ευρώ είναι αρκετά παραπάνω από αυτά.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Ελαφριά αίσθηση

●Ροπή από χαμηλά

●Ελάχιστη κατανάλωση

●Οδική συμπεριφορά

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Η σκληρή σέλα

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας:Αερόψυκτος, τετράχρονος, μονοκύλινδρος 124 κ.ε Πλαίσιο:Ατσάλινο σωληνωτό Τροφοδοσία:καρμπιρατέρ Κιβώτιο:

5 ταχυτήτων Τροχοί:

100/80-19 μπροστά και 120/90-16 πίσω Φρένα: δίσκος 245 χλστ. μπροστά, με δαγκάνα 2 εμβόλων, δίσκος 220 χλστ. πίσω Ανάρτηση: Συμβατικό πιρούνι 38 χλστ., μονό αμορτισέρ πίσω με μοχλικό Βάρος:

101 κιλά Υψος σέλας:

835 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

6 λίτρα